Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni,


Kolejne podejście, co powiecie o tym egzemplarzu, co prawda trochę bida wersja bez skóry ale może będzie zadbana...


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-530d-4x4-automat-258-km-xenony-kombi-pierwszy-wlasciciel-garaz-hak-ID6CuctX.html


Opis podesłany przez właściciela:

"Samochod byl zawsze moj ale byl kilka razy przerejstrowany pomiędzy firmami w których pracowałem. Miał dwie parkingowki. Przod rozbita lampa i porysowany maska. Oraz słupek po prawej stronie. Na parkingu. Mam zdjęcia tych uszkodzeń. Naprawione było w autoryzowanym BMW. Milego dnia."


Pozdro

Jaro

Pozdro

Jaro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapowiada się ciekawie, choć wersja faktycznie korporacyjna...

Taka trochę fajna, a trochę oszczędna.

Fajnie, że salon PL, fajnie, że deklarowany pierwszy właściciel.

Jako, że wg CEPiK jest to 4 właściciel - zapytaj o wycenę tego auta jako nowego z salonu, zapytaj w jakim salonie kupiona, w jakim były przeglądy, czy takie bzdury jak folder reklamowy, dokumenty z wpłaty początkowej / wykupu leasingu czy kwity z rat leasingowych.

Sprawdzisz prawdomówność sprzedającego.


Choć może najpierw poproś o zdjęcia tych szkód i o dokładne informacje o historii serwisowej.

W szczególności, że rok temu na prostym przeglądzie technicznym był istotny problem (zaznaczyłem poniżej na czerwono).

To da pełniejszy obraz.

No i dowiedz się czy miała zrobiony przegląd skrzyni biegów (olej + filtromiska) oraz olejów w mostach i xdrive...

Byłoby fajnie, jakby miała to zrobione, świadczyłoby to dobrze o staranności serwisu auta.


Rozkodowany VIN: WBAMW91050DV02494

Prod. Date 2011-07-25

Type 530DX (EUR)

Series F11 (5 Series)

Body Type TOUR

Steering Left Hand Drive

Engine N57T

Displacement 3.00

Power 190kw / 258hp

Drive ALLR

Transmission Automatic

Colour SCHWARZ 2 (668)

Upholstery STOFF DIAGONALANTHRAZIT (AWAT)


Editions and packages

S7NHA BMW Service Inclusive


Comfort and interior equipment

S423A Floor mats velours

S428A Warning triangle and first aid kit

S4ATA Interior trim finishers black highgloss


Multimedia

S698A AreaCode 2 for DVD


Driver assistance and lightning

S502A Headlight cleaning system

S508A Park Distance Control PDC

S522A Xenon Light

S571A Reinforced power supply

S548A Kilometercalibrated speedometer


Wheels and drive

S230A Extra package EUspecific

S258A Tire with runflat functionality

S2PAA Wheel bolt retainer

S205A Automatic transmission

S2K1A BMW LA wheel V Spoke 236


Environment and safety

S302A Alarm system

S877A Delete crosspattern operation

S8A1A Language version Polish

S8ATA Onboard vehicle literature Polish

S8KAA OELWARTUNGSINT 30000KM24MONATE

S8TFA Active pedestrian protection

S8TLA TAGFAHRLICHT FRONT UND HECK AKTIV

S8TNA Daytime runlights adjusvia light menu

S8V7A Label


Other equipment

S1CAA Selection of COP relevant vehicles

S1CBA CO2 package

S1CCA Auto startstop function

S1CDA Brake Energy Regeneration


http://bimmer.work/vin/d/v02494/exterieur.jpg


www_HistoriaPojazdu.gov.pl

Bezpłatny raport z Centralnej Ewidencji Pojazdów

RAPORT O POJEŹDZIE

BMW, 5K, 530D XDRIVE

SAMOCHÓD OSOBOWY, KOMBI

2993 cm³, olej napędowy

Rok produkcji: 2011

VIN: WBAMW91050DV02494

nr rej. WI1264R

data 1 rej. 18.08.2011

Polisa OC nr K5502935903 Link4

Badanie techniczne: aktualne


Dane techniczne

Pojemność silnika: 2993 cm³

Moc silnika: 190 kW

Paliwo: olej napędowy

Emisja CO₂: 154 g/km

Liczba miejsc ogółem: 5

Liczba miejsc siedzących: 5

Masa własna pojazdu: 1865 kg

Maks. masa całkowita ciągniętej przyczepy z hamulcem: 2000 kg

Maks. masa całkowita ciągniętej przyczepy bez hamulca: 750 kg

Dopuszczalna masa całkowita: 2520 kg

Liczba osi: 2

Rozstaw osi: 2968 mm

Rozstaw kół (średni): 1613 mm


Dokumenty

Data wydania aktualnego dowodu rejestracyjnego: 16.08.2016

Data wydania karty pojazdu: 27.07.2011

Świadectwo homologacji

Numer: e1*2007/46*0455*02

Kategoria: M1

Wersja: 5B

Wariant: MW91


Ostatni zarejestrowany stan licznika: 194 382 km


Status rejestracji: zarejestrowany

Informacje, Oś czasu

Dane zagraniczne

2011 Rok produkcji


18.08.2011 Pierwszy właściciel w Polsce

Właściciel: firma lub organizacja

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: mazowieckie


19.08.2011 Pierwsza rejestracja w Polsce


24.03.2014 Zmiana właściciela

Właściciel: firma lub organizacja

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: mazowieckie


13.08.2014 Badanie techniczne (ważne do 13.08.2016)

Rodzaj badania: okresowe

Wynik badania: pozytywne

Ostatni zarejestrowany stan licznika: 77 540 km

(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)


01.03.2016 Zmiana właściciela

Właściciel: osoba fizyczna

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: mazowieckie


12.07.2016 Zmiana właściciela

Właściciel: firma lub organizacja

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: mazowieckie


28.07.2016 Badanie techniczne (ważne do 28.07.2017)

Rodzaj badania: okresowe

Wynik badania: pozytywne

Ostatni zarejestrowany stan licznika: 131 934 km

(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)


29.07.2017 Badanie techniczne (ważne do 29.07.2018)

Rodzaj badania: okresowe

Wynik badania: pozytywne

Ostatni zarejestrowany stan licznika: 152 600 km

(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)


30.07.2018 Badanie techniczne

Rodzaj badania: okresowe

Wynik badania: negatywne

Ostatni zarejestrowany stan licznika: 175 239 km

(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)


31.07.2018 Badanie techniczne (ważne do 30.07.2019)

Rodzaj badania: badanie techniczne polegające na ponownym sprawdzeniu usterek

Wynik badania: pozytywne

Ostatni zarejestrowany stan licznika: 175 289 km

(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)


31.07.2019 Badanie techniczne (ważne do 31.07.2020)

Rodzaj badania: okresowe

Wynik badania: pozytywne

Ostatni zarejestrowany stan licznika: 194 382 km

(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)


25.10.2019 18:48:26 Wygenerowanie raportu


Podsumowanie zdarzeń:

Właściciele (od rejestracji do wygenerowania raportu): 4

Współwłaściciele (od rejestracji do wygenerowania raportu): 0

Stan aktualny:

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: mazowieckie

Polisa OC: aktualna

Badanie techniczne: aktualne

Liczba właścicieli: 1

Liczba współwłaścicieli: 0

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Warto sprawdzić historię, jego przeglądy raczej nie były zlecane przez fana BMW ;)
Opublikowano

Oto co dzisiaj od Pan otrzymałem po zadaniu kolejnych pytań:


"ad 1) W zalaczniku. Szkoda parkigowa. Ten SUV podczas cofania wjechał we mnie. Dokumentacja jest także na policji w Warszawie (facet nie mial dokumentow przy sobie wiec skonczylo sie na policji). ad 2) Nie wiem dlaczego jest taki wpis ze auto nie przeszlo badan. Samochod nie mial problemu z przejściem badań. Byc moze dlatego ze Pan na stacji (po 7 latach) dopatrzyl sie ze samochod ma hak. Musialem pojechac do urzędu miasta by wpisali hak do dowodu rejestracyjnego. Hak byl od samego poczatku. Waziem na nim rower. ad 3) Samochód byl serwisowany zgodnie z wymaganiami producenta. Ja jechalem i zostawialem samochod mowiac zeby zrobili wszystko. Ale czy akurat i kiedy robili skrzynie biegów i ta reszte, to nie mam pojęcia. Ale ja na Pana miejscu pewnie bym to zrobil dla swietego spokoju jezeli Pan uwaza ze to jest potrzebne."


Zdjęcia faktycznie są, ale nie wiem jak je tutaj wstawić :-)


Pozdro

Jaro

Pozdro

Jaro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do serwisowania - to mam wrażenie, że dobrze - że to 3.0d... i to z raczej małym przebiegiem... :mrgreen:

Ostatni moment, żeby niektóre ważne tematy zrobić...

Załatw porządne zdjęcie otwartej komory silnikowej oraz NAJGORSZYCH MIEJSC auta - typu boczek siedzenia kierowcy, zużycia kierownicy - te na godzinie 10, puknięcia, stuknięcia, obicia, obdarcia, niedoróbki blacharsko-lakiernicze, itd. (zdjęcia ostre, doświetlone, dobrze skadrowane, w dużej rozdzielczości). :oops:

Dziś każdy normalny telefon lepiej robi zdjęcia niż trzyma baterię, więc z tym nie powinno być problemu... :cry2:


Wstaw te zdjęcia z kolizji, oraz to komory silnika i tych miejsc gorszych...


Zdjęcia na forum wstawiasz np. tak, podaję kolejno:

- wybierasz hosting, np taki:

- zapodaj.net

- klikasz "na forum"

- klikasz "przeglądaj"

- wskazujesz plik (na urządzeniu mobilnym dodatkowo zapyta o dostępność do aparatu - możesz wybrać "odmów")

- klikasz "otwórz"

- wybierasz gdzie i jakie zdjęcie wybierasz

- i ostatnią linijkę "BBCode (do wstawiania na forum, wyświetla miniaturkę)" kopiujesz i wstawiasz na forum...


:)

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano
Nie taki prosty ten przegląd :) Trafisz na jakieś nadgorliwego kartofla i doczepi się każdego szczegółu. Do mnie doczepił się ,że moje ringi w e92 to są "chińskie lampy" i powinni mi zabrać dowód...Co dziwniejsze do e34 z którego cieknie zewsząd nie miał żadnych uwag..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sorry za OT, ale nie mogę...

Nie taki prosty ten przegląd :) Trafisz na jakieś nadgorliwego kartofla i doczepi się każdego szczegółu.

Jeśli uważasz, ze brak przeglądu haka holowniczego to "doczepienie się do każdego szczegółu" - to gratuluję. :mad2:

Mój szwagier miał zdarzenie swoim Audi A4 z przyczepką lekką.

Hak miał świeżo założony, przeglądu nie było.

Szkoda całkowita i Audi, i przyczepki - zdarzenie z jego winy.

Pełne ubezpieczenie AC w Audi było.

Myślę, że byłbyś niezadowolony z przebiegu całej historii. :nienie:

 

Do mnie doczepił się ,że moje ringi w e92 to są "chińskie lampy" i powinni mi zabrać dowód...

Skandalem to jest, że Ci ten przegląd na te chińskie g*wniane ZNICZE jednak zrobił... :oops: :duh:

Tak jak temu Panu z Bielan, co tym pomarańczowym szpachlowozem z czarnym dachem 130 km/h po ulicy Sokratesa w środku dnia walił.

Też miał cudowne ZNICZE zamontowane...

12690809-mid-19a20131-900-555.jpg

Wyglądają podobnie - nieprawdaż?

Np8qBJV.jpg

 

Co dziwniejsze do e34 z którego cieknie zewsząd nie miał żadnych uwag..

No jak puścił chińskie ZNICZE w Twoim E92, to nie dziwota, że mu zajechane E34 nie przeszkadzało... :duh:

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Myślę,że nie każdy sobie zdaje sprawę, ale ludzie traktują wozy jako narzędzie z przemieszczania się z punktu A do B, nie można od nich wymagać, aby siedzieli na forum jak my, to chyba jasne. ja postawę tego pana rozumiem z ogłoszenia, oddawał do ASO ma być sprawne i tyle go to obchodzi.
Opublikowano (edytowane)

Skandalem to jest, że Ci ten przegląd na te chińskie g*wniane ZNICZE jednak zrobił...

 

Nie byłem wtedy na przeglądzie ,a moje lampy są OEM :duh: jak w każdym E92 :duh:

 

No jak puścił chińskie ZNICZE w Twoim E92, to nie dziwota, że mu zajechane E34 nie przeszkadzało..

 

Człowiek się stara utrzymać auto w oryginale ,a tutaj kolejna osoba twierdzi że mam chińskie lampy.

Edytowane przez Maxejd
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tuning lamp głównych mnie osobiście zabija.

Myślałem Maxejd, że używasz chińskiego badziewia.

Ale jak oryginał - to ok.

Wygląda na to, że nie zrozumiałem, więc przepraszam.

EOT

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdjęcia faktycznie są, ale nie wiem jak je tutaj wstawić...

Jaro.G - jak tam postępy we wstawianiu zdjęć :?:

Dasz radę :?:

:oops:

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

no to wrzucam to co mi koleś przesłał


d6d49c28fab4.gif

067e0ab3259b.gif

a020bfbc0e25.gif


Generalnie trochę przystopowałem z akcją bo dopadły mnie wątpliwości :oops: A mianowicie chodzi o to, że 1.5 roku temu zakupiłem nowego Forda Focusa kombi 1.6 PB :| Oczywiście była to decyzja kierowana wyłącznie rozumem i dążeniem do pewnego rodzaju spokoju jeśli chodzi o wydatki serwisowe i niespodzianki. Moje poprzednie samochody wywoływały zdecydowanie większe emocje ale z uwagi na wiek były też bardziej wymagające finansowo. Teraz po tym 1.5 roku "odwyku" znowu dopadają mnie myśli, że jednak ja przecież od auta wymagam aby miało to coś, aby za każdym razem kiedy do niego wsiadam pojawiał się banan na twarzy. I teraz biję się oczywiście z myślami czy taka zamiana ma sens 1.5 roczny Focus na 9 letnie BMW, czy za kilka miesięcy nie będę tego żałował? itp., itd.,


Pozdro

Jaro

Pozdro

Jaro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uszkodzenie tego 530d xdrive - na zdjęciach - BANALNE.

Czy drugie zdarzenie było tak samo delikatne?


BTW.

Generalnie trochę przystopowałem z akcją bo dopadły mnie wątpliwości :oops: A mianowicie chodzi o to, że 1.5 roku temu zakupiłem nowego Forda Focusa kombi 1.6 PB :| Oczywiście była to decyzja kierowana wyłącznie rozumem i dążeniem do pewnego rodzaju spokoju jeśli chodzi o wydatki serwisowe i niespodzianki. Moje poprzednie samochody wywoływały zdecydowanie większe emocje ale z uwagi na wiek były też bardziej wymagające finansowo. Teraz po tym 1.5 roku "odwyku" znowu dopadają mnie myśli, że jednak ja przecież od auta wymagam aby miało to coś, aby za każdym razem kiedy do niego wsiadam pojawiał się banan na twarzy. I teraz biję się oczywiście z myślami czy taka zamiana ma sens 1.5 roczny Focus na 9 letnie BMW, czy za kilka miesięcy nie będę tego żałował? itp., itd.,

Pozdro

Jaro

 

Jeżdżę samochodami z podpisu...

Robię około 80 tys rocznie, zwykle 3 lub 4 samochodami na zmianę (w tej chwili to w kolejności od największych przebiegów do najmniejszych - Avensis, Golf, Civic, BMW 1, BMW 3).

Avensisem z dwulitrowym dieslem produkcji koncernu BMW (184KM 400Nm) jeżdżę najwięcej.

Jedzie jak jedzie - choć w porównaniu do Focusa w wolnossącej benzynie 1.6 to chyba niemal armata... :cry2:

Ale Avensis jest nowy - no prawie :( - czas leci, i mi go nie szkoda. :mrgreen:

Nie mam z nim problemów, jest gwarancja, jest dobre wsparcie pozakupowe Toyoty.

Żona przemieszcza się (to trafne określenie) Aurisem - i tu też mam święty spokój. :oops:

I to są plusy. :cool2:


Natomiast jak wsiadam do swojego BMW 330xd to czuję się w innym świecie... :mrgreen:

Porównanie 4 cylindrowego silnika połączonego z manualem i napędem przednim do 6 cylindrówki BMW z automatem i napędem xdrive - to przepaść..., nie ma co porównywać.

Ale ważne są też sprawy podatkowe, stan, wersja, średni przebieg roczny, oczekiwania, zapatrywanie na motoryzację, dostępność do wykwalifikowanej obsługi serwisowej. :oops:

itp., itd...

Tylko, że ja jestem wariatem motoryzacyjnym, i czerpię radość z motoryzacji, bo kiedy mam to robić - jak będę stary?...

Przede wszystkim mam nieprzeciętną sztukę beemki - i najważniejsze - żeby w tej marce na taką trafić.

A lekko nie jest. Trupów i męczennic na tony.


Nikt Ci nie doradzi, co jest lepsze - czy stare CIEKAWE / PORZĄDNE BMW - czy dwuletni kompakt pośredniej marki...

Bo nieciekawe / kiepskie BMW jest gorsze od lekko używanego kompakta na pewno.


Musisz sam wybrać...

PS. Występuje jeszcze często temat żony i rodziny / narzeczonej - ja mam ten komfort, że nie muszę błagać na kolanach... :cry2:

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

Trudno się z Tobą nie zgodzić, a ponieważ dla mnie motoryzacja to zdecydowanie cos więcej niż tylko narzędzie do przemieszczania się dlatego tez rozmyślam intensywnie.

Na szczęście żona nie ma tutaj decydującego prawa głosu :-) moje zabawki, moja kasa więc ostateczne decyzje w tematach auto-moto podejmuję sam. Tak czy inaczej muszę chyba najpierw pozbyć się Focusa bo to będzie ekonomicznie bardziej uzasadnione niż ewentualne zamiany a i z gotówką w łapie lepiej się negocjuje :-)



Pozdro

Jaro

Pozdro

Jaro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Fakt. Najlepsze sztuki - z gotówką na podorędziu...

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano
Serwis do 06/2018


Przy takim przebiegu rozrząd będzie prawdopodobnie już do wymiany.

 

Jakie to mogą być koszty uwzględniając dobry serwis "podwarszawski"? Rozumiem że to da się stwierdzić osłuchowo czy to już zaraz do wymiany czy jeszcze kilka kkm :-)


Pozdro

Jaro

Pozdro

Jaro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak przesadzisz i przeskoczy to koszt będzie w okolicach 20-25 tys PLN

Wymiana koło 5000 PLN


Wybór należy do Ciebie.


Można zmierzyć stopień rozciągnięcia łańcucha.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.