Skocz do zawartości

zimny silnik nierówne obroty (N53, 325i, 3.0 benzyna)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cześć, jak w tytule, problem z obrotami na zimnym silniku (check engine), zagrzeje sie jak ręką odjął. zdiagnozowany problem i lista wymienionych podzespołów które były wadliwe zdaniem mechanika a problem nie rozwiązany.

wymienione: pokrywa zaworów (o dziwo plastik) faktycznie pęknięta przy otworze montażowym śruby

uszczelka obudowy filtra i od razu czujnik ciśnienia oleju, uszczelka chłodnicy oleju, uszczelka rury wydechowej

wymienione cewki 6 szt + wymienione świece 6 szt.

Problem pozostał wreszcie wczoraj wymienione 2 wtryski - następne wskazanie komputera problem z katalizatorem 2 dodam ze kompresja na wszystkich cylindrach jest ok!


Pytanie brzmi czy po wymianie bądź co bądź bardzo drogiego katalizatora problem ustanie czy należy szukać przyczyny gdzie indziej?

włożyłem już sporo kasy w naprawy i o ile elementy uszkodzone musiały być wymienione zgadzam się to czy czasem nie wariuje sterownik i po wymianie nie będzie wskazywał nowych elementów?

ktoś jakieś mądre porady?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtryski do wymiany tak na 99% Błędy katalizatora mogą pochodzić od podlewania paliwem przez uszkodzone wtryskiwacze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może to nie mieć znaczenia, u mnie zapłony w ogóle nie wypadały, a wtryski były do wymiany.
Opublikowano

a jakie miałeś objawy?

obawiam się, że wymienię kolejne 4 szt. i problem będzie nie rozwiązany - jakoś dziwne przeczucie mam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie takie:

 

cześć, jak w tytule, problem z obrotami na zimnym silniku (check engine), zagrzeje sie jak ręką odjął.

 

tylko, że check wyskakiwał co jakieś 200km.

Opublikowano

w poniedziałek podepnę sie pod komputer i zobaczę co pokazuje. z wczoraj kojarzę, że wtryski pracowały prawidłowo wszystkie w zielonym polu.

czy jest jakaś znana możliwość zdiagnozowania katalizatora? za wyjątkiem wymiany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, sondy za katalizatorami na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach powinny pokazywać w okolicach 0.7V.

Jeśli tak nie jest to najpierw trzeba sprawdzić czy wydech jest szczelny.

Małe prawdopodobieństwo, że katalizatory są do wymiany. Zresztą można do nich zajrzeć od tyłu i zobaczyć w jakim są stanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Katalizatorem nie zawracaj sobie głowy bo na objawy, o których piszesz nie ma wpływu.


Diagnostyka N53 to bardzo złożony problem, brak błędów wcale nie oznacza braku problemu, a wystąpienie błędu wcale nie musi jednoznacznie wskazywać przyczyny. Miałem walniętego NOX-a, błędów brak ale auto cały czas jeździło w jednym trybie co prawdopodobnie miało wpływ na okresowe błędy katalizatorów.

Opublikowano
Katalizatorem nie zawracaj sobie głowy bo na objawy, o których piszesz nie ma wpływu.


Diagnostyka N53 to bardzo złożony problem, brak błędów wcale nie oznacza braku problemu, a wystąpienie błędu wcale nie musi jednoznacznie wskazywać przyczyny. Miałem walniętego NOX-a, błędów brak ale auto cały czas jeździło w jednym trybie co prawdopodobnie miało wpływ na okresowe błędy katalizatorów.

 

Tylko NOX nie powinien mieć wpływu na objawy jakie mam - dobrze myślę czy się mylę?

Opublikowano
Tak, sondy za katalizatorami na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach powinny pokazywać w okolicach 0.7V.

Jeśli tak nie jest to najpierw trzeba sprawdzić czy wydech jest szczelny.

Małe prawdopodobieństwo, że katalizatory są do wymiany. Zresztą można do nich zajrzeć od tyłu i zobaczyć w jakim są stanie.

 

dzięki za informacje - sprawdzę (nie ja mechanik)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Katalizatorem nie zawracaj sobie głowy bo na objawy, o których piszesz nie ma wpływu.


Diagnostyka N53 to bardzo złożony problem, brak błędów wcale nie oznacza braku problemu, a wystąpienie błędu wcale nie musi jednoznacznie wskazywać przyczyny. Miałem walniętego NOX-a, błędów brak ale auto cały czas jeździło w jednym trybie co prawdopodobnie miało wpływ na okresowe błędy katalizatorów.

 

Tylko NOX nie powinien mieć wpływu na objawy jakie mam - dobrze myślę czy się mylę?

 

NOX może mieć wpływy na błędy katalizatorów, tak samo jak lejące wtryski, check może wywalać od katalizatora bo jest zasiarczony dlatego, że się nie wypala przez uszkodzony nox.

Opublikowano
Katalizatorem nie zawracaj sobie głowy bo na objawy, o których piszesz nie ma wpływu.


Diagnostyka N53 to bardzo złożony problem, brak błędów wcale nie oznacza braku problemu, a wystąpienie błędu wcale nie musi jednoznacznie wskazywać przyczyny. Miałem walniętego NOX-a, błędów brak ale auto cały czas jeździło w jednym trybie co prawdopodobnie miało wpływ na okresowe błędy katalizatorów.

 

Tylko NOX nie powinien mieć wpływu na objawy jakie mam - dobrze myślę czy się mylę?

 

NOX może mieć wpływy na błędy katalizatorów, tak samo jak lejące wtryski, check może wywalać od katalizatora bo jest zasiarczony dlatego, że się nie wypala przez uszkodzony nox.

 

właśnie wczoraj wypalanie było wywołane tj. ręcznie z programu diagnostycznego po czym przejechałem ok. 80km jakieś 40 min jazdy ale bład w dalszym ciągu sie powtarzał (katalizator) ponad to wtryski działały prawidłowo - zielone pola wszystkie 6 (wiadomo 2 nowe wymienione).

czy bład katalizatora moze powodować nierówną pracę i pływanie na zimnym silniku? czy tylko wtryski? (jak będzie potrzeba to wymienie pozostale 4 tylko mam obawy ze moze być to wymiana na wyrost)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź przynajmniej jakie wtryskiwacze maja indeksy, da to pogląd jak mogą być stare.
Opublikowano
wtryski na wypadających cylindrach wymienione wczoraj - 2 szt. dziś rano na zimnym silniku problem powrócił.

 


To że wymieniłeś wtryski na wypadających cylindrach nie znaczy że wymieniłeś wadliwe wtryski.Problem może tkwić w sąsiadujących cylindrach a wypadanie zapłonu akurat na danym cylindrze może być spowodowane tym że sondy korygują dawke paliwa na danym banku i odcinają dopływ paliwa np.na cylindrze 5 ponieważ do cylindra 6 dostaje się za duża dawka paliwa tak jak to było w moim przypadku jakis czas temu.

Opublikowano
wtryski na wypadających cylindrach wymienione wczoraj - 2 szt. dziś rano na zimnym silniku problem powrócił.

 


To że wymieniłeś wtryski na wypadających cylindrach nie znaczy że wymieniłeś wadliwe wtryski.Problem może tkwić w sąsiadujących cylindrach a wypadanie zapłonu akurat na danym cylindrze może być spowodowane tym że sondy korygują dawke paliwa na danym banku i odcinają dopływ paliwa np.na cylindrze 5 ponieważ do cylindra 6 dostaje się za duża dawka paliwa tak jak to było w moim przypadku jakis czas temu.

 

całą 6 wymieniłeś czy może regenerowałeś wtryski? ponoć myjką ultradzwiękową robia takie triki.

Opublikowano
Sprawdź przynajmniej jakie wtryskiwacze maja indeksy, da to pogląd jak mogą być stare.

Wtryski posiadają oznaczenia:

1353 7589048-11

>PA 6.6 GF35%<

10 1810 10

Kod kreskowy (kwadrat) 584232, drugi 583205

140918

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź przynajmniej jakie wtryskiwacze maja indeksy, da to pogląd jak mogą być stare.

Wtryski posiadają oznaczenia:

1353 7589048-11

 

To chyba te nowe ? One mają index 11 czyli obecny aktualny, zobacz jakie maja te co masz/miałeś w aucie.

Opublikowano
Sprawdź przynajmniej jakie wtryskiwacze maja indeksy, da to pogląd jak mogą być stare.

Wtryski posiadają oznaczenia:

1353 7589048-11

 

To chyba te nowe ? One mają index 11 czyli obecny aktualny, zobacz jakie maja te co masz/miałeś w aucie.

Takie 2 szt były nie wiem jak pozostałe 4 ale wymienione 2 były uszkodzone ponieważ przy mnie mechanik zamieniał miejscami i problem pojawiał się z wtryskiem na cyl w który był włożony.

Opublikowano
wtryski na wypadających cylindrach wymienione wczoraj - 2 szt. dziś rano na zimnym silniku problem powrócił.

 


To że wymieniłeś wtryski na wypadających cylindrach nie znaczy że wymieniłeś wadliwe wtryski.Problem może tkwić w sąsiadujących cylindrach a wypadanie zapłonu akurat na danym cylindrze może być spowodowane tym że sondy korygują dawke paliwa na danym banku i odcinają dopływ paliwa np.na cylindrze 5 ponieważ do cylindra 6 dostaje się za duża dawka paliwa tak jak to było w moim przypadku jakis czas temu.

 

całą 6 wymieniłeś czy może regenerowałeś wtryski? ponoć myjką ultradzwiękową robia takie triki.

 


Wymieniałem na nowe. Narazie 2 sztuki.

Opublikowano
Może odbiegnę trochę od tematu ale nie znalazłem odpowiedniego na forum. Jestem posiadaczem m54 b25 i dzisiaj na zimnym zsunęła mi się noga z hamulca na gaz i zakręcił się do 3800-4000obr. po około 7-10 sekundach pracy. Możliwe że coś się mu stało? Dzięki z góry za odpowiedź.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Boże nie wierzę.......



Tak, silnik ci wybuchnie.. chłopie wystrzeliles jak Filip z konopi, załóż swój temat w odpowiednim dziale. Temat typu trudne sprawy lub pamiętniki z wakacji.

  • Haha 1

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Sprawdź przynajmniej jakie wtryskiwacze maja indeksy, da to pogląd jak mogą być stare.

Wtryski posiadają oznaczenia:

1353 7589048-11

 

To chyba te nowe ? One mają index 11 czyli obecny aktualny, zobacz jakie maja te co masz/miałeś w aucie.

Aktualnie błedy skasowane - check engine nie wyskakuje (wcześniej pokazywał jeszcze bład katalizatora, na zimnym delikatnie mrowi i faluje bez porównania oczywiście z tym co było) - uwaga po wymianie 2 wtrysków nie były one przypisane - powodu nie znam dlaczego tak zrobiono - możliwe ze warsztat w katowicach chciał abym trochę pojezdził do nich, na szczęscie znalazł się inny mechanik który ogarnął temat - natomiast diagnoza jest taka, że trzeba pojeździć i nałapać błędów aby diagnoza i naprawa na 100% były skuteczne.

Pytanie o NOX czujnik - czy ma on duży wpływa na pracę silnika zwłaszcza przy pracy na zimnym silniku?

Opublikowano

To że wymieniłeś wtryski na wypadających cylindrach nie znaczy że wymieniłeś wadliwe wtryski.Problem może tkwić w sąsiadujących cylindrach a wypadanie zapłonu akurat na danym cylindrze może być spowodowane tym że sondy korygują dawke paliwa na danym banku i odcinają dopływ paliwa np.na cylindrze 5 ponieważ do cylindra 6 dostaje się za duża dawka paliwa tak jak to było w moim przypadku jakis czas temu.



Wymieniałem na nowe. Narazie 2 sztuki.


update:

Aktualnie błedy skasowane - check engine nie wyskakuje (wcześniej pokazywał jeszcze bład katalizatora, na zimnym delikatnie mrowi i faluje bez porównania oczywiście z tym co było) - uwaga po wymianie 2 wtrysków nie były one przypisane - powodu nie znam dlaczego tak zrobiono - możliwe ze warsztat w katowicach chciał abym trochę pojezdził do nich, na szczęscie znalazł się inny mechanik który ogarnął temat - natomiast diagnoza jest taka, że trzeba pojeździć i nałapać błędów aby diagnoza i naprawa na 100% były skuteczne.

Pytanie o NOX czujnik - czy ma on duży wpływa na pracę silnika zwłaszcza przy pracy na zimnym silniku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.