Skocz do zawartości

Problem z rezystorem nawiewu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z jeżem (rezystorem nawiewu)

Może zacznę po kolei jak i co. Ostatnio jechałem sobie do sklepu i myślę zimno to sobie włączę ogrzewanie.... ale dalej zimno to ustawiłem nawiew na full.

Zatrzymałem się myślę OK gorąco zmniejszę obroty wiatraka....no i cała historia właśnie tu się zaczyna.... CYRK....

Naciskam minus - od zmniejszania nawiewu - 0 reakcji nawiew dalej działa na Full (zanim pomyślisz "JEŻ" ) - czytaj dalej :D Wróciłem do domu zgasiłem silnik i co? dmuchawa dalej dmucha na najwyższym biegu nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. No to myślę padnie mi aku. - odłączyłem -nie ma prądu, nie ma dmuchania. OK - zamówiłem nowy rezystor (zamiennik VEMO) pojeździłem 2 dni rano odpalam myślę szyba mi zaparowała dam nawiew na szyby... i znowu to samo - 4-ty bieg i zero reakcji. Dobra.... pojechałem na złom wymieniłem panel sterowania nawiewami - 0 reakcji - nawiew działa dalej na full.... Panowie pomóżcie bo już nie mam siły do tego nawiew żyje własnym życiem stale i wciąż i już szczerze powiedziawszy ręce opadają :!: Każdy mówi że jeż jeż jez.....dobra ja go wymienię ale co jest przyczyną jego awarii??? HELP :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakbyś kupił hella/behr to wtedy można szukać problemu gdzie indziej a vemo :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wiesz co , w układzie masz jeszcze przekaźnik K4. Może się zmęczył i został w pozycji gdzie cały czas płynie prąd???Gdzie on jest to nie mogę znaleźć ale e E39 to był montowany w okolicach bezpieczników z przodu po stronie pasażera.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320ci-cab/wiring-functional-info/body/heating-air-conditioning-functions2/blower/blower-motor/p9p7Xuq


Bezpiecznik odpowiedzialny za ten układ to F37 o wartości 50A

Jest jeszcze jeden F28 o wartości 5A.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320ci-cab/Vl4ULOr


Dodam , że miałem ten sam problem w E39 i winowajcą był panel klimatyzacji.

Wymiana na nowy /urzytkowany rozwiązał problem

Edytowane przez Burza1234
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja również ci napisałem ,że miałem ten sam problem.

A czemu to ci napisałem......bo nie zawsze urzywane części będące w sprzedaży są sprawne......może ten panel też jest walnięty.....??????

Zobacz ten przekaźnik.

Opublikowano
a mógłbyś mi to jakoś "łopatologicznie" wytłumaczyć? bo na elektronice i obwodach mało się znam.... ten przekaźnik domniemam że znajduje się za bezpiecznikami??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest tu , wygląda jakby był to tył radia


http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/320i-M52/L-N/mar1998/browse/vehicle_electrical_system/relay_for_heater_blower_k4/


Albo tu , w okolicach bezpieczników , przód prawa strona



http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/320i-M52/L-N/mar1998/browse/vehicle_electrical_system/relay_for_heater_blower_k4_2/


Nie wiem z jakiego masz rocznika auto.

Najlepiej jak na początku tematu będziesz wpisywał siedem ostatnich znaków z Vinu...


Opublikowano

JK09819 a samochód jest z roku 2000.

Obejrzałem ten film, który mi wysłałeś w poprzednim poście i muszę Ci przyznać, że bardzo mi pomagasz :mrgreen:

Wychodzi na to że ten przekaźnik jest winny.... tak jak ten gość to opisuje to wygląda na to że prąd jest pobierany dlatego że przekaźnik nie wraca do swej pozycji (nazwijmy to 0) w której nie pobiera prądu więc zakup kolejnego jeża jest chyba nie zbyt dobrą opcją. Tyle że teraz nie wiem czy ten jeż jest dobry czy nie. Albo kupić jakąś używkę??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie ,czy jest dobry????

Najlepsza opcja to dorwać taki sam samochód i na chwilę przerzucić części.


Ale spróbuj sprawdzić ten przekaźnik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyjmij przekaźnik....

Do pinów 4 ( to plus) i 8 ( to minus ) lub piny nr 86 ( to minus ) i 85 ( to plus ) podłącz jakiś zasilacz 12V

A do pinów 2 i 6 lub piny nr 30

i 87 podłącz miernik elektryczny , ustaw na rezystancję ,do 20 Ohm.

Przed włączeniem prądu na zaciski 4 i 8 zmierz rezystancję na zaciskach 2 i 6 . Miernik nie powinien pokazać jakiekolwiek wartości . Jeśli włączysz zasilacz to na mierzonych pinach pokażą się wartości 3 - 5 Ohm.

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/61_3393-przekaznik-dmuchawy-ogrzewania-k4

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320ci-cab/WX5WZGI

Jeśli jest tak jak mówiłem wcześniej , że istnieje prawdopodobieństwo zawieszenia się stuków przekaźnika , rezystancja będzie występowała przez cały czas , w każdej opcji.


Musisz wtedy kupić nowy przekaźnik.

Można go kupić w sklepie elektronicznym. Pokażesz sprzedawcy zamieszczone powyżej zdjęcia i napewno coś znajdzie. Powiedz mu tylko , że przez przekaźnik będzie przepływał prąd o wartości do 50A.


To jest schemat elektryczny

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320ci-cab/wiring-functional-info/body/heating-air-conditioning-functions2/blower/blower-output-stage/p9p7Xuq

Opublikowano

Spoko, udam się z tym do kumpla (bo posiada miernik) i pewnie to ogarniemy. A co się stanie jeśli wepnę w miejsce tego przekaźnika inny przekaźnik? np. ten który jest obok tego uszkodzonego?? (nie wiem za co one odpowiadają)

Czy nie będzie tak, że np jeż zacznie działać prawidłowo = że przekaźnik jest 100% wadliwy? Druga sprawa to ile taki przekaźnik może kosztować i czy musi to być akurat z BMW? Czy tylko ma mieć odpowiednią rezystancję?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na przekaźniku masz rozrysowane piny , tak samo jak na załączonych powyżej linkach.

Jeśli ten drugi jest taki sam to możesz je podmienić.


Jak jest zbudowany jeż .....????.... nie wiem .


https://www.schmiedmann.com/en/product/1938602-used?product=B61361388364

https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/61_3379/0/47664


Moim zdaniem nie musi być kupowany w ASO.

Musi mieć tak samo ułożone nóżki, ten sam rysunek elektryczny ,aby przenosił prąd do wartości 50A i był na 12V.

Jak nie zapomnę to jutro zadzwonię do sklepu elektrycznego i dowiem się czy mają taki przekaźnik w sprzedaży.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzwoniłem do trzech sklepów.

Przekaźniki są ale do 40A.

Cena ok 10,-

Jakbyś dostał taki u siebie to aby nic się nie zapaliło w aucie to standardowy bezpiecznik zamienił bym na 40A.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co może się zapalić...???? Przekaźnik jest przeznaczony do prądów o wartości nie przekraczającej 40A.

W układzie może płynąć prąd o wartości do 50A.

Tak więc przekaźnik narażony jest na przepalenie się . A jak on się zachowa przy tak dużym prądzie to nie wiem . Ale ryzykować nie ma sensu.

Przekaźnika w twojej budzie nigdy nie wyjmowałem. Może spróbuj użyć do tego śrubokręta do wyjmowania plastikowych kołków. On jest fajnie wygięty na samym końcu. Tam raczej nie ma żadnej blokady/dźwigienki. Oczywiście rób to wszystko przy odłączonym akumulatorze.

Opublikowano

Tak siedzę i myślę... bo nie mogę tego przekaźnika za chiny ludowe wyrwać....już mnie trafia szlag :mad2:

Była taka akcja z początku, że jak zmieniłem jeża (na nowego) to problem ustał - ale z powrotem się pojawił w sumie znikąd... jakieś cyrki się tam dzieją.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak siedzę i myślę... bo nie mogę tego przekaźnika za chiny ludowe wyrwać....już mnie trafia szlag :mad2:



https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=164&t=322671


Popatrzyłem na zdjęcia i zauważyłem ,że ta cała jasna skrzynka jest zawieszona. Popatrz czy nie da się jej odpiąć/odhaczyc.

Jak to zrobisz to zobacz czy przekaźnik z boku nie ma jakiejś blokady. Jeśli ma to cienkim śrubokrętem podważ to . Jednocześnie złap czerwonym plastikowym chwytakiem ( jest on na wyposażeniu samochodu , umieszczony razem z bezpiecznikami ) do bezpieczników za ten wypust na górze przekaźnika i pociagnij.


https://allegro.pl/oferta/przekaznik-przekazniki-bmw-e46-sedan-liftint-318i-5982457533?utm_medium=app_share&utm_source=facebook


https://sprzedajemy.pl/oryginalny-bmw-e46-318i-1-8-obudowa-przekaznikow-mam-inne-chojnow-2-6bea9f-nr57070327


https://archiwum.allegro.pl/oferta/skrzynka-przekaznikow-bmw-e46-2-0-d-i6810812718.html


Sory ale nie umiem wklejać zdjęć z poziomu androida.

Przyjrzyj się i zobaczysz mocowania tej jasnej skrzynki. Też widać jak jest umocowany przekaźnik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta skrzynka jest przykrwcona jedna śruba (nakrętką)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

a co powiecie na to, znalazłem taką oto wypowiedź jednego forumowicza.

Cyt: " Opisze z czym można się jeszcze zetknąć przy wariującym nawiewie;) - może komuś się przyda:)

bmw e46 330xd 2003' Touring - climatronik.

W moim przypadku problem z "jeżem" zaczął się od tego że po wyłączeniu silnika nawiew żył swoim życiem, silnik wentylatora nawiewy włączył się, zwiększał i zmniejszał obroty.

Podczas jazdy wszystko działał ok.

Poprawiłem "zimne luty w jeżu" i przez około miesiąc było ok.

Następnie pojawił się problem z uruchomieniem wentylatora, raz działał, raz nie.

Kupiłem nowego "jeża", wymiana i wszystko ok. - do czasu.

Po ok. miesiącu działania z powrotem wróciło losowe załączanie się wentylatora nawiewu. Przeważnie zawsze załączał się przy pierwszym uruchomieniu silnika po nocnym postoju, później to już loteria, czasami samoistnie się uruchamiał w czasie jazdy, bez powodu (nie miało wpływu klikanie na przyciski, zmiany temp. czy siły nadmuch, czy wł/wył klimy).

Zdecydowałem się na wymianę wentylatora, po wyciągnięciu starego i wstępnej diagnostyce - jeden pin w kostce zasilającej silnik wentylatora był nadtopiony, po rozbiórce silnika okazało się że jedna szczotka (a raczej sprężyna dociskająca szczotkę) wiesza się i ledwo dociska do komutatora.

Po wymianie silnika wentylatora nawiew działa prawidłowo:) " :shock: :shock: :shock: :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest też taka opcja, tylko to dość rzadkie zjawisko.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Pany wyjąłem ten przekaźnik i zmierzyłem tak jak kazałeś Burza1234 i co się okazało?????!!!!!????

NIC :cry2: - przekaźnik jest w porządku, mierzyliśmy i nawet słychać że działa.... a grzania jak nie było tak nie ma.... :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na tą chwilę najszybszą i najtańszą sprawą byłoby znaleźć z podobną klimatyzacją dawcę.

Pożyczyć że sprawnego auta części i sprawdzić.

Wklejony przez ciebie tekst świadczy o tym ,że chłop miał uwalone szczotki w silniku. Ta awaria powodowała ,że w układzie był duży prąd ,który najprawdopodobniej zabił nowego jeża.

Opublikowano

A może w moim przypadku jest to samo? Dziś trochę święto i nie bardzo tak dłubać przy samochodzie...

Kończą mi się też pomysły co tu może być no zostaje jedynie silnik dmuchawy rozebrać wyczyścić (przy okazji nasmarować) i sprawdzić czy on nie powoduje palenia rezystora...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.