Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ile kilometrów musisz przejechać, żeby wskazówka była w pionie w obecnych temperaturach ? U mnie to jest około 5km jadąc delikatnie 80 km/h i dwa skrzyżowania po drodze bez świateł.
Opublikowano
To że nowa to jedno. A czy dobra to drugie. Już nie jeden kupował nowa za 200zl zamiennik najtańszy i miał problem z temp. I chłodnica musi być od zewnątrz czysta również. Ciężko zakamienic aż tak chłodnice prędzej już głowica pęknie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może układ jest jednak zapowietrzony ?

 

I chłodnica musi być od zewnątrz czysta również.

Prędzej chłodnica od klimy.

Opublikowano
@Fuser, wszystko możliwe. Jak wrócę z trasy to podjadę do znajomego mechanika i napełnimy układ pod ciśnieniem, wtedy nie będzie możliwości żeby gdzieś było powietrze. Przy okazji potraktuję chłodnicę klimy karcherem. Szczerze powiedziawszy to nie mam więcej pomysłów co może być nie tak, bo w sumie cały układ chłodzenia jest nowy. Rozmawiałem też z dwoma mechanikami zajmującymi się skrzyniami automatycznymi i obaj twierdzą, że skrzynia nie jest temu winna, chociaż mimo to profilaktycznie zrobię jej dynamiczną wymianę oleju.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy okazji potraktuję chłodnicę klimy karcherem.

Jeśli ma tyle lat co samochód to ją zabijesz na śmierć. Dotknij lamelki palcami i zobacz czy się kruszą. Tylko powietrze pod niskim ciśnieniem. Na sucho.

 

Rozmawiałem też z dwoma mechanikami zajmującymi się skrzyniami automatycznymi i obaj twierdzą, że skrzynia nie jest temu winna, chociaż mimo to profilaktycznie zrobię jej dynamiczną wymianę oleju.

Kiedyś już był zmieniany olej ? Swoją drogą nie kojarzę, żeby u mnie przy zmianie z N na D siadały obroty cokolwiek. Sprawdzę, ale żona teraz jeździ tym autem.


Tak w ogóle zagotować silnik przy obecnych temperaturach to coś nie halo faktycznie musi być.

Opublikowano
@Fuser, dzięki za wskazówkę dotyczącą chłodnicy :cool2: Ja to auto mam od czerwca, poprzedni właściciel twierdzi że zmieniał olej 1,5 roku temu (wg CEPIKu auto przejechało przez ten czas jakieś 30 tysięcy km). Wcześniej miałem Audi A6 w automacie i nie przypominam sobie żeby tam spadały obroty przy zmianie położenia dźwigni, tyle że tam była benzyna. Co do temperatur to chwilowo jeżdżę pożyczoną od teścia Astrą 1.4 i wg wskazówki na odcinku prawie 20km jest ledwo ponad 80 stopni, więc też uważam, że coś tu nie gra
Opublikowano
W lecie wszystko było ok, wisko robiło przeciąg pod maską, wiatrak od klimy kręcił się jak oszalały, ale wskazówka nawet na ułamek sekundy nie odchyliła się od pionu. Cały ten cyrk zaczął się od tego, że któregoś dnia nie otworzył się termostat i wywaliło płyn. Silnik oczywiście momentalnie zgaszony, wystudzony, płyn uzupełniony i auto o własnych siłach dojechało kilka km do domu. Potem była wymiana obu termostatów i rury powrotnej (miała mikropękniecie i uciekał płyn). Potem zaczęła się jazda ze skrzynią (jak się zagrzał płyn w korkach to skrzynia przechodziła w tryb awaryjny) - pomogła wymiana chłodnicy wody. Jako, że auto nadal grzało sie w korkach wymieniłem też pompę wody i wisko, niestety bez rezultatu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Termostat i wisko jakiej firmy? Termostat zawsze jest otwarty gdy trzeba (88 stopni)?

Już wiem - pierwszy post..

Termostat główny to był oryginał z sfrezowanym logo bmw? Czy wyglądał inaczej? Ja już dwa wiska behr'a kupiłem do m52tu i oba były niesprawne. Przelew jest?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja już dwa wiska behr'a kupiłem do m52tu i oba były niesprawne.

Jakie visco polecasz do M57 ? Też muszę wymienić, bo mam zasprzęgnięte. Chyba, że można to naprawić, ale czytałem, że raczej te co się nie chcą zasprzęglić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Montowałem febi w m57 i było ok. U mnie to raczej zbieg okoliczności, ponieważ teoretycznie to jest to samo co mój oryginał z 99 roku (wciąż trochę spina). Choć były z dwóch różnych źródeł, ale w drugim, niby pewniejszym, zapytałem magazyniera jak powinno leżeć to pudełko na półce (są strzałki) to powiedział, że nie wie i żeby zapytać w handlowym.. :duh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
@maniek21112, za każdym razem jak sprawdzam, oba węże chłodnicy i cała chłodnica są gorące przy 90 stopniach. Czy było logo BMW na termostacie niestety nie pamiętam. Wisko jest na 100% sprawne, przy 90 stopniach wyraźnie je słychać przy przegazówce. Przelew jest i jest cały czas taki sam niezależnie od położenia dźwigni biegów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Swoją drogą nie kojarzę, żeby u mnie przy zmianie z N na D siadały obroty cokolwiek.

Sprawdziłem i wskazówka może przysiada o pół grubości, ale na prawdę trzeba się temu przyjrzeć, żeby coś zauważyć. Niezależnie na zimnym (+6C) i rozgrzanym jest tak samo.

Opublikowano
@Fuser, u mnie, co ciekawe, różnie z tym bywa. Dopóki silnik jest zimny to jest tak jak u Ciebie, że wskazówka ledwo drgnie. Natomiast gdy silnik jest gorący to obroty potrafią spaść niemal do tej małej kreski powyżej 0 chociaż też nie zawsze. Co jeszcze ciekawsze, silnik nabiera temperatury tak samo szybko, niezależnie od tego o ile spadną mu obroty.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To dziwne. Coś go dusi. A nie czujesz, żeby był zmulony ? Albo silnik jest flak albo skrzynia tak dławi. Na autostradzie osiąga odpowiednie prędkości ?
Opublikowano
No właśnie nie, jak tylko turbo wstanie to auto idzie jak wściekłe, skrzynia biegi zmienia bez problemów, reaguje na kickdown, na autostradzie bez problemu przekracza 180km/h
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Dokleję się do tematu. Co prawda nix się nie przegrzewa tylko mam pewne pytanie.

Czy temp płynu w m57 podczas normalnej jazdy po mieście przy temp na zewnątrz 28stopni powinna wahać się od około 90-93? Czy to jest norma? I tak samo jak wygląda z jazda w trasie? U mnie jadąc autostrada 140 równo temp na obc pokazuje cały czas 92-93 przy około 100km/h jest około 90

Iwsko owe behr e jeszcze tak naprawdę nie słyszałem żeby się załączyło nawet godni na jazda w korkach w upale i temp na obc 93-94

Opublikowano
Dodam dla potomnych: u mnie uwalony był zawór w skrzyni, przez co nie rozłączało konwentera na postoju i silnik cały czas pracował pod obciążeniem. Po regeneracji skrzyni temperatura nie przekracza 96 stopni w korkach w upalny dzień, podczas jazdy nie rośnie więcej niż 93
Opublikowano

Ja mam manula i w korkach w upały utrzymuje 93

A przy jakiej temperaturze zapina się wisko?

Grubo ponad 96? Bo mi naprawdę nawet przy 30 stopniach w korku nie zapina się a jak sprawdzałem na postoju to jest spięte przy takiej temperaturze tak na 1/3 bo czuć jak wyciąga ciepło z chłodnicy i dość trudno go zatrzymać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.