Skocz do zawartości

Swap hamulców do 520d. Problem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie. Próbowałem zmienić swoje seryjne zaciski (60/24) oraz tarcze (330/24) na zestaw od 530d (60/30/348). Informacje jakie uzyskałem mowily, że wystarczy nowy zacisk z jarzmem, tarcza i klocki. Takie wiec zakupiłem, ale... Podczas próby demontażu okazało sie, że jarzma w większych zaciskach są identyczne jak u mnie przy tarczy 330mm, wiec miejsca na nową 348mm nie będzie. Kto już robił takie manewry? Złe jarzmo? Inna zwrotnica? Dziwna sprawa jak dla mnie...
Opublikowano

Coś albo robisz nie tak albo źle kupiłeś zaciski lub tarcze.

Nie wymienia się nic więcej tylko tarcza i zacisk z jarzmem...

Opublikowano
Tarcze 348mm średnica. Grubość 30mm. Zaciski z jarzmami. 348/30/60. Tyle, że jarzma identyczne jak u mnie, więc nie ma jak ta większa tarcza wejść
Opublikowano

moze do komletu ktos dolozyl inne jarzmo

ja kiedys zmienialem i udalo mi sie kupic dobry kpl.

a wymienialem trylko i wylacznie dlatego ze przywiozlem to z PL

nie chcialem odsylac tarcz i czekan na odpowiednie

nie zalowalem tego manewru

a blednie mialem sprzedane tarcze wlasnie te wiekszezie

gdzie dobiero sie zorietowalem na miejscu w UK

tanio dorawlem zaciski (60/30/348) wlasnie do tych tarcz

pamietaj ze w tym nowym komplecie jest tarcza lewa i prawa

i imbus 9

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego wynika ,że otwory w zwrotnicy są w innym miejscu.

Na to wygląda ,że musisz zmienić też zwrotnice.


Wróć..... sprawdziłem w katalogu części i do mojego silnika sa dwa nr jarzma.

Również obstawiam , że przysłali ci niewłaściwe jarzma....

Opublikowano
a czemu nie wymieniles na 36mm? jak juz wymieniac to na te z 520d wzmocnione 36mm

 

Nie widziałem ciekawego kompletu. A wzmocnione to chyba właśnie 30mm

Opublikowano
Mam wersję przedliftowa. Może po lifcie zmienili zwrotnicę...

 

Zwrotnica jest taka sama dla większości silników i nie ważne czy jest to przed czy polift...

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/31216775770/

 


Właśnie tak spoglądałem i tylko od xdrive z wiadomych powodów jest inna. To już nie wiem co jest grane. To jarzmo ma teraz przy tarczy 330mm niewiele miejsca, a co dopiero przy 348, gdzie różnica jest spora. Przysłany zacisk wyglądał jakby z tym współgrał wcześniej jako całość. Napisałem już do gościa, że chyba pomylone jarzmo... Ale głowy uciąć sobie nie dam. Tarcza jaka by nie była. Nawet pomylona to średnice i tak ma 348mm, więc niemożliwe, że to od niej problem. Zacisk ewidentnie z napisem że na tarcze 348/30...


Zachciało mi się kombinacji... Ale już miałem dość wichrujacych się tarcz. Być może te grubsze będą mniej podatne. Aaa... I nie polecam klocków jurid white. Tarcza sponiewierana, wyrowkowana, hamowanie gumowe, skrzypienie przy obracaniu kołami w miejscu jak ze starej furmanki. Jedyny plus to to, że nie pylą w ogóle i mało schodzą bo zrobiłem już może z 50 tysięcy, a mało co się starły.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co czytam to ty jeszcze tego nie montowałeś, tylko przykładałeś??

Różnica jest ale ona wynosi przy samym jarzmie 9mm.....


Teraz spojrzałem na zdjęcie zacisku hamulcowego z tarczą , rzeczywiście jest za mało miejsca.


Zadzwoń do ASO i spytaj o nr. Części.


Albo spytaj kolegi z forum , który sprzedaje części. On napewno będzie wiedział.

Opublikowano
Problem rozwiązany. Przymierzalem tylko jeden zacisk, a okazało się, że drugi ma inne jarzmo, które pasuje... Ech... Jednym zdaniem: pomylone jarzma w dobrych zaciskach.
Opublikowano
Dziekuje wszystkim za okazane zainteresowanie oraz pomoc. Teraz szukam nowego zacisku z dobrym jarzmem lub samego jarzma. Jeszcze raz dziękuję
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Kolego, wpisz na znanym portalu aukcyjnym "zacisk Bmw 60/36" wyskoczy Ci trochę wyników. Czy to będzie z F01, F02 czy z F10 to nie ma znaczenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok ...

Rozumiem ,że wszystko będzie pasować...???..Plug &Play.....???

A jak wtedy dobrać tarczę hamulcową i klocki???

Szukać po aucie , które wyskoczy po wpisaniu numeru części zacisku ?????

Tyle co widzę to dla mojego modelu tarcza może mieć Max. 348/30.

Opublikowano

Śmiało możesz zakładać 348x36.

Musisz tylko kupić zaciski z jarzmem.

Pasuje wszystko idealnie. Mam tak zrobione u siebie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie , chciałbym tylko potwierdzić....

Czy zaciski 60/36/348 będą pasowały do BMW F11 2.0d 184km. ...????

Czemu pytam , na stronkach widzę że najmniejszy silnik jaki ogarnia takie zaciski to BMW F11. 2.0d 190km....


Czy ktoś zakładał te zaciski do silnika 2.0d , 184km.....????

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam mam dwa pytania.

1. Czy trzeba też wymienić osłony tarczy?

2. Czym różni się tylny zacisk i czy wymiana jego jest konieczna razem z przednimi.

Opublikowano

1. osłony tarczy zostają. są jednakowe do wszystkich rozmiarów tarcz

2. inna średnica tarczy to inny zacisk i jarzmo. Skoro z przodu wymieniasz to i z tyłu powinieneś. Chodzi o skuteczność i rozkład siły hamowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.