Skocz do zawartości

[F10] Szarpanie [skrzyni?] przy jeździe po łuku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Mam problem wg. mnie ze skrzynią biegów. Przy powolnym pokonywaniu zakrętów, jeździe po łuku, jeździe wokół ronda itd. szarpie mi skrzynia. Skrzynia zachowuje się tak jakby nie wiedziała na którym biegu ma się poruszać auto w konsekwencji czego przez całą długość zakrętu autem szarpie. Dodanie bądź ujęcie gazu niewiele zmienia dlatego może to być wina też czegoś innego. Ma ktoś jakieś pomysły bądź doświadczył podobnej sytuacji ?


Auto ma przebieg 96 tys, serwisowane od początku w ASO według interwałów producenta, olej w skrzyni nie był jeszcze zmieniany. Mam napęd X-drive.


Dzięki z góry!


Pozdrawiam,

Adam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej coś się dzieje z x-drive. Zmieniałeś ostatnio opony lub masz rozmiar opon nie zgodny ze specyfikacja dla Twojego auta ?
Krzysztof
Opublikowano
Rozmiar opon mam seryjny, felgi natomiast są z BMW Z4 ale parametry również są standardowe tj. szerokość. Tylko ET jest odrobinę różne od fabrycznego ale to jest kwestia max 2 mm.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolega powyżej miał rację :-) Winna okazała się skrzynka VTG. Auto już odstawione do serwisu na regenerację. Szacowany koszt ok. 4 tys. pln z częściami, olejem i robocizną.
Opublikowano

Olej w skrzynce wymieniać co 50tys....a ogumienie z gwiazdką dla BMW.


Po wymianie skrzynki będziesz musiał pojechać po około 1000km na ponowną wymianę oleju.Koszt 500zł.


Wymiana oleju według interwałów producenta to nie najlepszy pomysł. Drugi w kolejce będzie silnik.


Olej wymieniaj co 15tys. Tak samo skrzynia biegów jak masz automat..... olej powinieneś też w niej wymienić.


Pozdrawiam

Tomek

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
Opublikowano
.....Po wymianie skrzynki będziesz musiał pojechać po około 1000km na ponowną wymianę oleju.Koszt 500zł.......

 

Rozumiem, że chodzi ci o to, że po regenaracji skrzyni i zalaniu jej olejem rozumiem.

A po wymianie VTG na całkiem nowe z półki, fabrycznie zalanej olejem też trzeba po 1000 km wymienić olej ? Dlaczego ?

Opublikowano

Tak. Jak jest po regeneracji to tak.




Jeśli jest nówka z półki to nie trzeba wymieniać..tyle że nówka z półki kosztuje 18tys zł a po regeneracji 4tys .


Tak czy inaczej jak jest inna skrzynka to trzeba ją jeszcze zakodować kompem...kod jest na skrzynce - indywidualny.

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl
Opublikowano

Odebrałem, zregenerowana skrzynka założona, 12 miesięcy gwarancji. Przy okazji wymieniłem olej w skrzyni biegów ( statycznie ). Całość kosztów 5,3 tys. zł. z czego ok. 4 tys. regeneracja skrzynki, olej i montaż.


Przy okazji pytanie. Po zlaniu oleju ze skrzyni biegów mechanik powiedział mi, że zauważył drobne opiłki metalu. Generalnie mam jeździć i się nie przejmować. Doświadczył ktoś podobnej sprawy ?

Opublikowano

To za około 1000km...wymień jeszcze raz w skrzynce olej.


Co do skrzyni biegów.....jeśli były opiłki to co masz z tą wiedzą zrobić? Były to były....wymieniłeś olej i jest git.


Skoro działa?


Jest to urządzenie mechaniczne tak jak silnik...zawsze jakieś śladowe ilości opiłków się trafią...tak jak w filtrach oleju......z kolei w korkach spustowych po to są magnesy aby wyłapywały takie opiłki.


tyle w temacie.


Jeździć i już.....ale olej w skrzynce xdrive wymienić po około 1000 km.

Ekspresy do kawy to mój świat:) http://www.primocaffe.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.