Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przy okazji regeneracji turbiny, wymiany łańcucha rozrządu i pierścieni tłoków był czyszczony dpf. Przed remontem już dawał znaki zapchania. Po odebraniu auta jeździłem około miesiąc i dpf znów się zapchał więc znowu był czyszczony - na noc zalany płynem do płukania, na drugi dzień podłączony pod pompę i płukany wodą pod dużym ciśnieniem, następnie suszony odkurzaczem przemysłowym przez ok 3 do 4 godzin. Było tak 2 razy. Po 2 razie wszystko wróciło do normy, na znowu około miesiąc.

Pytanie dlaczego? Czy już jest nie do odratowania? Czy może gdzieś nieszczelność? Dodam, że na rurze wydechowej jest widoczne jej duże zakopcenie, co wg mnie oznacza, że silnik kopci. Mam disa i inpę. Na jakie wartości zwrócić uwagę? I jakie powinny być domyślne wskazania poszczególnych wartości? Mam już dosyć tego filtra i powoli zaczynam myśleć o usunięciu dziada, czego chciałbym ominąć.

Opublikowano

Czytałem, a Ty?

Wydaje mi się, że na moje pytania nie ma tam odpowiedzi. W szczególności: Mam disa i inpę. Na jakie wartości zwrócić uwagę? I jakie powinny być domyślne wskazania poszczególnych wartości? Mam już dosyć tego filtra i powoli zaczynam myśleć o usunięciu dziada, czego chciałbym ominąć.

Opublikowano
Nie wiem jak w tych programach, ale w btool możesz zobaczyć % zapchanie filtra. Jeśli twoje auto spełnia wszystkie wypisane w poniższym temacie punkty potrzebne do prawidłowego wypalenia (wypalanie działa) i po dwóch mycia h chemicznych filtr po miesiącu jest zapchany, to chyba masz odpowiedź. Nic nie jest wieczne, a szczególnie DPF
Opublikowano

Powiem tak. Sprawny filtr nie puści nic nawet jak się zapcha to rura dalej jest czysta. Jeździłem 3 lata z filtrem i rura była czyściutka. Filtr na chwile obecna wywaliłem gdyż jeżdżę tak ze nie ma się kiedy wypalać stad taka decyzja. Moje auto nawet po wywaleniu DPF nie puszcza dymka. Sprawdz czy wszytko masz ok doładowanie wtryski a szczególnie termostaty.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Termostaty 100% dobre. Wtryski mogę sprawdzić inpą tylko czy wyniki będą wiarygodne? Jak sprawdzić doładowanie?


d62c0acbfd58.jpg


Parametry nierozgrzanego silnika.

a6ab2687c841.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtryski mogę sprawdzić inpą tylko czy wyniki będą wiarygodne? Jak sprawdzić doładowanie?

sprawdzaj wszystko na rozgrzanym motorze, ciśnienie doładowania kontrolujesz podczas jazdy i najlepiej nagraj - 3 bieg 1500rpm i gaz w podłogę i tak trzymaj do 3500rpm

Opublikowano
Nie wiem jak w tych programach, ale w btool możesz zobaczyć % zapchanie filtra. Jeśli twoje auto spełnia wszystkie wypisane w poniższym temacie punkty potrzebne do prawidłowego wypalenia (wypalanie działa) i po dwóch mycia h chemicznych filtr po miesiącu jest zapchany, to chyba masz odpowiedź. Nic nie jest wieczne, a szczególnie DPF

 

W 90% wina leży w podzespołach które są przed filtrem sam w sobie filter rzadko jest winien tym bardziej ze kolega robil juz remont silnika.

Opublikowano
Nie wiem jak w tych programach, ale w btool możesz zobaczyć % zapchanie filtra. Jeśli twoje auto spełnia wszystkie wypisane w poniższym temacie punkty potrzebne do prawidłowego wypalenia (wypalanie działa) i po dwóch mycia h chemicznych filtr po miesiącu jest zapchany, to chyba masz odpowiedź. Nic nie jest wieczne, a szczególnie DPF

 

W 90% wina leży w podzespołach które są przed filtrem sam w sobie filter rzadko jest winien tym bardziej ze kolega robil juz remont silnika.

 

Jakich?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.