Skocz do zawartości

Problem z EGR/Czujnikiem ciśnienia spalin


clu clu

Rekomendowane odpowiedzi

Ja posiadam n57 i od niedawna borykamy się z problemem zacinającego się zawodu egr, błąd 40e09 mimo wcześniejszego czyszczenia go, jak również pojawił mi się wczoraj dodatkowy błąd czujnika ciśnienia dpf 4d03. Również zastanawiam się nad wymianą obu tych czujników, choć z chęcią wyłączył bym egr... Lecz czekam na potwierdzone info czy nie wpłynie to źle na wypalanie filtra dpf... Jeśli wyłączenie zawodu egr spowoduje brak wypalanie dpf, zostanie nic innego jak wymiana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam n57 i od niedawna borykamy się z problemem zacinającego się zawodu egr, błąd 40e09 mimo wcześniejszego czyszczenia go, jak również pojawił mi się wczoraj dodatkowy błąd czujnika ciśnienia dpf 4d03. Również zastanawiam się nad wymianą obu tych czujników, choć z chęcią wyłączył bym egr... Lecz czekam na potwierdzone info czy nie wpłynie to źle na wypalanie filtra dpf... Jeśli wyłączenie zawodu egr spowoduje brak wypalanie dpf, zostanie nic innego jak wymiana

 

Miałem taki sam błąd i zacinający EGR.

Ograniczyłem jego pracę(nie wyłączyłem!) w ISTA na 0,7 (min 0 - max 1.0) i jest poprawa, nie mam żadnych złych objawów i brak błędów.

Podobno mniej spalin - więcej świeżości dla auta :>

Oczywiście też mam N57.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To trochę aktualizując temat - EGR na razie zostawiłem w spokoju, nie ma niepokojących parametrów, kolektor cały.


Temat turbo dziury/braku załączania się turbiny - problem mogę uznać za rozwiązany. Błąd 4933 - Air system, air to EGR mass flow, plausibility był przyczyną niewstającego turbo i co najlepsze, nie miał on nic wspólnego z EGR. Los tak chciał, że nowy, oryginalny czujnik ciśnienia spalin od strony turbo (patrz #1 post) padł po około 3 miesiącach. Odesłałem czujnik na gwarancję, musiałem powrócić do starego czujnika i błąd 4933 powrócił, razem z objawem wolno załączającej się/ w ogóle nie włączającej się turbiny.Założyłem nowy czujnik, który wrócił z gwarancji i jak ręką odjął, auto teraz zbiera się bez zająknięcia. Informacyjnie dodam, że z błędem 4933 pojawiał się czasami błąd 4B7F - Exhaust gas pressure sensor before exhaust turbocharger, signal

Edytowane przez clu clu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę aktualizując temat - EGR na razie zostawiłem w spokoju, nie ma niepokojących parametrów, kolektor cały.

Założyłem nowy czujnik, który wrócił z gwarancji i jak ręką odjął, auto teraz zbiera się bez zająknięcia. Informacyjnie dodam, że z błędem 4933 pojawiał się czasami błąd 4B7F - Exhaust gas pressure sensor before exhaust turbocharger, signal

 

Tak z ciekawości, czujnik montowałeś w ASO? A gdzie go kupiłeś?

Niestety te czujniki tak mają, ja przed turbo wymieniałem już 2x na ori i padły po pół roku - to jeszcze pół biedy bo ten o którym piszesz czyli przed dpf to padł mi 3x i to był OE, kilka dni temu byłem zmuszony znowu wymienić na nowy bo od miesiąca walczyłem z błędami - przy okazji kupiłem nowy OE wężyk do tego czujnika więc jakbyś chciał to Ci odsprzedam 20 cm bo kupiłem 1m :)


Jeden czujnik chciałem odesłać, kupiłem w VCentrum w warszawie to mnie zbywają, że nie montowany u nich ale to chyba nie ma nic do rzeczy i będę dalej walczył - po prostu im go odeślę i niech wysyłają do sprawdzenia.

MAm nadzieje że nie będę musiał za kilka miesięcy znowu zmieniać czujników ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik kupilem na stronie czescidobmw, z reklamacja nie bylo problemu. Montaż wykonywalem sam, bo jest banalnie prosty. Jak masz ten wężyk od dpf w rozsadnej cenie, to chętnie odkupie 20cm, daj znac na priv ile za niego chcesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
To trochę aktualizując temat - EGR na razie zostawiłem w spokoju, nie ma niepokojących parametrów, kolektor cały.


Temat turbo dziury/braku załączania się turbiny - problem mogę uznać za rozwiązany. Błąd 4933 - Air system, air to EGR mass flow, plausibility był przyczyną niewstającego turbo i co najlepsze, nie miał on nic wspólnego z EGR. Los tak chciał, że nowy, oryginalny czujnik ciśnienia spalin od strony turbo (patrz #1 post) padł po około 3 miesiącach. Odesłałem czujnik na gwarancję, musiałem powrócić do starego czujnika i błąd 4933 powrócił, razem z objawem wolno załączającej się/ w ogóle nie włączającej się turbiny.Założyłem nowy czujnik, który wrócił z gwarancji i jak ręką odjął, auto teraz zbiera się bez zająknięcia. Informacyjnie dodam, że z błędem 4933 pojawiał się czasami błąd 4B7F - Exhaust gas pressure sensor before exhaust turbocharger, signal

 

Ok, wprowadziłem trochę w błąd, tak więc małe sprostowanie. Błąd 4933 wynika z braku tej oderwanej sprężynki, o której pisałem wcześniej. Błąd pojawia się tylko na zimnym silniku.


Problem czujnika spalin od strony turbo (a bardziej jego wtyczki/kabla) był przyczyną niewstającego turbo oraz błędu 4B7F. Po ponownym wpięciu wtyczki czujnika problem nie pojawia się przez długi czas - aktualnie 1.5k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.