Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam BMW E61 wraz z dachem panoramicznym. Kupiłem kamerkę samochodową i chciałbym ja podłączyć w samochodzie lecz niestety najbliższe gniazdo 12 v jest koło lewarka zmiany biegów a chce zasilanie schować i by napiecie na kamerke pojawialo się dopiero po przekreceniu kluczyka i aby akmerka gasła po wyjeciu klucza żeby nie rozładowywać akumulatora.


Postanowiłem się podłaczyć pod zasilanie dachu panoramicznego ale nie wiem w ktory się przewód najelpiej podłączyć???? Przeleciałem miernikiem wszystkie dostępne tam przewody i 12 v jest tam na stałe , w żadnym z przewodów po przekreceniu kluczyka nie pojawia sie napiecie i znika po wyjeciu kluczyka.

Prosze o pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz słupkiem A i uszczelką wpuścić do schowka, tam po lewej stronie masz zaślepkę lub gniazdo na firmową latarkę BMW.

Ja wrzuciłem tam rozdzielacz na 2x12V. Zaczyna działać po otwarciu z pilota i gaśnie jak samochód usypia. Przy okazji znakomicie sprawdza się jako zasilanie do wzmacniacza pod AUX i moduł BT - muzyka nie gaśnie wraz ze zgaszeniem silnika. Problemu z nadmiernym rozładowaniem aku nie zauważyłem, bo takie zabawki dużo nie biorą.


Oraz co też ważne - samochód nie będzie wariował z powodu poboru prądu z nieodpowiedniego miejsca. (Tak jak się u mnie dzieje naprzykład kiedy moduł BT zostawię włączony w złączu OBD)


ece366d76c32dd1cb099916d22adccbf_orig.jpg


7811d367ee90f188e0fc7601839624a0_orig.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja wziąłem zasilanie z przewodów lusterka.

Tam jest 12v po zapłonie.

Plusem tego jest to , że kamerka działa aż auto "uśnie" czyli jeszcze kilkanaście minut po zamknięciu.

Pobór prądu przez kamerkę jest znikomy i na nic nie wpływa.

Tym się nie trzeba przejmować.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Boguś, pytania tutaj zadawaj, nie w PW.


Strzałką zaznaczyłem gdzie masz zasilanie latarki, oraz przykładowe zdjęcie jak wygląda to z wpięta latatką. Na pierwszym zdjęciu w poprzednim pości też widać skąd to wychodzi.

Odkręcasz schowek, wyciągasz gniazdo, wystarczy podważyć płaskim śrubokrętem i wychodzi do Ciebie (może być zaślepione, ale zasilanie i tak będzie podłączone.


Kupujesz wyjście na 12V:

https://allegro.pl/listing?string=12v%20tr%C3%B3jnik&bmatch=baseline-cl-dict42-aut-1-4-1024


Ucinasz wtyczkę, łaczysz kabelki lampki, lutjesz jak masz możliwość, izolujesz i masz wyjście na zapalniczkę 12V.


1ddaa773744bdef8d41b3bb9aa65754e_orig.jpg



_awc.blogi-44099-1.jpg

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Przepraszam za odkop ale niestety podłączenie kamerki do zasilania wycieraczek generowało silne zakłócenia dla radia i postanowiłem przenieść zasilanie kamerki do schowka jak koledzy proponowali. Lecz niestetty jest problem. Gdy podlacze kamerkę pod gniazdo od Ładowania latarki w schowku to na postoju jest spoko. Tzn jest zasilanie i wszystko gra ale gdy odpalam auto to z tego gniazda latarki napięcie mocno skacze i nie chce zasilać kamerki. Na zgaszonym silniku jest ok co może być tego powodem. Dodam że podczas tych skokow napięcia wystarczy odłączyć kamerkę i już w gnieździe nie ma tych skokow. Dlaczego tak może się dziać i jak temu zapobiec?

Te sama kamerkę podłączam do zasilania zapalniczki i jest dobrze eh..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie śmiga jak należy, mam tam wpiętą kamerkę przód, z niej leci druga na tył + wzmacniacz słuchawkowy i BT. Wszystko z tego zasilane i działa pięknie, a trochę to prądu wciąga.


A jak z akumulatorem i ładowaniem? Może tam masz jakieś problemy, które się objawiają w innym miejscu?


Pytanie drugie - jak to podłączyłeś? Jak na skrętkę bez izolacji to może być słabo. Osobiście tam wlutowałem dwójnik na gniazda zapalniczki.

Opublikowano
Akumulator w pełni naładowany i kilka dni po regeneracja alternatora nie tędy droga. Wpiąłem się w przewody idące do zasilania latarki za pomocą specjalnych zgniatanych złączy i chyba jednak s próboje to zrobić po staremu na zwykle kostki bo innej chyba metody nie ma
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to masz odpowiedź. Sam raz użyłem tych "zgniatanych" do podłaczenia MIDa e39 i za każdym razem jak wyciągałem musiałem poprawiać bo nie łączyło, innym razek kabel przeciąłem dociskając :mad2:


Lutownica i powinno być po problemie.

Opublikowano
Niestety polutowałem wszystko i niestety znowu ten sam problem napięcie skacze po odpaleniu auta:( może ktoś wie gdzie wiązka do zapalniczki bo chyba tam się będę musiał wpiąć aby działało dobrze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do wiązki zaplaniczki pewnie będziesz musiał koło skrzyni grzebać, albo z bezpieczników coś pociągnij za schowkiem.


Ja dzisiaj dorzuciłem navi do kompletu, jako dodatkowe źródło poboru i dalej działa wszystko na ładowaniu latarki prawidłowo :)

Opublikowano
Większość rzeczy w e60 jest zasilane poprzez PWM i tanie akcesoria nie bedą chcialy działać. Najłatwiej podpiąć bezpośrednio pod akumulator sterowane poprzez przekaźnik.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.