Skocz do zawartości

Magiczne 200k błąd 244800 - czy jest sens czyścić dpf


mordex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio w btool zauważyłem błąd 244800 mam już prawie 198k przelotu i zastanawiam się nad wyczyszczeniem dpf'a.


1. Czy ma to sens?

2. Po takim czyszczeniu ile będę mógł zrobić k km +/-?

3. Jestem z Sandomierza, polecacie firmę gdzieś blisko, która to w miarę dobrze zrobi, sam go wyciągnę i zrobię adaptację po czyszczeniu? Znalazłem w Ostrowcu Św. dpfy.net całkiem blisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnego się bardzo nic nie dzieje prócz przybywającego oleju, robię krótkie trasy i czasem wypalanie nie zostaje skończone, a co 200-300km z tego co obserwowałem po btool się wypala dpf


Nic bliżej nie ma? Troche bez sensu robić 4x100km . Już wolałbym wysłać dpf kurierem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poważnego się bardzo nic nie dzieje prócz przybywającego oleju, robię krótkie trasy i czasem wypalanie nie zostaje skończone, a co 200-300km z tego co obserwowałem po btool się wypala dpf


Nic bliżej nie ma? Troche bez sensu robić 4x100km . Już wolałbym wysłać dpf kurierem

A dlaczego na przybywać olej jeśli dpf nadal jest drożny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnego się bardzo nic nie dzieje prócz przybywającego oleju, robię krótkie trasy i czasem wypalanie nie zostaje skończone, a co 200-300km z tego co obserwowałem po btool się wypala dpf


Nic bliżej nie ma? Troche bez sensu robić 4x100km . Już wolałbym wysłać dpf kurierem

A dlaczego na przybywać olej jeśli dpf nadal jest drożny?

 

Podczas przerwania wypalania zostaje waha w komorze spalania i spływa potem do oleju i stan się podnosi za każdym przerwanym procesem wypalania dpf'a.


Sam filtr ma już 50g popiołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega napisał, że nie ma tego sensu ruszać, poza tym po czyszczeniu ilosc przejechanych km nie zmieni się. Nie tak dawno jak przedwczoraj powstał dzięki naszemu koledze dość wyczerpujący temat więc warto się z nim zaznajomić, a może wtedy wątpliwości znikną. Ja profilaktyczne dałem go do czyszczenia przy wymianie rozrządu i jedyne co się zmieniło, to mniej w portfelu i problem z czujnikiem spalin ale temat narazie ogarnięty, więc proponuję poczytac temat [DISELE] i kontrolować ciśnienie i procesy wypalania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poważnego się bardzo nic nie dzieje prócz przybywającego oleju, robię krótkie trasy i czasem wypalanie nie zostaje skończone, a co 200-300km z tego co obserwowałem po btool się wypala dpf


Nic bliżej nie ma? Troche bez sensu robić 4x100km . Już wolałbym wysłać dpf kurierem

A dlaczego na przybywać olej jeśli dpf nadal jest drożny?

 

Podczas przerwania wypalania zostaje waha w komorze spalania i spływa potem do oleju i stan się podnosi za każdym przerwanym procesem wypalania dpf'a.


Sam filtr ma już 50g popiołu.

 

To nie jest prawda. ON w oleju nie jest od przerwania wypalania. Nawet czysto logicznie myśląc jak działa silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak kolega napisał, że nie ma tego sensu ruszać, poza tym po czyszczeniu ilosc przejechanych km nie zmieni się. Nie tak dawno jak przedwczoraj powstał dzięki naszemu koledze dość wyczerpujący temat więc warto się z nim zaznajomić, a może wtedy wątpliwości znikną. Ja profilaktyczne dałem go do czyszczenia przy wymianie rozrządu i jedyne co się zmieniło, to mniej w portfelu i problem z czujnikiem spalin ale temat narazie ogarnięty, więc proponuję poczytac temat [DISELE] i kontrolować ciśnienie i procesy wypalania.

 

Święte swowa..... kontrolować przy użyciu aplikacji na telefon.

Tak naprawdę ,taka opcja powinna być na centralnym wyświetlaczu.

Widać jak brak tej opcji przynosi ogromne dochody koncernowi BMW.....


Ja miałem taką samą sytuację. Po podpięciu kompa okazało się ,że wartości sadzy i popiołu były niskie. Mechanik skasował błąd i zaznaczył , że został wymieniony DPF na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również wyskoczył błąd dotyczący DPF, co więcej nie da się go już skasować.. Tyle, że to bardziej informacja, niż komunikat o błędzie..


Mam 153 000 kilometrów, z samochodem nie dzieje się absolutnie nic. Oprócz tego, że w miarę często się wypala, no ale tak było przez cały czas.

Jest sens to ruszać? B-Toolem dam rady to pokonać, aby komunikat zniknął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie również wyskoczył błąd dotyczący DPF, co więcej nie da się go już skasować.. Tyle, że to bardziej informacja, niż komunikat o błędzie..


Mam 153 000 kilometrów, z samochodem nie dzieje się absolutnie nic. Oprócz tego, że w miarę często się wypala, no ale tak było przez cały czas.

Jest sens to ruszać? B-Toolem dam rady to pokonać, aby komunikat zniknął?

Jak już zauwazasz ze czesto sie wypala to warto:


1. Sprawdzic czy nie ma czegos co powoduje wieksze zadymienie (np. egr, wtryski itp)

2. Wyczyscic DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie również wyskoczył błąd dotyczący DPF, co więcej nie da się go już skasować.. Tyle, że to bardziej informacja, niż komunikat o błędzie..


Mam 153 000 kilometrów, z samochodem nie dzieje się absolutnie nic. Oprócz tego, że w miarę często się wypala, no ale tak było przez cały czas.

Jest sens to ruszać? B-Toolem dam rady to pokonać, aby komunikat zniknął?

 

Myślę ,że jak przypilnujesz na początku wypalania DPF , to okres pomiędzy regeneracja filtra znacząco ci się wydłużyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy ilu % w btool DPF załącza wypalanie?

To chyba jest zależne od wielu rzeczy. Jeśli jest dużo popiołu to ja rozumiem że też jest mniej miejsca na sadzę.

Pomijając fakt że komputerem robiąc reset powodujesz ze popiół = 0g...gdzie w rzeczywistości jest go więcej to... myślę że proces wypalania jest uruchamiany i zależny jest od innych czynników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Kilka razy zdażyło się że nie mogłem dokończyć cyklu wypalania, jazda w mieście itp. Miesiąc temu w serwisie powiedziano mi abym przyjechał „za jakiś czas na wypalanie” ponieważ nie wypala do końca. Czy ktoś zorientowany może powiedzieć ile zastaw kabel-program kosztuje?
Paweł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka razy zdażyło się że nie mogłem dokończyć cyklu wypalania, jazda w mieście itp. Miesiąc temu w serwisie powiedziano mi abym przyjechał „za jakiś czas na wypalanie” ponieważ nie wypala do końca. Czy ktoś zorientowany może powiedzieć ile zastaw kabel-program kosztuje?

To zależy co chcesz mieć i co chcesz robić ale zacznij może sobie od tego :arrow: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Szukam informacji jak to jest faktycznie z tym bledem 244800


-Znalazlem wpisy, ze blad pojawil sie przy przebiegu ok 150/160 tys (gdzies na forach zagranicznych znalazlem nawet ponizej 100tys)

-Sa tez wpisy, ze pojawia sie przy ok 200tys inni pisza, ze przy 250tys ( czy chodzi o blad/ ikonke filtra na zegarach ? > czy tylko widoczny przy diagnostyce 244800 ? )

-Czy to niejest tak, ze jak auto ma wiecej przebiegu miejskiego to wiecej-wypalen = zgloszenie bledu przy mniejszym przebiegu np ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BTool możesz podejrzeć sobie szacowaną liczbę km do wymiany filtra. Komputer na podstawie ilości wypaleń, szacowanej ilości popiołu, sposobu użytkowania auta itd. estymuje kiedy DPF powinien być wymieniony. Jeśli przekroczysz ten szacowany przebieg to zapala się błąd wymiany filtra. Tak więc w każdym aucie nastąpi to w innym momencie i bzdurą jest informacja krążąca po forach, że w sterowniku zaprogramowany jest dokładny przebieg (np. 200 lub 250 tys. km) po którym ten błąd się pojawi. Wszystko zależy od tego jak użytkujesz swoje auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładny przebieg (np. 200 lub 250 tys. km) po którym ten błąd się pojawi. Wszystko zależy od tego jak użytkujesz swoje auto.



No chyba nie przynajmniej w moim przypadku odlicza kilometry normalnie z licznika. Tj zresetowalem sobie filtr przejechałem 7 tys a do wymiany filtra pokazuje mi 243 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poparcie moich słów, notka z ISTA+:

 

Over a distance of approx. 200,000 kilometres, the counterpressure in the diesel particulate filter therefore rises gradually. That in turn makes progressively more frequent regeneration intervals necessary. The DDE calculates the remaining service life of the diesel particulate filter. The remaining service life is established in the frame of the Condition Based Service (CBS). The DDE calculates the remaining service life from the fuel consumption computed, and from the measurement of exhaust backpressure, or 'counterpressure'. When a service is due, the Next Service indicator is displayed on the instrument panel or in the control display. An accumulation of regeneration intervals leads to a fault entry in the DDE. Failure of an exhaust gas temperature sensor or exhaust backpressure sensor is also stored in the fault memory of the DDE.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 166tys -pelny serwis (sprawdzone przez zakupem > do 145tys w bmw w 2020r)


Btool pokazuje dystans do wymiany filtra 60tys

Popiol 46g

Sadza dochodzi do ok 30gr i zaczyna sie wypalanie (wypalanie dzis skonczylo sie na 8gr )

Jak dobrze patrzylem mam jakies 340 zarejestrowanych regeneracji.


Znalazlem tez blad sondy za katem ( i tez jakas informacja o sondzie), musze to dokladnie sprawdzic.

Mozliwe, ze te bledy moga miec cos wpolnego z czestszym wypalaniem.


Filtr niebyl resetowany (niewiem jak po resecie to wyglada, ale chyba zaczyna sie odliczac od nowa dystans, wiec wtedy juz pewnie niejesy to do konca miarodajne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.