Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie chciałem się przywitać, gdyż jestem tu nowy.


Panowie mam problem . Zauważyłem w swoim samochodzie problem z ogrzewaniem w centralnym oraz lewym nawiewie kierowcy. Problem polega na tym, że po włączeniu ogrzewania ( bez względu na to czy klima jest załączona czy nie ) lewa kratka nawiewu centralnego oraz lewa przy kierownicy mucha na zmianę ciepłym ( ok pół minuty ) i zimnym ( również ok. pół minuty ) powietrzem. Nawiew na nogi i szybę jest ok oraz cała prawa strona i tył również. Dotyczy to tylko tych dwóch kratek. Dzieje się tak bez względu czy nawiew jest ustawiony w automacie lub manualu.

Płyn chłodniczy jest. W momencie gdy dmucha słychać jak się przestawiają klapki wewnątrz. Na podstawowym programie OBD2 nie ma żadnych błędów.


Spotkał się ktoś z takim problemem ? Co może być przyczyną ?


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Schemat połączeń (SSP) Zintegrowana automatyczna klimatyzacja, wersja podstawowa

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav/wiring-functional-info/functional-wiring-diagrams/03-body/integrated-automatic-heating-air-conditioning-high-version/1VnXddvtDR


Schemat połączeń (SSP) Zintegrowana automatyczna klimatyzacja, wysoka wersja

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav/wiring-functional-info/functional-wiring-diagrams/03-body/integrated-automatic-heating-air-conditioning-high-version/1VnXddvtDR



Przedni lewy silnik klapowy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav/XPf9S6W

Awaria komponentu:

W przypadku awarii silnika przedniej klapy stratyfikacyjnej z lewej strony należy spodziewać się następującego zachowania:


Wpis do pamięci kodów błędów w jednostce sterującej IHKA

Praca awaryjna: Jeśli wystąpi awaria, np. Brak komunikacji magistrali przez pewien okres czasu, rozpocznie się praca awaryjna.

Silnik klap stratyfikacyjnych zamienia klapę stratyfikacyjną w określoną pozycję końcową. Klapa rozwarstwienia jest zamknięta w tej pozycji końcowej.

Przepływ powietrza do otworów wentylacyjnych z przodu po lewej stronie jest więc tylko ciepłym powietrzem.


Czujnik temperatury lewy/przód

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav/XASV3y2

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav/1VnXM1F7oy

Awaria komponentu:

Jeśli przedni lewy czujnik temperatury wentylacji ulegnie awarii, należy oczekiwać następującego zachowania:


Zgłoszenie błędu w jednostce sterującej IHKA

Wartość zastępcza sterownika IHKA: 20 ° C



Czujnik wymiennika ciepła, lewy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav/XFHnU2h

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav/1VnXim63CN



Przednia środkowa kratka wentylacyjna

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav/XUwVc6b

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav/1VnXGlON7I

Awaria komponentu

Czujnik temperatury wentylacji

Jeśli czujnik temperatury wentylacji ulegnie awarii, należy oczekiwać następującego zachowania:

Wprowadzanie kodu usterki w jednostce sterującej IHKR lub jednostce sterującej IHKA

Wartość zastępcza jednostki sterującej IHKR lub jednostki sterującej IHKA: 20 ° C

Wyłącznik krańcowy

W przypadku awarii przełącznika położenia krańcowego należy oczekiwać następującego zachowania:

Brak dostarczania powietrza z odpowiedniej strony kratki wentylacyjnej

Kółko kontroli stratyfikacji

Jeśli kontrola stratyfikacji nie powiedzie się, należy oczekiwać następującego zachowania:

Zgłoszenie błędu w jednostce sterującej IHKA

Wartość zastępcza jednostki sterującej IHKA: 50%


Ciężka sprawa. W instrukcji nie znalazłem , żadnej informacji , która pasowała by do twojej awarii.

Tym szystkim zarządza panel klimatyzacji.

Ty piszesz o cyklicznej zmianie temperatury nawiewu. Może któryś z czujników temperatury nawala?????

Bez dobrego kompa ciężko będzie stwierdzić co ma wpływ na takie zachowanie systemu klimatyzacji


Może pobaw się jeszcze tą klimą. Może zauważysz jeszcze jakieś inne zależności.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Czy udało się rozwiązać problem?


W F10 miałem tak, że po starcie dopóki silnik się trochę nie rozgrzał, do środka praktycznie nie było nadmuchiwane powietrze. Po ok 5 minutach powoli zaczynało delikatnie lecieć ciepławe a po pewnym czasie, gdy silnik pewnie się bardziej dogrzał, normalnie zaczynały działać nastawy nadmuchu itp.


W F15 prawie od razu wali mi zimnym powietrzem na maksa, potem się uspokaja, ale mam wrażenie, że coś w środku się co jakiś czas przełącza (słychać ciche terkotanie co parę minut) i z lewej środkowej kratki zwykle leci zimniejsze powietrze niż z reszty. Jak wyłączę/włączę nawiewy albo przełączę kratkę na zimne (niebieskie) i z powrotem na ciepłe (czerwone), to temperatura się wyrównuje. Wkrótce jadę na serwis, ale może ktoś coś?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Możesz coś więcej napisać? Kodowanie klapek czy silników sterujących? No i na czym dokładnie to kodowanie polegało? Co tam można zakodować?
Opublikowano
Dołączam się do prośby. U mnie temat się uspokoił po aktualizacji softu i zabawach BimmerCode. A może cieplej się zrobiło, nie wiem. Raz na 10 jazd coś tam wieje chłodem ale znacznie słabiej. Niemniej jednak chętnie poznałbym sprawdzone rozwiązanie.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Późno to późno ale temat ogarnąłem. Kodowanie klapek i temat załatwiony.

 

Ponawiam prośbę forumowiczów. Możesz coś więcej napisać o tym kodowaniu klapek? Jak to trzeba zakodować?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.