Skocz do zawartości

G20/G21: olej do 330i (B48)


KombiFan

Rekomendowane odpowiedzi

W ramach mniejszej lub większej fanaberii chcę wymienić olej między 2000 a 3000 km.


W instrukcji (zarówno w samochodzie jak i na telefonie) mamy podane:

  • BMW Longlife-04
  • BMW Longlife-12 FE
  • BMW Longlife 17 FE+

Pytałem w ASO, tam używają BMW Engine Oil LL04 5W30, pojemność układu 5,25 l, ich cena ponad 100 zł za litr.


Przy takiej marży olej kupię poza ASO, teraz tylko pytanie, czy brać LL-04 czy szukać LL-12 albo LL-17? Zakładam, że fabrycznie też jest pewnie LL-04, no i taki będą lać przy serwisie. Stąd skłaniam się w stronę LL-04.


Widzę, że koledzy z F3x że też lali LL-04: 330i (B48) wymiana oleju.


3m7RPo5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Ja jestem po podotarciowej wymianie w warszawskim Inchcape, na fakturze mam Helix Ultra AM-L Professional 5W30, co odpowiada olejowi BMW Longlife-04.

Dwunastka (LL-12) to olej do silników z dwoma turbinami (nie twin scroll), a przynajmniej tak rzecze BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam podobny dylemat ;) mam g20 330e i teraz zastanawiam się jaki tam silnik siedzi i jakie olej zalać.

B48B20B czy B48B20A. Rok produkcji 2019 to chyba powinien tam siedzieć B48B20B.


Po rozkodowaniu vinu engine ma oznaczenia: XB1G


Czy w takim razie olej BMW TWINPOWER TURBO LL-04 5W-30 będzie odpowiedni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny dylemat ;) mam g20 330e i teraz zastanawiam się jaki tam silnik siedzi i jakie olej zalać.

B48B20B czy B48B20A. Rok produkcji 2019 to chyba powinien tam siedzieć B48B20B.


Po rozkodowaniu vinu engine ma oznaczenia: XB1G


Czy w takim razie olej BMW TWINPOWER TURBO LL-04 5W-30 będzie odpowiedni?

 

Możesz sprawdzić oznaczenie silnika zaglądając mniej więcej w tym miejscu


20200608-195710.jpg


Ja mam 320i wyprodukowane w Sierpniu '19 z oznaczeniem B48B20A


20200608-194352.jpg


Olej 0W-30

received-587280278574068.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem dzisiaj do serwisu ASO. Koszt wymiany to 400 zł brutto, bez uwzględnienia filtra i oleju :O

Dodatkowo dowiedziałem się, że jak przyjadę ze swoim olejem to później w razie awarii bmw może odmówić naprawy silnika - co to za brednie?


Czy ktoś z Was nadprogramowo wymieniał olej poza serwisem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem w ubiegłym tygodniu, koszt 180 zł brutto za samą usługę (ASO). Olej dokładnie taki jak na zdjęciu powyżej (0W-30) + oryginalny filtr. W kwestii gwarancji dostałem informację, że ASO musi odnotować fakt, że wymiana była na dostarczonych przez klienta materiałach, aczkolwiek jeżeli będą to części oryginalne to nie powinno być żadnego problemu i dotychczas nigdy nie było.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz wymiane poza aso i nawet nikt nie wie ze wymieniales. tylko orginalny filtr daj. max. za wszystko 450-500zl

 

Na pewno nie są w stanie sprawdzić? Komputer tego w jakiś sposób nie monitoruje?

A Ty tak robiłeś?

Czy podczas zalewania nowego oleju silnik musi być ostudzony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic takiego komputer nie monitoruje. Wymieniaj śmiało, użyj oryginalnego filtra, porównywałem nawet numery do tego który wyjąłem i są identyczne.

Tak też zrobię.


Filtr oleju 11428575211

Olej 83212365933 BMW TWINPOWER TURBO LL-04 5W-30 1L x 6

w ASO taki olej mi wycenili 83212407828 BMW Olej 5W-30 LL04 - inny numer, ale to chyba to samo co wyżej.


A uszczelkę korka spustowego/korek spustowy wymieniałeś?

Zalewanie nowego oleju na rozgrzanym silniku jest bezpieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 83212365933 BMW TWINPOWER TURBO LL-04 5W-30 1L x 6

w ASO taki olej mi wycenili 83212407828 BMW Olej 5W-30 LL04 - inny numer, ale to chyba to samo co wyżej.

Spotkałem się z jeszcze dwoma kodami na ten sam olej - 83212405948, 83210398507. I nie mam pojęcia czym się różnią... Wie ktoś?

 

A uszczelkę korka spustowego/korek spustowy wymieniałeś?

Z tego co widziałem to w nowym filtrze masz gumową uszczelkę do filtra oleju oraz metalową do korka spustowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Czy mi się zdaje, czy realoem nie podaje numeru katalogowego oleju do g20?

 

B48 dla silników z filtrem cząstek stałych


ZALECANY....

BMW TwinPower Turbo LL-17 FE + 0W-20

83 21 2 463 697


OPCJA.....

BMW TwinPower Turbo LL-04 0 W-30

83 21 2 465 854

BMW TwinPower Turbo LL-04 5 W-30

83 21 2 465 849

BMW TwinPower Turbo LL-12 FE 0 W-30

83 21 2 365935

BMW M TwinPower Turbo LL-12 FE 0W-30

83 21 2 469 984



B48 bez filtra cząstek stałych


ZALECANY.....

BMW TwinPower Turbo LL-17 FE + 0W-20

83 21 2 463 697


OPCJA.....

BMW TwinPower Turbo LL-04 0 W-30

83 21 2 465 854

BMW TwinPower Turbo LL-04 5 W-30

83 21 2 465 849

BMW TwinPower Turbo LL-12 FE 0 W-30

83 21 2 365935

BMW M TwinPower Turbo LL-12 FE 0W-30

83 21 2 469 984

BMW TwinPower Turbo LL-14 FE + 0 W-20

83 21 2 365926

BMW TwinPower Turbo LL-01 FE 0 W-30

83 21 2365934

83 21 2365710 ( bańka 5L. )

BMW TwinPower Turbo LL-01 5 W-30

83 21 2 465 843

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Swoją drogą wygląda na to, że BMW zablokowało stronę z darmową wiedzą techniczną:

BMW-TIS-public-domain-blocked.jpg

Inna kwestia, chciałbym się upewnić, że ten filtr oleju jednak do silnika B48D podejdzie, gdyż opisali, że max B48B. Zamówione od czescidobmw.pl.

20201206-113039.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ktoś wie czemu serwisy teraz zalecają 0w30? Mój serwis leje 5w30 ale w innych słyszałem ze teraz zalecana jest norma 12FE 0w30 ktoś podpowie który będzie lepszy? I przy okazji może ktoś miał silnik 2.0 192km jak w mini i BMW X1 i wie co tam łac czy spokojnie 5w30 czy jak niby zaleca serwis teraz 0w30 12FE

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej w Polsce chcą wymieniać po dotarciu. Tydzień temu, chciałem umówić się na wymianę oleju w autoryzowanym serwisie (w DE). Liczyłem się, że będę musiał zapłacić ok. 250 euro, ale okay co zrobisz. Zeskanował kluczyk i powiedział mi, że nie ma absolutnej potrzeby wymiany. Miło tłumaczyłem mu, że samochód właśnie dotarłem ok. 2000km itp... I on zaczyna mi się śmiać ( gościu z serwisu) , zrobil mi jakiś tam wykład o nowej technologii produkcji silników i ze to nie to co kiedyś. Na końcu szyderczo powiedział, ale jak klient nalega to zrobimy. Ze mnie jest spokojny człowiek, ale gdyby nie ta szyba, za którą siedzial, to już bym mu ten usmiel z twarzy targał. Powiedziałem, że jednak zmieniłem zdanie, moja kasa o wymianę nie będę się prosił.


Kupiłem sobie orginalny olej w internetach za 7.5 euro za litr ( w salonie 28 euro) jadę jak bialy człowiek do mechanika, u którego zawsze robiłem drobne rzeczy w starym aucie. Wszystko w porządku, mówi, że musi sprawdzić jaki olej, filtr ma zamówić. Mówię mu, że olej już mam, a on na to ze zmienił zdanie, ze nowy samochód, gwarancja i nie będzie tego robił. Jak się skonczy ta cala sramdemia, to wymienię w PL, przynajmniej tutaj nikt robi takich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.