Skocz do zawartości

F11 530d Falujące obroty po wciśnięciu hamulca nożnego


karol k.

Rekomendowane odpowiedzi

Auto F11 530d z 2011 roku, automatyczna skrzynia, przebieg 185tys. Na postoju po wciśnięciu pedału hamulca obroty silnika zaczynają delikatnie falować w zakresie +/- 10 obr/min. Jest to ledwie widoczne na obrotomierzu, ale dość mocno odczuwalne na budzie. Sytuacja ma miejsce wyłącznie na postoju. W momencie kiedy odpuści się hamulec i auto rusza problem od razu ustępuje. Tyczy się to hamulca nożnego. Jeśli korzystam z funkcji Auto-hold problem nie występuje. Zauważyłem, że czasami po dłuższej trasie tego problemu również nie ma, choć nie jest to regułą.


Spotkał się ktoś z takim problemem? Serwo albo pompa vacuum może robić takie zamieszanie?


Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez karol k.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Aktualizując wątek, w międzyczasie wyczyściłem EGR z chłodniczką oraz kolektor dolotowy zakładając, że może to powoduje jakieś ograniczenie przepływu powietrza na wolnych obrotach, ale niestety nic nie pomogło.


Podsumowując - auto na postoju delikatnie trzęsie, obroty skaczą o +/-10 obr/min. Takie objaw pojawia się tylko na postoju, kiedy mam włączone D w automacie i trzymam wciśnięty hamulec nożny.


Objawy, czyli wibracje i falowanie ustępują jeśli:

- przełączę skrzynię na N (mogę trzymać dalej nogę na hamulcu) lub

- włączę 'Auto hold' i zdejmę nogę z hamulca


Brak błędów w ISTA+, auto normalnie przyspiesza. Co prawda przy hamowaniu z wyższych prędkości biją tarcze (będą niedługo wymieniane), ale to raczej nie ma nic wspólnego, chyba, że DSC może coś tu mieszać przy jednym i drugim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam to samo , gdy rozgrzeje się silnik... chodź nie zwróciłem uwagi na obroty.....

Przebieg 207 kim.

Olej zmieniony w całości w ASB przy przebiegu ok 195kkm.

Kolektor ssący , EGR wyczyszczone.


Obawiam się że może to być sprzęgło hydrokinetyczne....????

Zobacz czy drgania masz mniejsze lub wcale gdy delikatniej wciśniesz pedał hamulca.

Właśnie od jakiegoś czasu zastanawiam się co się dzieje w ASB ( jest włączony D ) , gdy jest wciśnięty pedał hamulca .....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku to nie będzie sprzęgło, bo objawy ustępują jak włączę "Auto-hold" i nadal mam D. Mocno zagadkowa sprawa. Już zacząłem się zastanawiam czy DSC może mieć cokolwiek z tym wspólnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W moim przypadku to nie będzie sprzęgło, bo objawy ustępują jak włączę "Auto-hold" i nadal mam D. Mocno zagadkowa sprawa. Już zacząłem się zastanawiam czy DSC może mieć cokolwiek z tym wspólnego.

 

Mam tak samo......

Jak zatrzymam się na światłach i wcisne delikatnie pedał hamulca ( oczywiście auto stoi w miejscu ) to drgania są dużo mniejsze.

Wystarczy ,że docisnę mocniej hamulce to drgania się zwiększają.

Takich objawów nie mam , gdy auto jest jeszcze zimne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna rzecz jak spaja powyższe to ciśnienie vacuum. Nieszczelnosc zasilania w podcisnienie turbin/ turbiny (przewody lub pojemnik podciśnienia na kolektorze dolotowym).

Taki strzał. Podłącz wakuometr i sprawdź spadki podciśnienia przy naciskaniu pedału hamulca na zasilaniu vacuum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna rzecz jak spaja powyższe to ciśnienie vacuum. Nieszczelnosc zasilania w podcisnienie turbin/ turbiny (przewody lub pojemnik podciśnienia na kolektorze dolotowym).

Taki strzał. Podłącz wakuometr i sprawdź spadki podciśnienia przy naciskaniu pedału hamulca na zasilaniu vacuum.

W moim przypadku turbina jest sterowana elektrycznie a nie poprzez gruchę i podciśnienie, więc ta opcja odpada. Nie za bardzo rozumiem co masz na myśli z tym "pojemnik podciśnienia na kolektorze dolotowym". Kolega Burza1234 jak i ja mówimy o dieslu N47/N57, czyli podciśnienie mamy z pompy Vacuum w misce olejowej. Gdyby to była wina podciśnienia to nawet po włączeniu N w automacie i wciśnięciu hamulca, objawy powinny być nadal takie same, a u mnie jednak ustępują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no sorry. Nie doczytałem. To wg. mnie nie ma związku pomiędzy twoimi 2 sytuacjami w jakich objawy ustępują oprócz skrzyni.

Zbiornik podciśnienia jest na kolektorze dolotowym i stanowi zapas podciśnienia.


Ale mimo wszystko sprawdziłbym podcisnienie po stronie zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
I co? Znalazłeś coś? Sprawdzałeś?

 

Podciśnienie jest ok, układ szczelny i działa ok.

Ostatnio zauważyłem jeszcze jedną zależność. Jak trzymam nogę na hamulcu z skrzynią na D, to czuję mocne wibracje, ale wystarczy przełączyć na DS (tryb sportowy) z dalej wciśniętym hamulcem, to wibracje ustają i silnik pracuje gładko. Nie mam pojęcia, w którym układzie szukać przyczyny takiego zachowania i czym dla sterownika różni się D od DS.


podsumowując:

skrzynia na D + hamulec nożny = wibracje i falowanie obrotów

skrzynia na D + Autohold (hamulec nożny odpuszczony) = brak wibracji i falowania

skrzynia na DS / P / N + hamulce nożny = brak wibracji i falowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Niestety rozwiązania póki co nie znalazłem. Auto nie pokazuje żadnych błędów.


Przy włączeniu Auto-hold zwiększa się dawka wtrysku na cykl pracy i wibracje/mikro wahania obrotów ustają, dlatego zastanawiam się nad wtryskiwaczami. Być może przy mniejszej dawce któryś wtryskiwacz nawala i podaje za dużo albo za mało paliwa. Przy niskiej temperaturze wtryski potrafią głośniej pracować kilka minut po uruchomieniu, więc może tu jest problem. Sprawdzałem korekty, ale wyglądają ok, mieszczą się w przedziale -1/+1. Próby przelewowej jeszcze nie robiłem i nie wiem czy w piezo ta próba jest miarodajna. Słyszałem, że tutaj sprawdza się ciśnienie na powrocie a nie samą ilość paliwa.



Parametry silnika z nogą na hamulcu + wibracje/mikro wahania obrótów

5'/F10/2011/N57 / D73N57E0

------------------------------------------------------------

Temp. chłod. 90,0 °C

Masa powietrza 305,08 mg/stk

Masa powietrza (kg/h) 37,1 kg/h

Doładowanie (bank 1) 1007,92 hPa

Popiół 41,17 g

Sadza 60,0 g

Temp. pow. otoczenia 19,36 °C

Temp. pow. dolot. 22,56 °C

Masa powietrza (oczekiwane) 1600,0 mg/stk

Doładowanie (oczekiwane) 1016,98 hPa

Lambda (1) 4,67

Lambda (2) 0,0

Temp. powietrza 19,46 °C

Temp. pow. doład. 22,56 °C

Egr wysterowanie 12,97 %

Obroty 687,5 rpm

Dawka wtrysku 5,78 mg/stk

Dawka wtrysku (oczekiwane) 5,93 mg/stk

Wtrysk główny 1 - czas trwania 538,8 µs

Wtrysk wstępny 1 - czas trwania 279,59 µs

Prędkość 0,0 km/h

Turbo wysterowanie 95,0 %

Świece żarowe - moc wyjściowa 0,0 W

Pedał przyspieszenia - pozycja 0,0 %

Temp. oleju 83,1 °C

Ciśn. paliwa 270,08 bar

Ciśn. paliwa (oczekiwane) 269,99 bar

Cisn. atmosferyczne 1000,99 hPa

Temp oleju skrzyni biegów 63,0 °C



Parametry silnika z Autohold + brak wibracji, równa praca silnika

5'/F10/2011/N57 / D73N57E0

------------------------------------------------------------

Temp. chłod. 90,0 °C

Masa powietrza 308,18 mg/stk

Masa powietrza (kg/h) 37,9 kg/h

Doładowanie (bank 1) 1007,92 hPa

Popiół 41,17 g

Sadza 60,0 g

Temp. pow. otoczenia 21,16 °C

Temp. pow. dolot. 23,96 °C

Masa powietrza (oczekiwane) 1600,0 mg/stk

Doładowanie (oczekiwane) 1024,95 hPa

Lambda (1) 3,03

Lambda (2) 0,0

Temp. powietrza 21,16 °C

Temp. pow. doład. 23,96 °C

Egr wysterowanie 21,52 %

Obroty 690,5 rpm

Dawka wtrysku 8,25 mg/stk

Dawka wtrysku (oczekiwane) 8,33 mg/stk

Wtrysk główny 1 - czas trwania 646,0 µs

Wtrysk wstępny 1 - czas trwania 269,59 µs

Prędkość 0,0 km/h

Turbo wysterowanie 95,0 %

Świece żarowe - moc wyjściowa 0,0 W

Pedał przyspieszenia - pozycja 0,0 %

Temp. oleju 81,3 °C

Ciśn. paliwa 271,09 bar

Ciśn. paliwa (oczekiwane) 269,99 bar

Cisn. atmosferyczne 1000,99 hPa

Temp oleju skrzyni biegów 64,0 °C


Planuję wymienić też poduszki silnika/skrzyni. Może któraś z nich jest uszkodzona, nie tłumi już, traci podciśnienie i powoduje takie cyrki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Widzę ,że masz trochę sadzy.....?

Nie masz wypalania DPF....?

Może tak przytkany DPF powoduje wibracje / falowanie obrotów...?

Większa dawka paliwa może wynikać z powodu załączenia procesu wypalania DPF.

Dobrze abyś w tych parametrach miał temperaturę za filtrem DPF , wtedy była by pewność ,że te wskazania zużycia paliwa są uzależnione od tego procesu.


Ja u siebie zauważyłem ,że auto lepiej pracuje po wypaleniu filtra.

Ja u siebie jeszcze nie wymieniałem poduszek silnika a jakie siedzą i od kiedy to nie wiem. Zostaje mi jeszcze do sprawdzenia poduszka od ASB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam problem mam od dwóch lat zauważyłem że wibracje nie występują w trakcie wypalania dpf oraz trzymając nogę na hamulcu skrzynia na d naciskając na pedał gazu dosłownie minimalnie bez podniesienia obrotów czuje jakby lekie szarpnięcie rozłączenie wibracje ustają reszta zachowuje się jak u innych kolegów .

Poduszkę od ASB wymieniłem nic to nie wniosło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie dwa tygodnie jeżdżę tylko po mieście, dlatego tyle sadzy. W trasie ładnie wypala się do zera. Po wypaleniu niestety objawy nadal takie same, może minimalnie mniejsze a może to placebo.

Sprawdzałem ciśnienie wsteczne na DPF to nawet przy takiej ilości sadzy nie przekracza ono bezpiecznych zakresów.


Logi, które załączyłem nie były robione podczas wypalania (sprawdzałem w międzyczasie stan regeneracji). Poza tym po wyłączeniu Autohold dawka wtrysku ponownie spada i pojawiają się wibracje, tak więc DPF nie ma tu nic do rzeczy.


Zastanawia mnie jeszcze jak zachowuje się podciśnienie w poduszkach w zależności od włączonego Autoholdu itd. Czy uszkodzona poduszka, zakładając, że nie trzyma podciśnienia może powodować wibracje i wpływać na wahania obrotów.


Mocno mnie to denerwuje i może zaczynam już za bardzo kombinować. Byłem na rozszerzonej diagnostyce w Bosch service i niestety elektronicznie wszystko bez zarzutów (sprawdzana była skrzynia i silnik). ISTA+ również nic nie pokazuje. Moc jest, spalanie ok, zapala od strzała, tylko te wibracje na hamulcu nie wiadomo dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam problem mam od dwóch lat zauważyłem że wibracje nie występują w trakcie wypalania dpf oraz trzymając nogę na hamulcu skrzynia na d naciskając na pedał gazu dosłownie minimalnie bez podniesienia obrotów czuje jakby lekie szarpnięcie rozłączenie wibracje ustają reszta zachowuje się jak u innych kolegów .

Poduszkę od ASB wymieniłem nic to nie wniosło.

 

Z tym minimalnym dodaniem gazu u mnie też działa. Sprawdzałeś również poduszki pod silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ostatnie dwa tygodnie jeżdżę tylko po mieście, dlatego tyle sadzy. W trasie ładnie wypala się do zera. Po wypaleniu niestety objawy nadal takie same, może minimalnie mniejsze a może to placebo.

Sprawdzałem ciśnienie wsteczne na DPF to nawet przy takiej ilości sadzy nie przekracza ono bezpiecznych zakresów.

 

Dla mnie osobiście poziom sadzy w ilości 60g to jest bardzo dużo......


Może niech wypowie się ktoś kto ma taki sam silnik co ty w sprawie obrotów na biegu jałowym. U mnie wynoszą 780 obr/min.

U ciebie jest 680 obr/min.


Ciśnienie paliwa po rozgrzaniu silnika u mnie jest ok. 300 bar , u ciebie 270bar.


Masa powietrza ....

Nie wiem jak to ci opisać ale sprawdziłem u siebie kilka odcinków i zazwyczaj wygląda to na przykład tak.....

254 mg/stk

23 kg/h

................

320 mg/stk

30 kg/h

U ciebie jest odwrotnie.....

308 mg/stk

37 kg/h......

Dopisz sobie to drugich wartości cyfrę 0 , to będziesz wiedział o co mi chodzi....



Nie doczytałem czy sprawdzałeś koło pasowe/tłumik drgań?

Jeśli jest niesprawny to po włączeniu klimatyzacji drgania robią się mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą, że 60g to sporo, ale od ostatniej trasy zrobiłem ok 400km po mieście, więc miał prawo złapać trochę sadzy. Auto ma już 200kkm najechane, więc DPF nie ma już swojej pierwotnej pojemności.

Co do obrotów to było 660, ale zmieniłem na 690 obr/min, żeby sprawdzić czy to coś pomoże - zmiany brak. Różnica w obrotach może wynikać z tego, że to jest 3 litrówka w automacie? Ty masz 520d z tego co widzę.

Co do ciśnienia paliwa, ilości powietrza trudno mi się odnieść. Wartości różnią się od Twoich, ale oczekiwane/rzeczywiste w miarę się pokrywają na jałowych i pod obciążeniem.

Tłumika drgań nie sprawdzałem, bo ok może powodować wibracje, ale na wahania obrotów już chyba wpływu nie ma. Przy włączeniu klimy bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam problem mam od dwóch lat zauważyłem że wibracje nie występują w trakcie wypalania dpf oraz trzymając nogę na hamulcu skrzynia na d naciskając na pedał gazu dosłownie minimalnie bez podniesienia obrotów czuje jakby lekie szarpnięcie rozłączenie wibracje ustają reszta zachowuje się jak u innych kolegów .

Poduszkę od ASB wymieniłem nic to nie wniosło.

 

Z tym minimalnym dodaniem gazu u mnie też działa. Sprawdzałeś również poduszki pod silnikiem?

Poduszek nie wymieniałem ale zakładam że są dobre bo po przełączeniu na sport wibracji brak na auto hołd również nie ma chyba że nacisnę hamulec wtedy po około 5 sekundach się pojawiają puszczając hamulec znów znikają wg mnie może być to zależne od dawki wtrysku lub podciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po włączeniu Autohold lub trybu Sport zwiększa się dawka paliwa na wtrysk i być może dlatego te objawy ustępują.


Pytanie jak zachowują się poduszki przy włączeniu Autohold/Sport i czy to ma jakiś związek. Być może właśnie na hamulcu podawane jest podciśnienie, które ucieka przez uszkodzoną poduszkę i stąd te objawy a na Autohold/Sport auto zostaje z zamkniętym zaworem podciśnienia i problemu nie ma (kolejna teoria)

Podciśnienie na pewno powinno być podawane na biegu jałowym, żeby poduszki były bardziej miękkie. Po dodaniu gazu podciśnienie jest odłączane, a poduszki się usztywniają.


Jak będę miał czas wjechać na kanał to chętnie to sprawdzę wakuometrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.