Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam ten saam problem klekocze mi strasznie silnik przymierzam sie do wymiany wałka, popychaczy i dźwigienek przy okazji zmienie uszczelke pod głowicą i gumki na zaworach. Wiecie może czy powymianie tego wszystko auto moze lepiej idzie bo mój jakby zaczynał słabnąć ???
  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mała korekta do poprzedniego postu, tylko popychacze są INA (rolki prowadzące i napinające paska rozrządu też), natomiast dźwigienki i wałek są od firmy Ruville.

Pierwsze wrażenie doskonałe - silnik jest cichszy i bardziej "łagodny" w brzmieniu w pełnym spektrum obrotów. Zimnego odpału jeszcze nie miałem, ale już po różnicy sądzę że będzie nieźle. 5000rpm - spokój i cisza, na jałowym 800 rpm stabilnie, bez dyskusji i wachnięcia.

Olej - fullsyntetic Mobil 1 (znów nie chcę dyskusji na temat szkoły pełno i półsyntetycznej - powiem coś za 5-7000 km). Ważna uwaga - umowa z mechanikiem jest taka, że gasną dwie pierwsze diody inspekcji i idzie wymiana razem z filtrem. Takie "dotarcie" przed drugą młodością. I forma łagodnego mycia z nagarów. W sprawie olejów zasiarczonych, słabych, "uszlachetnionych" itp. - jeszcze tylko jedno: oglądałem swój świętej pamięci wałek z całą menażerią i pomijając uszkodzenia mechaniczne od "suchej" pracy, widziałem wżery w stali głębokości nawet do 1 mm. Wnioski pozostawiam czytelnikom.

Pozdrawiam

To jest wszystko prosto z głowy, prosto z głowy do wieczności, płynie strumień kolorowy, niesprawdzonych wiadomości....
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kupilem dwa lata temu tesciom E30 Turing 1992 z 1,8 M40. Klekotal beznadziejnie, walek byl nowy, wymieniony w BMW zanim go kupilem i nadal wyglada jak nowy, wymienilem komplet popychaczy za 400zl zlozylem do kupy i nie zmienilo sie nic. Jest elastyczny , ciagnie do odcinki a brzmi jak polonez i to marny. Pewnie jeszcze trzeba bylo przynajmniej dzwigienki.... ale go nie lubie , niech cyka a jak przestanie jezdzic to wymienie na M20B20.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Opublikowano
witam!!!u mnie problem z bocianami jest tylko przez ulamek sekundy po odpaleniu na zimnym silniku, mam auto zgazowane i zauwazylem ciekawostke taka, jak koncze jazde na benzynie to nastepnego dnia przy odpalaniu zimnego silnika efekt bociana znika, czy to chwilowe klepanie oznacza iz tez juz czas na maly remoncik silnika?
Opublikowano
Nie wiem czego to jest efektem, natomiast warto wspomniec, ze gaz jest paliwem suchym badzo benzyna nie, smaruje wtryski itd, moze to jest z tym związane, ile jeździsz na gazie?? tzn jak dlugo??? masz sekw,. czy II gen??
Opublikowano

Przestancie pisac o chwilowym klepaniu np. przez 10s.... Zmiencie olez na pelny syntetyk najlepiej mobila i w droge.... Nie przejmowac sie. U mnie to nie jest 10s klepanie tylko non spop KLE KLE KLE KLE czy zimny czy cieply i tak juz klepie na maksa 20tys. A powodem byl wspanialy mechanik ktory wlal mineralny olej do mojego M40.... Smigam az sie rozsypie sam a wtedy swap na M43 lub sprawdzony M40.

 

PS. Mechanik mi mowil ze z tym klekotem bedzie 5tys nie wiecej, jest juz 20 hehehe

Opublikowano
Nie wiem czego to jest efektem, natomiast warto wspomniec, ze gaz jest paliwem suchym badzo benzyna nie, smaruje wtryski itd, moze to jest z tym związane, ile jeździsz na gazie?? tzn jak dlugo??? masz sekw,. czy II gen??

a wiec gazik mam zalozony z jakies 5 miesiecy i jest to instalka brc na srubke, zaznaczam ze gaz tankuje na dobrych stacjach; orlen, lotos i dosc czesto czyszcze wtryski jezdzac na benzynce. acha jak auto stoi dluzej niz 1 dzien nie ruszane to odpala normalnie bez klekotania... to ci dopiero archiwum x...:/

Opublikowano
Przestancie pisac o chwilowym klepaniu np. przez 10s.... Zmiencie olez na pelny syntetyk najlepiej mobila i w droge.... Nie przejmowac sie. U mnie to nie jest 10s klepanie tylko non spop KLE KLE KLE KLE czy zimny czy cieply i tak juz klepie na maksa 20tys. A powodem byl wspanialy mechanik ktory wlal mineralny olej do mojego M40.... Smigam az sie rozsypie sam a wtedy swap na M43 lub sprawdzony M40.

 

PS. Mechanik mi mowil ze z tym klekotem bedzie 5tys nie wiecej, jest juz 20 hehehe

niestety kolego jezdze na pol syntetyku i nie bardzo da rade zmienic na syntetyk, ostatnio wymienilem olej z mobila na castrola magnateca, myslalem ze cos pomoze, a tu nic kurde;/ chyba bede i tak zmienial na TeDeuSza 2,5 wiec sie bede przyzwyczajał do klekotania..pozdro

Opublikowano
a to czemu ma nie dac rady przejsc na pelen syntetyk?

poniewaz w przypadku mojego autka 13 latka lany byl zawsze polsyntetyk (wg ksiazki serwisowej) i w tym wieku nie bylo by wskazane zmieniac mu parametry oleju

Opublikowano

Witam

akurat wymienialem uszczelke pokrywy zaworow i ogladnalem sobie walek :)

Kurcze ,walek jest oktzn,jakies minimalne zuzycie na pewno jest,le wydaje mi sie ,ze jestw stanie bardzo dobrym.

A klepie na zimnym i na cieplym z przerwami tzn,jest to klekot powracajacy i wyraznie slyszalny z ok 1 cylindra.

Co wy na to?

pozdrawiam

Opublikowano
Dlaczego nie mozesz zmienic oleju jak juz zaczyna klepac to albo remont silnika albo zmiana na pelny sysnetyk moze objawy znikna, byl kiedys post na ten temat jak pamietam wymiana na pelny syntetyk i za 2tys. ponowna wymiana (aby nagar sie wyplukal) i tyle dalej juz normalnie 10-15tys. Watpie aby zaszkodzilo, jedynie moze nic nie naprawic.
Opublikowano
oj zdziwilbys sie... ale kazdy leje co uwaza...

dokladnie, wiesz nie jestm kurde mechanikiem, ale skoro w ksiazce serwisowej jast tak napisane to znaczy ze musi cos w tym byc... w kazdym badz razie robie to z dobrego serca, niechce by cus ie tam spieprzylo

Opublikowano

Da rade zmienic na wszystko jak sie czlowiek uprze :) mozna nawet i wody wlac albo spirytusu, ale jaki bedzie efekt wspomnianego wyzej syntetyka to juz nikt nie wie, kazdy mowi wlej syntetyk bedzie fajnie , bo do m4o tylko syntetyk, nikt nie wezmie pod uwage fakty ze parenascie lat temu nawet najlepszej klasy oleje byly i tak gorsze od kiepskiego polsyntetyka chociazby teraz!!! Po pierwsze pewnie jest pare osob ktorzy wlali syntetyk i jest w miare okej lub dobrze fajnie, wszystko gra, ale jak silniczek ma przejechane ponad 200tys a jsli chodzi o auta w polsce to tak naprawde nikt tego nie wie, to trudno lac pelny syntetyk ktory z natury ma duzo lepsze wlasciwosci myjace niz inne oleje min i pol. Wszystko okej moze byc okej ale w wieksozsoci przypadkow , uwazam ze w 85% syntetyk spowoduje po pierwsze wieksze branie oleju, po drugie wyciek poniewaz wymyje caly syf a taki wyciek to moze byc niezbyt ciekawy.

 

Zaznaczam, ze warto natomiast jesli komus sie chce bawic z klekotem m40 i robic mu rozrzad tzn walek popychacze itp to wtedy warto zrobic moze i nawet plukanie , i wlac syntetyk ale o najmnijeszych wlasciwoscjach penetrujacych.

wiem zaraz odezwie sie pare osob ktore swtoerdza ze tylko syntetyk a gowno prawda, jak robisz wymiane rozrzadu tak...a jak nie to lej to co do tej pory

Opublikowano
no tak, cuz tu mozna wiecej dodac...jak kazali lac w serwisie synteta to lej synteta, jak co inne to lej co inne, poki chodzi i oprocz bociana pod macha nic powaznego sie nie dzieje to znaczy ze nie jest najgorzej... zreszta 4 cylindrowe benzyniaki w beemkach i tak nie grzesza kultura pracy silnika...pozdro
Opublikowano
jezeli komus z was samochod bierze olej to przejscie ns syntetyk z calym dla was szacunkiem ale moze tylko pomoc...napewno nie zwiekszy spalania a tylko pomoze...
Opublikowano
jezeli komus z was samochod bierze olej to przejscie ns syntetyk z calym dla was szacunkiem ale moze tylko pomoc...napewno nie zwiekszy spalania a tylko pomoze...

Witam,

słyszałem, ze nie powinno się zmieniać z minerala na synt. można ew. odwrotnie. nie wiem ile w tym prawdy, ale cos w tym jednak musi byc.

mam pytanie o to jakich plynów do chłodnicy uzywacie?

moze to lamerskie z mojej strony, ale chciałbymm zapytać o różnice miedzy silnikiem m40 i m43. Ja posiadam 316i z wrzesnia 1994 r. i szczerze to nie mam pojecia,który to motor (prosze o łagodny wymiar kary:-)).

Jeśli chodzi o bociany to norma - latem 10s zimą ciut dluzej. mam nadzieje, ze nie bedzie to oznaczać jakiejś wiekszej ingerencji.

Opublikowano
jezeli komus z was samochod bierze olej to przejscie ns syntetyk z calym dla was szacunkiem ale moze tylko pomoc...napewno nie zwiekszy spalania a tylko pomoze...

powiem tak, moze i syntetyk by pomogl bo jest gestszy, natomiast bardziej by mogl zaszkodzic zwlaszcza w tych starszych autach ze wzgledu na swoja penatracje, tam gdzie w silnku sa jakies "osadziny" ktore łataja nieszczelnosci olej syntetyczny moglby je wyplukac co wiaze sie z tym ze bedzie nam spieprzal olej "bokami", oczywiscie by przeplukac silnik olejem syntetycznym i po 1000 km wymienic to czemu nie ale to raczej w nowszych autkach, pozdrawiam

Opublikowano
jezeli komus z was samochod bierze olej to przejscie ns syntetyk z calym dla was szacunkiem ale moze tylko pomoc...napewno nie zwiekszy spalania a tylko pomoze...

Witam,

słyszałem, ze nie powinno się zmieniać z minerala na synt. można ew. odwrotnie. nie wiem ile w tym prawdy, ale cos w tym jednak musi byc.

mam pytanie o to jakich plynów do chłodnicy uzywacie?

moze to lamerskie z mojej strony, ale chciałbymm zapytać o różnice miedzy silnikiem m40 i m43. Ja posiadam 316i z wrzesnia 1994 r. i szczerze to nie mam pojecia,który to motor (prosze o łagodny wymiar kary:-)).

Jeśli chodzi o bociany to norma - latem 10s zimą ciut dluzej. mam nadzieje, ze nie bedzie to oznaczać jakiejś wiekszej ingerencji.

z tego co mi wiadomo m43 jest na łańcuszku a m40 ma pasek rozrzadu

Opublikowano
syntetyk moze zaszkodzic w mocno zuzytym silniku.jezeli macie silnik w dobrym stanie tylko pomoze.rozpusci nagary ktore np. moga blokowac pierscienie przez co bierze wam autko olej.owszem moga sie pojawic delikatne wycieki na uszczelniaczach ale to raczej sporadyczna sprawa...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.