Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Poniżej informacja na temat wymiany m.in. silników 30i/20i w ramach akcji technicznej. Powodem są wadliwe łożyska wału. Dotyczy wersji silnika D i C. Zakładam, że w Polsce będzie to respektowane w stosunku do sprzedanych już samochodów dopiero jak silnik padnie:


befe726e75b1fa77med.png

Edytowane przez N4S
Opublikowano
Będzie jak z EGR, powiedzą, że trzeba zostawić auto i czekać, ewentualnie podpisać papier, że nie zostawisz na własną odpowiedzialność. Ewentualnie stwierdzą, że wszystko w normie.
Opublikowano
:shock: A gdzie znaleźć to oznaczenie silnika?

Jest na świadectwie zgodności wydanym przez salon dla wydziału komunikacji do rejestracji, chyba że to leasing to wtedy faktycznie możesz nie mieć.

Ciekawostka, na świadectwie mam B48B20A, a dekoder VINu pokazuje B48C.

Opublikowano

U mnie oznaczenie B48B20B. Prodykcja początek sierpnia

Czyli łapie sie na wymianę ,czy nie bo już zgłupiałem :cry:

89fd7c4724419b3am.jpg
Opublikowano
:shock: A gdzie znaleźć to oznaczenie silnika?

Jest na świadectwie zgodności wydanym przez salon dla wydziału komunikacji do rejestracji, chyba że to leasing to wtedy faktycznie możesz nie mieć.

Ciekawostka, na świadectwie mam B48B20A, a dekoder VINu pokazuje B48C.

 

A gdzie mogę znaleźć taki dekoder VINu bo mój w leasingu więc nie mam tej informacji. Perspektywa wymiany silnika w naszych serwisach mnie przeraża,

Opublikowano
Na bimmerpost ktoś wrzucił pismo do niemieckich dilerów datowane na 16.10.2019 z poleceniem wstrzymania wydawania samochodów dotkniętych wadą. Te, które zostały już odebrane przez klientów mają być wzywane do serwisów. Ciekawe czy do polskich również dotarło takie pismo.
Opublikowano
Wg VIN mój też się załapie. No to coś czuję że nas czeka niezła jazda. Na razie poprosiłem dealera mailowo o weryfikację czy to w ogóle jest prawda.
Opublikowano

Przetłumaczyłem kawałek tekstu i rzeczywiście rekomendacja wymieniać silnik... może to dotyczy tylko części aut z tą wadliwą częścią? Jakoś słabo sobie to wyobrażam, żeby wymieniać silniki w większości 530i, czy 330i.... Wrzuciłem losowo kilka VIN znalezionych na otomoto w decoder vin i właściwie wszystkie były B48D....


Z zaworem EGR BMW sobie nie poradziło, a z wymianą silników??? Nie wierzę, że serwis zamontuje wszystko tak, jak fabryka.... No i jak to wizerunkowo wygląda... Chyba poczekam z zamówieniem nowego auta aż to się wyjaśni....

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wiecie co? Jakoś mnie to bardzo nie rusza. Po to jest najpierw rękojmia a potem gwarancja, żeby się BMW zajęło, jak coś się zepsuje. Chyba bardziej bym sie wkurzył, jakby teraz chcieli teraz trzymać jakis czas samochod i wymieniać silnik, a samochod juz zarejestrowany, Leasing leci, ubezpieczenie opłacone itd.
Opublikowano
Wygląda na to, że nie ma powodów do paniki. Na bimmerpost pojawiły się dealerskie pisma ze Stanów - wynika z nich, że w USA wadą dotkniętych jest zaledwie 217 samochodów wyprodukowanych pomiędzy 19 listopada 2018 a 26 sierpnia 2019.
Opublikowano (edytowane)
Wygląda na to, że nie ma powodów do paniki. Na bimmerpost pojawiły się dealerskie pisma ze Stanów - wynika z nich, że w USA wadą dotkniętych jest zaledwie 217 samochodów wyprodukowanych pomiędzy 19 listopada 2018 a 26 sierpnia 2019.
'


To dobrze... bo na Stany idą właściwie tylko 20i, 30i i 40i. Diesli tam nie ma, a sprzedają sporo więc oby to się potwierdziło, że jest tylko małą liczba aut. Swoją drogą bardzo głupie zachowanie centrali, że wysyłają ogólne info bez konkretnych numerów VIN... przecież dokładnie wiedzą, które to konkretnie auta są wadliwe...


Z drugiej strony jak to dotyczy 217 aut na stany gdzie sprzedają ich dziesiątki albo setki tysięcy, to powinni auta wymienić na nowe... tak jak kiedyś zrobili z tysiącami aut uszkodzonymi wodą morską....

Edytowane przez Gregonio
Opublikowano
Powodem są wadliwe łożyska wału.

 

Nie wału , a wałka wyrównoważającego. Znajomy ma służbowe g30 zarejestrowane w Danii i też dostał wezwanie, ponoc w DK temat ogarniają w kilka dni. W internetowego dekodera VIN wychodzi, że mam B48D czyli niby podlega pod akcję, mój człowiek BMW sprawdził i na szczęście moje auto jest wolne od tej wady.

Opublikowano
mój człowiek BMW sprawdził i na szczęście moje auto jest wolne od tej wady.

 

Twój człowiek, czyli sprawdzał jakoś wewnętrznymi kanałami, czy po prostu wklepał VIN do systemu? Bo jeśli to drugie, to można to załatwić bez "swoich ludzi", np. telefonicznie :wink:

Opublikowano

Siedem samochodów na całą Polskę, wyluzujcie :)


Myślę, że obdzwonili już wszystkie siedem. Oby trafiło na demówki/flotówki, bo nikomu nie życzę stresu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.