Skocz do zawartości

Poziom oleju w silniku BMW F30 320d 2016 rok


Kamilos1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o pomoc.

Ostatnio chciałem zmierzyć poziom oleju w mojej trojeczce i pokazuje mi pomiar że maksimum zostało przekroczone.

Olej był wymieniany w serwisie bmw jakieś 8 miesięcy temu i poziom był prawidłowy. Nagle jest za dużo po kilku miesiącach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd pewność że DPF jest przypchany?

Komputer nie pokazuje dosłownie niczego. Jedynie w momencie pomiaru oleju wyświetla się że jest go za dużo. Nie pokazuje warningu żadnego.

Czy jest możliwość że czujnik poziomu oleju jest wadliwy?

Ponadto czy autem można tak jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdzałeś bagnetem ? Jeżeli sprawdzasz na tym samym w miarę równym podłożu to pomiar jest najdokładniejszy. Nigdy nie sprawdzam elektronicznie, jeden czy dwa razy z ciekawości odkąd mam F30.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy za pomocą tej aplikacji będę mógł ogarnąć DPF jeżeli jest zapchany? Dopiero potem pewnie trzeba wymienić olej. Czy co sugerujecie generalnie w moim przypadku: nic się nie pali żadna kontrolka tylko poziom oleju podobno wzrósł. Auto ma przejechane 130k km 2016 rocznik. Podłączać ta apke?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki za sugestie. Z tym że skad pewność że poziom oleju się zwiększył? Może to czujnik poziomu oleju jest wadliwy?

Pisałem już wcześniej.

16-Miarka poziomu oleju (bagnet) https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=8C51-EUR-01-2016-F30N-BMW-320d&diagId=11_5646

Uparłeś się żeby stwarzać sobie problemy, czy nie wiesz gdzie jest bagnet, w czym problem ? Bagnet w Twoim silniku znajduje się pomiędzy obudową filtra oleju a blokiem silnika. Pomiar poziomu oleju bagnetem jest bardzo prostą czynnością a zarazem dokładną zachowując warunki o których pisałem wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem olej manualnie. Jest go za dużo faktycznie.

Czy nie powinno być tak że przy zapchanym DPF powinienem się o tym jakoś dowiedzieć w inny sposób (kontrolki, warningi)? Zaznaczam że przypadkowo zrobiłem reset poziomu oleju... Dlatego gdybym nie sprawdził to może bym tak jeździł jeszcze pół roku albo do następnego serwisu... Ostatnie pytanie: ponieważ ogarniam już pomału temat bt toolem, ale czekam na wtyczkę, potem dopiero serwis, wie ktoś jak rozcienczony dieselem olej reaguje i jaki ma wpływ na auto w tym momencie? Zaznaczam że nie wiem ile tak jeżdżę.

Na marginesie jak bmw taka marka może robić takie kapcie nie auta gdzie dpf się zatyka nie pokazuje żadnych powiadomień a diesel dostaje się do oleju w dużych dawkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeżeli DPF będzie częściowo zapchany to żadna informacja nie będzie wyświetlona będzie natomiast zbyt często uruchamiał się proces wypalanie DPF co sprzyja przedostawaniu się ON do oleju. Jeżeli nie zostanie usunięte przyczyna braku prawidłowego wypalania DPF-a lub w wyniku np. dużego przebiegu ponad 200-250tys. jest to już jego agonia i zapcha się prawie całkowicie to zostaniesz o tym poinformowany następnie silnik przejdzie w tryb awaryjny. Aplikacja BTool bardzo dobrze monitoruje i diagnozuje DPF-a, możesz nią również wymusić wypalanie.

Rozrzedzenie oleju silnikowego ropą skutkuje pogorszeniem smarowania silnika i nie tylko np.turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak.

Lecz jak najszybciej należy sprawdzić np. BTool czy jest jakaś przyczyna która uniemożliwia prawidłowe wypalanie.

Dla wykonania regeneracji muszą zostać spełnione następujące warunki:

- temperatura silnika (cieczy chłodzącej) powyżej 75 st.Celsjusza a najlepiej ok 90.

- temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych musi być wyższa od 240 st. Celsjusza

- wystarczająca ilość paliwa więcej niż 10l( nie może się świecić rezerwa)

- brak błędów

- stałą prędkość powyżej 60 km/h. Optymalna jest ok.100km/h.

Jaki przebieg ? Ile NO przedostało się do oleju więcej niż 0,5l ? Różnica na bagnecie min. max. to 1l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Bylem w BMW przed wypalaniem na sprawdzeniu auta a co mi szkodzi i zapłaciłem 120€ za spuszczenie nadwyżki oleju :p ha ha.

Wspomniałem oczywiście o dpfie i oleju ale kto inny auto bada a kto inny przyjmuje...

Dobrze że sprawdziłem że olej nie został zmieniony a na wykazie oczywiście było napisane że spuszczony i napelniony ponownie. Powiedziano mi też że wymienili filtr oleju czego nie zrobili.

Możecie mi wierzyć lub nie ale dopiero dali mi menagera serwisu i mi się przyznał że tylko ulali nadwyżkę oleju. Afera na całą wieś... Zostawiłem znów auto na dzień i dokonali serwisu (mam nadzieję) i update softa (tak powiedzieli) od dpfu. Jak wyjechałem to widać że dolewali paliwa a spalanie było 9 na 100 więc widocznie coś może wypalili.

W każdym razie zrobiłem regeneracje dpf btoolem expert. Sadza spadła z 40% na 10% ale popiół jest ciągle 26g. Nie spadło nic. Zrobiłem parę kilometrów po mieście i znów sądza idzie w górę do 18%.

Czy popiół powinien spaść?

Kiedy znów przeprowadzić regeneracje?

Co myślicie o sytuacji jaka mnie spotkała w bmw bo gdybym nie interweniował to niestety miałbym zatarte auto a jeździłem tak od 3000km na dieselu bo widziałem wyciąg kiedy komputer pokazał warning.

Dzieki za pomoc

Tak.

Lecz jak najszybciej należy sprawdzić np. BTool czy jest jakaś przyczyna która uniemożliwia prawidłowe wypalanie.

Dla wykonania regeneracji muszą zostać spełnione następujące warunki:

- temperatura silnika (cieczy chłodzącej) powyżej 75 st.Celsjusza a najlepiej ok 90.

- temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych musi być wyższa od 240 st. Celsjusza

- wystarczająca ilość paliwa więcej niż 10l( nie może się świecić rezerwa)

- brak błędów

- stałą prędkość powyżej 60 km/h. Optymalna jest ok.100km/h.

Jaki przebieg ? Ile NO przedostało się do oleju więcej niż 0,5l ? Różnica na bagnecie min. max. to 1l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF ulega zapchaniu przez popiół. Popiół powstaje w wyniku spalania sadzy, niestety popiołu w żaden sposób nie da się pozbyć poprzez wypalanie jedynie oddać filtr do czyszczenia do zakładu posiadającego odpowiedni sprzęt. Taka usługa jest już bardzo powszechna i nie jest kosztowna. Co do tej wymiany oleju, która ci zrobili to jakaś porażka...

Gdybys nie sprawdził stanu to jeździł i jeździłbyś dalej na starym oleju. Ponadto wzięli za wymianę pieniądze, i tak szacun ze koleś miał jaja się po tym do tego przyznać bo przecież mogil skasować pieniądze x2.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem...

Powiedzcie mi jeszcze kilka rzeczy:

1. Skoro popiołu się nie da wypalić mając 27g popiołu i jakieś 10g sadzy na tą chwilę wszystko jest ok z dpf?

To znaczy nie powinno znowu być diesela w oleju szybko?

2. 10g sadzy pojawiło się znów zaraz po regeneracji w warunkach autostradowych więc obawiam się że to za szybko...

3. Przy jakich parametrach sadzy i popiołu przeprowadzić regeneracje ponownie? Słyszałem że nie można zbyt często tego robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czytasz odpowiedzi czy je ignorujesz, drugi mój post wyjaśnia powody przedostawania ON do oleju. Sprawdziłeś aplikacją BTool podczas wypalania parametry które mają wpływ na prawidłowy proces wypalania DPF , dokonałeś pomiaru ciśnienia wstecznego po wypaleniu które obrazują stopień zapełnienia, zużycia DPF-a ? Na pytanie o przebieg auta tez nie odpowiedziałeś.

Przynajmniej przeczytaj to, tu są odpowiedzi na Twoje problemy,pytania https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=363791.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje ignoruje, bo może nie do ciebie były adresowane... Po pierwszym twoim poście dałeś do zrozumienia że jesteś cwaniakiem i że ten kto ma podstawową wiedzę i nie ma doświadczenia z naprawą aut bo jeździ nowszymi to trzeba go przytemperowac. Piszesz coś potem to edytujesz. Kolego nie wiem skąd jesteś ale bądź trochę milszy to nie kosztuje nic a jak nie to siedź cicho.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Starałem się czego żałują pomóc rozwiązać problem, wysłałem tobie nawet wiadomość na pw z moim nr. telefonu. Zwróciłem tobie uwagę że na podstawie informacji które otrzymujesz nie wykorzystujesz ich i zadajesz ponownie te same pytania.Niestety deficyt dobrego wychowania owocuje arogancją i tupetem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie Ty tu widzisz arogancje?

Podałeś numer i dlatego nie zadzwoniłem :p

Wszystkie twoje posty na całym forum opierają się na zrobieniu z ciebie speca od aut. Moje wszystkie pytania były merytoryczne ale jeśli nie potrafisz odpowiedzieć to nie zapychaj forum jakimiś uszczypliwymi tekstami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W dobrej wierze napisałem do ciebie w pw. cytuję.


"Witam

Na obecnym poziomie Twojej wiedzy to za dużo musiał bym Ci pisać. Możesz zadzwonić spróbuję Ci wyjaśnić pomóc tel... "


No i...

Sorry, nie mogłem przewidzieć że moje rzeczowe,prawdziwe stwierdzenie o twojej wiedzy (0 złośliwości, nie jest to też zarzut ) jest dla ciebie nieakceptowalne i wywoła taką twoją agresywną reakcję. Masz problem nie potrafisz zaakceptować faktów jeżeli nie są pochlebne. Na taką reakcję stać tylko arogancką i butną osobą pozbawiona jakiejkolwiek pokory samooceny. Dziękuję natomiast że doceniłeś moją wiedzę po przeczytaniu jak napisałeś wszystkich 1900 moich postów, podziwiam i doceniam poświęcenie. Jeżeli zachowywałbym się adekwatnie jak ty i chciałbym być się niemiły lecz szczery to napisał bym coś innego.

Jeżeli zawitałeś na forom nie po toby uzyskać konkretną rzeczową wiedzę natomiast chcesz by cię traktować jak kapryśnego chłopca którego bez względu na okoliczności można tylko głaskać po główce bo zacznie płakać to pomyliłeś się z przedszkolem i .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.