Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

stary ja spotkalem sie z kilkoma m40 w ktorych kolesie zmienili olej na syntetyczny we wszystkich przypadkach byl wczesniej polsyntetyk i kazdy z silnikow mial cos ponad 220tys przebiegu, byly z tego same problemy, zaden mechanik tego nie doradzi skoro auto jezdzilo wczesniej caly czas na jedenm gatunku oleju, wykluczam opcje mineralnego boto juz nieporozumienie :| , ale jak mowie w 8 przypadkach synteyk zaszkodzil tzn nie to zeby silnik padl, ale byly wycieki ktorych w zaden spsob nie mozna bylo zahamowac i zniknely dopiero po jakis kilku tygodniach aleza to palilo olej, nie wiem czemu.

Wyjatek jedyny stanowi opcja zmiany calego rozrzadu, wtedy to trza lac tylko full synt bo szkoda lac inny. Ja uwazam ze jezdzenie na oleju na ktorym sie dotychczas jezdzilo bylo byl naprawde dobry nie jakis lotos, przepraszam jesli kogos obrazilem z tym lotosem, dobry olej i tyle jesli sie nic nie dzieje to poco ruszac, a klepac to bedzie i na syntetyku dopoki nie zmienimi popychaczy itp moje zdanie i zaobserwowane przypadki w m40, te silniki to po prostu masakra :)

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
po wymianie calego rozrzadu silniczki sa fajne...lukas23 jak mozesz mowic ze silnik jest bee skoro masz niesprawny?z mojej strony powiem tyle ze przejscie z polsyntetyku na full przynioslo tylko pozytywne efekty...mowie tu o silnikach m40 kilku znajomych...
Opublikowano

Moj samochodzik ma 225 tysiecy przebiegu i zrobiłem nim jakies 15 tysiecy...

Jakiś czas temu po zapaleniu zimnego silnika slychac charakterystyczne stukanie, które po chwili zanika (po zagrzaniu silnika)...

 

Zastanawiam się nad wymianą oleju, obecnie używam półsyntetyka ELF 10W40. Przy zakupie nie wiedziałem co wlać więc wlałem półsyntetyka.. Auto było wcześniej serwisowane więc najprawdopodobniej był lany syntetyk.. Kiedy wymieniałem olej po zakupie, był bardzo rzadki co by wskazywało, że był to syntetyk...

 

Myślę, że po wymianie na full syntetyk ten odgłos powinien ucichnąć...

 

Wczoraj zrobiłem teścik.....

Jadę... dwójeczka i gaz do oporu...

Silnik wkręcał się równiutko do 6,5 tysiąca obrotów..

Żadnego spadku mocy, zamulenia na wysokich obrotach....

Więc chyba raczej stan szklanek i wałka jest OK.

Auto na moje oko nie ma żadnych innych objawów zużycia popychaczy czy zaworów...

 

Zdecyduje sie chyba na wymianę oleju z półsyntetyka 10W40 na syntetyk 5W40.

Może to troche uciszy prace silnika po uruchomieniu na "zimnym"...

Syntetyk wymyje i oczyści trochę wnętrze silnika...

W końcu dedykowanym fabrycznie olejem jest pełen syntetyk 5W40 .

M40 ma sterowanie hydrauliczne z wałkiem rozrządu w głowicy, więc pełen syntetyk powinien lepiej przepływać przez kanaliki w górnej części silnika, a więc powinien lepiej smarować wałek rozrządu... A przy okazji wypłucze i wyczyści trochę osady i nagar w silniku...

 

Jeśli silnik jest w dobrym stanie, więc syntetyk powienien byc OK..

 

Wcześniej autko nie brało nic a nic półsyntetyka gdy jeździło na benzynie... Po zagazowaniu bierze odrobinę, ale to normalka przy LPG...

 

 

Może ktoś ma jakies uwagi co do moich przemyślen??

 

Czy wymiana oleju na syntetyk będzie dobrym posunięciem w moim przypadku?

 

Prosze o poradę...

Opublikowano

Czesc

Mozesz wlac syntetyk,tylko,ze na stukanie ,tto on nie pomoze.

Jak wymienilem na syntetk ,to wlasnie zaczelo stukac.

co do brania olejku,to moze pomoc albo zaszkodzic/.Koledzy pisza,ze moze sie rozszczelnik silnik.

pozdrawiam

Opublikowano

Wydaje mi sie ze przy takim przebiegu syntetyk 5w-40 może zaszkodzic . ale moge sie mylic . :hand: w moim przypadku po kupnie auta wlałem syntetyk i zaczeło cykac przebieg miałem zbliżony do twojego 200000 km

. ale po wlaniu ceramizatora ustało cykanie nie wiem na ile ale juz jakies 5000 nie cyka :D :lol:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

A może ktoś poleci jakiegoś dobrego mechanika w okolicach Warszawy który by taki rozrząd dobrze zdiagnozował i wyremontował.

Czy po zdjęciu pokrywy zaworów, trzeba zmieniać jakieś uszczelki itp?

Czy można to wymieniać i czy jest sens na sztuki, np jeden popychacz jedna dźwigienka itp.

Oraz najważniejsze czy to ma wpływ jakiś na osiągi tego silnika

Mi za bardzo nie klekocze (kręci się do ponad 5tys), nie chciał bym wydawać ponad tysiaka na samochód warty 7tys i żeby to wygłuszyło 5 sekund klekotania podczas rozruchu.

Opublikowano

Czesc

Gdyby u mnie klekotal przez 5 sek po odpaleniu,to bym sie wogole nie przejmowal!!

Prawdopodobnie masz zasyfiala magistrale olejowa i olej ma problem,zeby dojc do popychaczy i walka!

zakup preparat forte/jest na allegro za 45 pln/i przyy wymianie olejku przeplucz silnik.Powinno pomoc!A warsztat polecam na Macierzysz

w kierunku na Poznan zwarszawy.On jest w polecanych!

pozdrawiam

Opublikowano
Mam 318i z M40. Klekotało ale przestało.Po przywiezieniu auta z Niemiec zalałem silnik Mobil`em 10w/40 po 2tys.motor zaczął klekotać po 4tys. zmieniłem olej na taki sam jak wyżej . motor się uspokoił , ale po 4tys. to samo mechanik poradził wymiana szklanek,itd. ale drugi mechanik polecił mi olej LIUQI MOLY 10 W/40 z dwusiarczkiem molibdenu i teraz już tylko na nim jeżdżę pierwsze 10 tys. ok cichutko teraz po drugiej wymianie 6tys i też cichutko :modlitwa:
Opublikowano

Witam

Zakupilem popychacze i dzwigienki f-my rouville i zauwazylem,ze powierznia natarcia krzywek walka jest w nich nieco wydluzona w porownaniu z innymi dzwigienkami!Mysle ,ze to nie ma znaczenia ale pytam z ciekawosci.

Poza tym spradzalem popychacze i jeden wyraznie jest miekki tzn, da sie bez problemu ucisnac recznie,czy to znaczy ,ze jest zly!?

I pytanko dot wymiany popychaczy:

Czy przy wymianie trzeba je poddac jakims zabiegom ,typu zalanie olejem albo innymi?

pozdrawiam

Opublikowano

Belgus sprawdzałem i nie pisze nic o zalewaniu olejem nowych popychaczy. Pisze tylko, że jeśli wyciągamy stare to należy włożyć je do pojemnika z olejem jak chcemy je ponownie użyć.

 

ps. Mi też zaczął klekotać ;(

Every weapon needs a master.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

czesc,

 

niebawem czeka mnie wymiana wałka, popychaczy i dźwigienek, ale moje pytanie jest takie: co z uszczelniaczami? wszędzie czytam o tym ze potrzebne sa tez uszczelniacze, ale gdzie te uszczelniacze sie wymienia? na których elementach? Ile dokładnie i jakich uszczelniaczy bede potrzebował i co najważniejsze - gdzie je kupić? bo na allegro nie znalazłem.

 

duzo na tym forum jest roznych wersji na temat popychaczy itp. ale naprawde malo informacji i czesciach "brzybocznych" a przeciez nie ma nic gorszego jak stanac w polowie roboty z powodu braku jakiejsc uszczeleczki.

 

pozdrowka.

Opublikowano
Jeśli kcesz użyć tych samych popychaczy to należy z nich wycisnąć olej przy okazji sprawdzisz czy sie któryś niezacina .
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

pozdrawiamWitam

Dzisiaj wymienilem szklanki i dzwigienki i przestal klepac.

Walek jest troch wytarty,ale na niego przyjdzie czas pozniej.

Dzwigienki byly w oplakanym stanie a popychacze i tak nie mozna sprawdzic.

Jestem zadowolony :P

Opublikowano
Mi rownierz cyka na zimnym silniku juz dobre 5tys, ale nic naszczescie jak narazie oprocz tego klekotu sie nie dzieje, tzn wkreca sie dosc rowno na obroty (na 2biegu do 80km/h) ale juz powyzej co jest chyba normalne czuc spadek mocy.Zauwazylem tez ze na jedynynce ma tez tak niekiedy ze sie slabo wkreca na obroty, ale mysle ze to efekt LPG. Poprzedni wlasciciel lal do tego auta olej mineralny wiec o zmianie na syntetyk niema juz chyba mowy??
Opublikowano
Nie zmieniaj na syntetyk, jesli jeździsz na mineralce spróboj zmienic na polsyntetyk zobacz co sie dzieje, ja mialem m40 316i i tez klepalo, ten typ tak am jden glosniej drugio ciszej ale kazdy klepie :mad2: apropos maz bardzo ładne autko w ladnym kolorze pzdr
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

WITAM ZNAM TEN PROBLEM ALE JEST ROZWIĄZANIE NAWET DOSYĆ TANIE.KIEDYŚ MIAŁEM E30 1.8 M40 NAJPIERW CYKAŁO PYAŁEM CO ZROBIĆ ODPOWIADALI JEŻDZIĆ WIĘC JEŻDZIŁEM ZACZEŁO KLEKOTAĆ NO I KLOPS PO PEWNYM CZASIE ZACZEŁO MULIĆ PRZY 4500 OBDR. NO TO DO MECHANIKA KOSZT NAPRAWY 1200ZŁ WAŁEK, DŹWIGIENKI, SAMOREGULATORY DO WYMIANY. :mad2:

TERAZ MI SIĘ TRAFIŁO E36 Z SILNIKIEM M40 KUPIŁEM BO STAN IDEALNY SILNIK TEŻ JAK NOWY NIC NIE STUKA NIC NIE PUKA :cool2: PRZEJECHAŁEM NIM 25000TYŚ ZACZEŁO CYKAĆ WIĘC MYŚLĘ TRZEBA COŚ ROBIĆ WIĘC SZUKAM. I ZNALAZŁEM ADAPTACJA DŹWIGIENEK Z 1.8 M43 POPROSTU REWELACJA. JAKIE PLUSY

-CICHA PRACA JAK W M43

-ODCIĄŻENIE PASKA ROZRZĄDU

-ŁATWIEJSZY ROZRUCH

-BRAK TRĄCYCH ELEMENTÓW

 

MINUSY BRAK

 

KOSZTA JA ZA KOMPLET DŹWIGIENEK W SUPER STANIE PŁACIŁEM 100ZŁ

CENA WACHA SIĘ OD 80 DO 150

ADAPTERY TO 90ZŁ OCZYWIŚCIE OD SŁYNNEGO PANA ANDŻEJA KTÓRY JE OPRACOWAŁ.

WIĘC 190ZŁ

SAMOREGULATORY OK ACHA NIEKUPUJCIE PODRYBEK WYTRZYMUJĄ GÓRA 10TYŚ

 

NO I REWELA OLEJ POLECAM SHEL 10W40 NIGDY CASTROL TRAGEDIA

DLA ZAINTERESOWANYCH TWOŻĘ STRONKĘ JAK ZAADAPTOWEĆ DŹWIGIENKI Z M43 BĘDĄ ZDIĘCIA PORADY OPISY. POZDRAWIAM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.