Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Chciałem zaopatrzyć się w koła z oponami zimowymi i znalazłem taki zestaw:

Opony: jakieś

Felgi: https://allegro.pl/oferta/4x-felgi-oryginalne-bmw-17-5x120-f10-f11-6780720-8011006030

Czujniki: https://allegro.pl/oferta/czujniki-cisnienia-kol-bmw-f10-f07-f12-f06-f25-f26-6798785402


Pytania moje są takie:

1/ czy taki zestaw jest kompletny?

2/ czy bez problemu można zaprogramować takie czujniki?

3/ czy mogą być zaprogramowane na stałe dwa komplety czujników?

4/ czy przy przekładaniu kół z zimowych na letni i odwrotnie komputer sam je wykryje i wszystko będzie git?

5/ czy ktoś zna jakiś serwis w Gdańsku, który ogarnie kompleksowo temat wulkanizacyjny i programowanie tego?


Z góry dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

ad. 1 - felgi podejdą (jest to wzór style 236)

ad. 2 - czujniki jesli nie są uszkodzone i bateria nie padła bez problemu auto odczyta

ad. 3 - nie ma z tym problemu. Auto samo wykrywa czujniki i je odczytuje, po każdej zmianie kół

ad. 4 -jak w pkt. 3

ad. 5 - serwisu nie znam, ale tu nic nie programujesz. Zakładasz czujniki na felgi, koła na auto i z poziomu idrive uruchamiasz kalibrację czujników i tyle. Warunkiem jest oczywiście żeby czujniki były sprawne - a to sprawdza ci na wulkanizacji specjalnym czytnikiem.

Opublikowano

Super, dzięki.


Jeszcze jedna kwestia - czy takie czujniki przykręca się "na pałę", czy należy zrobić to wkrętakiem dynamometrycznym z określoną siłą?

Opublikowano

Na czujniku masz opisane z jaką siła 4Nm i nawet podany rozmiar klucza. Czy przykręcisz dynamometrykiem czy na pałę twój wybór.

Z jakiegoś powodu jest podawany jest moment dokręcania na elementach, wtedy jest gwarancja, że wszystko działa tka jak zostało zaprojektowane.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia :)

Te same felgi, ale niektóre mają na froncie, w okolicy otworów na śruby małą liczbę 11. Podobno to oznacza miejsce produkcji, a że jest podane, to wychodziłoby, że 11 = Czechy.

Na innej aukcji takie same felgi mają numerek 13 i kraj produkcji nie jest podany, a sprzedający nie odpisuje (już dwukrotnie) na wiadomości, kiedy o to pytam, chociaż wcześniej odpisał na inne pytanie.


Czy ktoś może wie jaki kraj produkcji oznacza liczba 13? Jeżeli to w ogóle o to chodzi :roll:

Opublikowano
zamontowalem w zimowych kolach czujniki uniwersalne firmy alligator, zostaly z serii 2 tourier. niestety nie moge ich zresetowac. czy ktos sie orientuje jak je mozna dopisac do auta? szukam warsztatu ale maja innych firm czujniki
Opublikowano

Z tego co wiem nie dopisuje się czujników do auta. Jeśli są sprawne i działają na właściwej częstotliwości to auto je wykryje. Jeśli nie wykrywa to może coś z nimi być nie tak, bądź są niekompatybilne.

Tym bardziej że tka jak sam napisałeś, że jakieś aligatory to są - tu może być problem. Niestety z uniwersalnymi częściami niekiedy tak bywa, że jednak nie pasują.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jezdzily na serii 2 tourier z 2017 roku, opony i czujniki zostaly felgi nie podeszly. jutro jade do serwisu opon z letnimi i beda klonowali czujniki.

Klonowali ?

:D


Klonować będą chyba swój zarobek i uśmiech.

Opublikowano
guwno. nie daly rady chlopaki. bylem w 3 warsztatach i nie bawia sie w klonowanie obcych. tak jak pokazane jest to na youtube, tylko proponuja swoje nowe plus klonowanie - trzeba przywiesc swoje letnie kola. czyli kasa za nowe plus klonowanie i przekladaniec opon z wywazeniem. tego badziewia alligator chyba nigdzie nie robia.
Opublikowano

luk_zyd

Klonowali ?

:D


Klonować będą chyba swój zarobek i uśmiech.

 

przeczytaj ignorancie:


ALLIGATOR sens.it® - zwei Wege zur Seriennummer:

Anlernaufwand reduzieren!

1) Duplizieren (Klonen) des bisher verbauten Sensors

Mit der Seriennummer (ID) des aktuell im Fahrzeug verbauten, zu ersetzenden OE-Sensors kann ein Duplikat dieses Bauteils mit gleicher ID hergestellt werden. Bei dieser Vorgehensweise erübrigt sich ein teilweise aufwendiges Anlernen des Sensors ans Fahrzeug, ein klarer Vorteil hinsichtlich Zeitersparnis im Kundenservice. Das Rad mit dem neuen sens.it Sensor wird wieder an die gleiche/identische Radposition montiert. Fertig!


2) Sensor mit neuer Seriennummer

Die Erstellung eines Sensors mit neuer Seriennummer kann in der Anwendungssoftware mit zwei Mausklicks automatisch erfolgen. Ein Sensor mit neuer ID muß grundsätzlich ans Fahrzeug angelernt werden, dies kann automatisch, über die OBDII Diagnoseschnittstelle oder manuell über den Bordcomputer erfolgen. Aufschlüsse darüber, welches Anlernverfahren grundsätzlich Verwendung findet, gibt das jeweilige Bordhandbuch des Fahrzeugs.


Selbstverständlich kann jeder ALLIGATOR sens.it Sensor mehrfach (um-)programmiert werden.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
luk_zyd

Klonowali ?

:D


Klonować będą chyba swój zarobek i uśmiech.

 

przeczytaj ignorancie:


ALLIGATOR sens.it® - zwei Wege zur Seriennummer:

Anlernaufwand reduzieren!

1) Duplizieren (Klonen) des bisher verbauten Sensors

Mit der Seriennummer (ID) des aktuell im Fahrzeug verbauten, zu ersetzenden OE-Sensors kann ein Duplikat dieses Bauteils mit gleicher ID hergestellt werden. Bei dieser Vorgehensweise erübrigt sich ein teilweise aufwendiges Anlernen des Sensors ans Fahrzeug, ein klarer Vorteil hinsichtlich Zeitersparnis im Kundenservice. Das Rad mit dem neuen sens.it Sensor wird wieder an die gleiche/identische Radposition montiert. Fertig!


2) Sensor mit neuer Seriennummer

Die Erstellung eines Sensors mit neuer Seriennummer kann in der Anwendungssoftware mit zwei Mausklicks automatisch erfolgen. Ein Sensor mit neuer ID muß grundsätzlich ans Fahrzeug angelernt werden, dies kann automatisch, über die OBDII Diagnoseschnittstelle oder manuell über den Bordcomputer erfolgen. Aufschlüsse darüber, welches Anlernverfahren grundsätzlich Verwendung findet, gibt das jeweilige Bordhandbuch des Fahrzeugs.


Selbstverständlich kann jeder ALLIGATOR sens.it Sensor mehrfach (um-)programmiert werden.

 

Wszystko pięknie ale w bmw nie ma id jak na przykład w Renault.

Opublikowano

bylem w 4 serwisach oponiarskich i panowie od opon, nie bawia sie w programowanie. twierdza ze przy kazdej zmianie opon wymieniaja na nowe orginalne, koszt nowych za 4szt ze znaczkiem BMW ktorych nie trzeba programowac to 200zł, koszt nieorginalnych ktore trzeba programowac ( 4 roznych firm, w kazdej firmie mieli swojego producenta) to okolo 500-600zł. oczywisciw wybor moze byc tylko jeden kupuje najtansze czyli orginalne BMW.

po rozmowie z konsultatnem dowiedzialem sie, ze koszt programatora(urzadzenia) to ponad 4tys zl plus abonament, niie potrafia tego obsugiwac poniewaz ludzie pracujacy przy wymianie gum ledwo co potrafia czytac, a o obsludze jakiegos komputerka to zapomnij. polityka firm jest taka, ze lepiej wymienic i sprawa z glowy. zreszta przy kazdym sciagnieciu opony maja obowiazek wymienic caly wentyl na nowy.

Opublikowano

Mam takie pytanie gdzie ci twoi spece wulkanizatorzy znaleźli oryginalne nowe czujniki BMW za 200 pln komplet ?

W tą cenę to ja nie wierzę.

Co nie zmienia faktu, że jestem anty do jakiś kombinacji z zamiennikami, które trzeba programować itp. Wolę kupić używki ori BMW, oczywiście w miare młody rocznik, żeby bateria posłużyła.

Użytkuję już kolejne używki OEM BMW i nie ma z nimi problemu.

Opublikowano

yarwi

Mam takie pytanie gdzie ci twoi spece wulkanizatorzy znaleźli oryginalne nowe czujniki BMW za 200 pln komplet ?

tfoi spece to nie sa. :duh: bardziej niedorozwoje. :mrgreen: gdzie znalezli pewnie z 100 tys szt. jakiegos programu bmw dla gumiarzy, kupili po 50zl a sprzedaja pomaranczowe sa po 200zł a czarne po 250zl. oczywiscie faktura i gwarancja jest.

takie ceny maja. moje 2 letnie moge komus podarowac, jak znajdzie kogos kto ma programator.

sam ich pytalem dlaczego mi wciskaja te uniwersalne za 600zl jak maja ori za 200zl. powiedzieli ze uniwersalne moge wziasc do innego auta. a zarazem mowia ze przy kazdej wymianie opon wymienia sie na nowe. sami sobie przeczą. taka teraz polityka platofmowo ekologiczna :mrgreen: euro 6 itd.

najlepsze jest to ze na alledrogo i olxsie, sprzedaja ludzie takie same uzywane drozej niz nowe. a w uzywanych cale wentylki sa do wymiany.

ciekawe kiedy zaczna sprzedawac drozej uzywany olej, filtry i opony niz nowe. :mad2:

Opublikowano

A co się stanie jak w ogóle nie będzie czujników ciśnienia?

Komputer będzie pokazywał permanentnie błąd, który będzie trzeba potwierdzać przy każdym rozruchu?

Czy może, można to raz zatwierdzić lub jakoś wyłączyć monitorowanie ciśnienia?

Opublikowano
A co się stanie jak w ogóle nie będzie czujników ciśnienia?

Komputer będzie pokazywał permanentnie błąd, który będzie trzeba potwierdzać przy każdym rozruchu?....

 

Tak.

 

...Czy może, można to raz zatwierdzić lub jakoś wyłączyć monitorowanie ciśnienia?

 

poprzez kodowanie możesz usunąć opcje monitorowania ciśnienia.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witajcie, w swoim F11 za pomocą Bimmercode odblokowałem opcję wyświetlania ciśnienia w kołach, na wyświetlaczu iDrive pojawiły się pozycje "Bar" przy każdym kole ale oczywiście nie wyświetlają żadnych wartości. Czy jeśli zmienię czujniki monitorujące utratę ciśnienia na takie, które mierzą ciśnienie to wówczas pojawi się odczyt?

Pozdro

Jaro

Opublikowano

Z tego co ty mówisz to masz system pośredni, a więc nie masz czujników tylko po prostu odpowiedni kod zaimplementowany, który zczytuje ci czy cisnienie jest dobre czy nie na podstawie wskazań systemu ABS i ESP.

Jeśli tak masz to nic ci nie da założenie czujników na koła bo musisz mieć jeszcze odbiorniki do nich, zamontowane w aucie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tak tylko informacyjnie, dla potencjalnych szukających...


Czujniki, takie jak w inicjalnym poście (BMW) zadziałały od razu, bez problemu, bez programowania.

Takie same, zamienniki Huf trzeba już programować, a tym samym trzeba znaleźć serwis, który to ogarnia, a wtedy to już lepiej kupić czujniki z takiego serwisu (w razie czego).


Felgi, takie jak w inicjalnym poście, OK.

11 = produkcja czeska, 13 = produkcja austriacka.


Wesołych świąt :D

  • 4 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jedno pytanie... czy ktoś z Was kupował poza serwisem oponiarskim czujniki 315 & 433 MHz?  

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za szybką odpowiedź! 

Mam tą Hellę. Teraz jeżdżę od warsztatu do warsztatu, by to ogarnęli. 🤢

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.