Skocz do zawartości

[F10] 535i - zbyt wysokie ładowanie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


dziś po raz kolejny po około roku zaobserwowałem, że przez onboard i ISTA mam duże ładowanie. Generalnie jest to dziwne, bo skacze mi z 14.3 do 15.2, potrzyma tak trochę, spadnie na 14.3 pochodzi kilkanaście sekund i powrót do 15.1-15.3.

W maju wymieniłem akumulator (podobny objaw), zrobiłem pełną adaptację włącznie z kodowaniem wielkości.

Alternator nie ma niby mostka, więc gdzie szukać problemu? Szczotki wymienione.

Opublikowano

Właśnie nic nie mam. Do zajrzenia skłonił mnie Check, który zapalił się przez zbyt duże ciśnienie doładowania.

Generalnie mam jeden błąd przypominający się co jakiś czas - Catalytic converter: Efficiency below limit value

Nie dawno pojawił się po nim check. Teraz sądziłem, że to jest ponowny sprawca, ale zdziwiło mnie to ciśnienie.


W czasie wyszukiwania w Management zwróciłem uwagę na skoki napięcia. Po ok 1V co kilkanaście sekund. Jak spróbować dojść do tego przez kompa? Nie znalazłem żadnych automatycznych testów IBS, alternator jak pisałem jest po wymianie szczotek. Regulatora nie ma, bo to sterownik robi we współpracy z IBS, prawda? Jest jeszcze jakaś możliwość na wpływ gadania alternatora?


Nie chodzi mi o nienaturalne obciążenia skokowe, bo w razie czego tu będę dalej szukać. Staram się najpierw przejść przez poprawność działania ładowania akumulatora.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:8) Kolego a ty masz może akumulator pomocniczych????


Tu masz teorię na temat ALTERNATORA

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-535i-lim/XXfFDg8

Z tego wynika , że regulator napięcia jest w standardowym miejscu, za alternatorem.


Inteligentny czujnik alternatora

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-535i-lim/X3eT3hU


Tutaj masz układ elektryczny pojazdu

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-535i-lim/wiring-functional-info/functional-wiring-diagrams/09-vehicle-electrical-system/12-v-vehicle-electrical-system/1Vnbzag1Hx


Tyle co się orientuję , to podczas ładowania akumulatora AGM prostownikiem, napięcie może dochodzić do 16,1 V.

Teraz jest pytanie..... Wartości napięcia mierzyłeś miernikiem przy akumulatorze???

Bo może być tak , że odczyt napięcia przez program komputerowy jest z innego miejsca....

ja właśnie tego nie wiem.

Może są jakieś delikatne awarie urządzeń , które powodują skoki napięcia . Lecz nie są aż tak znaczące aby pojawił sie błąd...

Może słabe połączenie masy.....???



Ja też czasami ma napięcie równe 15V.

Odczytywane z ukrytego menu.

Po dłuższej jeździe to napięcie spada i waha się między 14,1 - 14,5.

Jak jadę z 300 km to potrafi spaść do 13,1

Opublikowano

Burza1234 - no wlasnie alternator ma diody (wiadomo), ale regulatora jako takiego nie ma (https://www.maniacelectricmotors.com/77904092.html?viewfullsite=1). IBS biorę pod uwagę.


Zastanawiam się nad taką prawidłowością z ukrytego menu (ciężko w czasie jazdy mi przykładowo mierzyć ;) ), gdzie po odpaleniu mam te ok 14.7, w pewnym momencie wskakuje na kilka sekund na 15.2, później znowu wraca do 14.3.

W dalszej części spada na np. 13.3, 12.7 i znów 13.7


Być może AGM tak ma, być może układ przy obciążeniu (ale stałym) tak się może zachować?

Miewałeś może te 12 z haczykiem? Mniej niż 13?


Masy posprawdzam, jasna sprawa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ostatnio kolega z forum miał problem z alternatorem w e60. Kombinowane było z przewodami sygnałowymi , czyli były odłączane , po to aby sprawdzić działanie alternatora bez kontroli komputera.

Zero rezultatów.

To co ty opisujesz to wygląda na regulator napięcia.

Na zagranicznym forum chłop miał tak samo.

Miał regenerowany alternator. Dwa razy wymieniał regulator napięcia. Za drugim razem pojechał do fachowca ,który na miejscu dobierał mu regulator.....

Suma summarum wyszło że miał uszkodzoną rolkę. Na pierwszy rzut oka wyglądało wszystko ok. Kręciła się jak działał silnika

Lecz uległa awarii i rozwarstwia się.

Zaznaczył białym markerem linie , na całej średnicy.

Włączył silnik ,przygazowal kilka razy i po ok minucie zgasił . Linia , którą wcześniej narysował już nie była cała. Napisał , że rolka na początku miała obroty takie jakie daje pasek klinowy ale po chwili te obroty na rolce zmieniały się, były coraz mniejsze.

No nic, musisz zacząć od pomiarów. Odłącz przewód IBS od alternatora . Potem od inteligentnego zacisku przy masie akumulatora.

Tak znać co się działo. Może coś się wykombinuje....

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pozwole sobie odkopac temat.

Blad 213301 centrale przepięcie. Podczas jazdy z live data napiecie skacze z 11.9 do nawet 16 volt.


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/12_1558-pradnica/i52154#part01


Sa dwa alternatory do 2012 i od 2012. Auto z 2010. Oryginalnie siedzi denso z numerem 529 czyli niby do 2012 z tym ze nigdzie nie mozna kupic nowki denso z tym właśnie numerem. Jest ale z numerem od 2012. Czy one sa zamienne? Nawet w katalogu denso nie ma alternatora do f10 z 2010 roku :roll:


Po vinie pokazuje mi tylko ten z numerem 529.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pozwole sobie odkopac temat.

Blad 213301 centrale przepięcie. Podczas jazdy z live data napiecie skacze z 11.9 do nawet 16 volt.


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/12_1558-pradnica/i52154#part01


Sa dwa alternatory do 2012 i od 2012. Auto z 2010. Oryginalnie siedzi denso z numerem 529 czyli niby do 2012 z tym ze nigdzie nie mozna kupic nowki denso z tym właśnie numerem. Jest ale z numerem od 2012. Czy one sa zamienne? Nawet w katalogu denso nie ma alternatora do f10 z 2010 roku :roll:


Po vinie pokazuje mi tylko ten z numerem 529.

 




Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Diagnostyka monitoruje napięcie pojazdu (mierzone na DME / DDE) przy pracującym silniku.

Sprawdzenie odbywa się co 1000 ms.

Usterka jest wykrywana, gdy wartości odczytane przez IBS są wiarygodne, a napięcie pojazdu przekracza 16 V (mierzone przy DME / DDE).


Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 9 V do 16 V.

Stan terminala Terminal 15

włączony

Warunki jazdy Silnik na

zacisku 50 wyłączony.

Stan czasu uszkodzenia

Kod błędu jest wprowadzany, jeśli istnieje dłużej niż 60 sekund


Plan serwisowy

Jeśli błąd wysokiego napięcia zostanie zarejestrowany na wielu jednostkach sterujących, oznacza to systematyczny błąd w pojeździe (np. Zewnętrzny rozruch z akumulatorem 24 V, uszkodzony alternator, poluzowany biegun dodatni lub ujemny akumulatora). lub akumulator był ładowany za pomocą ładowarki. Jeżeli zapis błędu przepięcia jest przechowywany tylko w jednej centrali, to występuje problem z zasilaniem napięciem w tej centrali.


Wpływ na błąd

Możliwe zauważalne objawy: Awaria konsumentów.


Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe


© 2021 - BMWFaultCodes




Zadzwoń może do AS - PL, potwierdzisz sobie numer zamiennika?

U nich nie kupisz alternatora , poszukaj na Allegro po numerze części.

Ja tak kupiłem rozrusznik do BMW E39.

Na kanale mrAkumulator była pokazana wizytacja w w/w firmie. Niestety ale materiał został usunięty , abyś mógł na własne oczy zobaczyć jakim sprzętem oni dysponują. Według mnie wygląda to bardzo dobrze.

https://as-pl.com/pl/c/all/12%2031%207%20591%20529

Cena ok. 850,-zł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wlasnie problem w tym ze zalozony zostal alternator eurotec ktory pasuje pod numer oem ale gwiżdże po odpaleniu. Dlatego wlasnie chciałem wiedziec czy moge zalozyc ten denso co niby jest od 2012.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wygoogluj sobie na wskazanej stronie alternator do 2012 i po 2012 roku

- A6404S ( po 2012 )

Napięcie : 12,

Natężenie : 210,

Rozmiar A : 29.00,

Rozmiar C : 40.00,

Koło pasowe : AP,

D.1 : 8.50,

D.2 : 10.50,

D.3 : 8.50,

D.4 : 10.50,

E.1 : 63.00,

E.2 : 63.00,

E.3 : 63.00,

E.4 : 63.00,

G : 8,

O.D.1 : 49.00,

L.1 : 184.00


- A6378 ( do 2012 )

Napięcie : 12,

Natężenie : 210,

Rozmiar A : 30.00,

Rozmiar C : 42.00,

Koło pasowe : AP,

D.1 : 9.50,

D.2 : 9.50,

D.3 : 10.50,

D.4 : 10.50,

E.1 : 62.50,

E.2 : 62.50,

E.3 : 62.50,

E.4 : 62.50,

G : 8,

O.D.1 : 49.00,

L.1 : 184.00


Tam zauważysz podane parametry . Czego one dotyczą , nie wiem. Ale na pewno się różnią. Jak zadzwonisz do nich to ci może wyjaśnią co to są za wartości.

Edytowane przez Burza1234
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli jakies różnice sa. Dziwne ze denso nie ma alternatora dostępnego do f10 535i sprzed 2012.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazłem takie numery alternatorów DENSO, które odpowiadają OE ....... 12-31-7-591-529 , 12-31-7-591-530


- 104210-6070

- 104210-6071

- 104210-6072

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten pierwszy numer mam nawet na swoim starym. Problem ze nigdzie nie da sie znalezc nowego z tymi numerami. Nawet w katalogu na stronie denso nie ma oficjalnie dostepnego alternatora dla auta przed 2012. Kopie i jedyne co znalazlem to kilka uzywek. A kupno u dilera za 5000 to podziękowal dlatego mi zależało dowiedziec sie czy mozna zaladowac ten co denso podaje od 2012 bo on jest dostępny od reki ze tak powiem.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Daj znać co tam ustaliłeś/włożyłeś???

Będzie dla potomnych.

Powodzenia.... :cool2:

Opublikowano
To co opisujecie wyglada mi na normalne dzialanie systemu Efficient Dynamics ktory kiedy nie ma takiej potrzeby to nie laduje akumulatora, ale podczas hamowania, zwalniania lub gdy zajdzie taka potrzeba laduje podwyzszonym napieciem. Dlatego w naszych samochodach nalezy stosowac akumulatory AGM ktore znosza napiecia do 16v. U mnie ladowanie w trakcie jazdy rowniez skacze i spada, kiedys wiozlem lodowke na tylnym siedzeniu to dobrze to slyszalem po pracy wentylatora. Przetwornica ktorej nieraz uzywam tez pokazuje napiecia od 12 do 16v.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmmm. Myslalem ze powinno byc stałe napiecie kolo 14.7 volta. Czyli wymieniam niepotrzebnie alternator? Tylko skad ten blad sie wzial? Moze od tego ze byl podlaczony do ladowarki?

🙃🙃

Opublikowano
Hmmm. Myslalem ze powinno byc stałe napiecie kolo 14.7 volta. Czyli wymieniam niepotrzebnie alternator? Tylko skad ten blad sie wzial? Moze od tego ze byl podlaczony do ladowarki?

 

Zgodnie z opisem bledu ktory wkleil Burza to taki blad mogl powstac z powodu podlaczenia do ladowarki. Ale napiecie na pewno nie powinno byc stale i jak juz napisalem wczesnien zmienia sie zaleznie od warunkow jazdy. Postaram sie jutro jadac do pracy podlaczyc miernik i sprawdzic jakie maksymalne napiecia odczytal. Nigdy mi samochod nie wywalil zadnego bledu wiec zakladam ze wszystko dziala jak nalezy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.