Skocz do zawartości

[e46 m43] spalanie oraz obroty na gazie, INPA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam użytkowników forum!

Od około pół roku posiadam BMW e46 m43 2001r z instalacją gazową.

Wszystko było w porządku do momentu gdy kilka dni temu zauważyłem, że dzieje się coś niedobrego podczas pracy silnika na gazie. Gdy dodaję gwałtownie gazu na biegu jałowym silnik się dusi i gaśnie, gdy to samo robię na benzynie wszystko jest w porządku. Na następny dzień, podczas jazdy zapalił się check engine.Z uwagi na pilny wyjazd tego samego dnia, nie mając czasu na diagnostykę udałem się w trasę podczas której zauważyłem wzrost spalania gazu około 3-4l/100km, widoczny zarówno podczas tankowania, jak również w menu pokazującym średnie spalanie samochodu na 100km. Po powrocie podłączyłem swój samochód pod komputer i przeprowadziłem diagnostykę za pomocą INPy.

Poniżej wklejam to co wyszło:

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 10/22/19 13:58:10

ECU: BMS46DS1

JobStatus: OKAY

Variant: BMS46DS1

-------------------------------------------------------------

RESULT: 4 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

141 Lambdaregelung Regelanschlag

Error frequency : 5

Logistic counter: 40

Error occured 1. times at:

Motordrehzahl 800.00 1/min

Wahre Regelgroesse Last 99.00 mg/AS/Z

Batteriespannung 14.31 V

aufgetreten vor (abs. KMZ) 333870.00 km

Error occured 2. times at:

Motordrehzahl 840.00 1/min

Wahre Regelgroesse Last 105.00 mg/AS/Z

Batteriespannung 14.31 V

aufgetreten vor (abs. KMZ) 333950.00 km

Error occured 3. times at:

Motordrehzahl 920.00 1/min

Wahre Regelgroesse Last 114.00 mg/AS/Z

Batteriespannung 14.31 V

aufgetreten vor (abs. KMZ) 334780.00 km

Fettanschlag

Fehler steuert MIL an

Fehler momentan vorhanden

Fehler gilt als sporadisch

-------------------------------------------------------------

125 Signal Lambdasonde vor KAT

Error frequency : 255

Logistic counter: 40

Error occured 1. times at:

Motordrehzahl 2920.00 1/min

Kuehlmitteltemperatur 51.75 Grad C

Lambdasondenspannung vor KAT 0.01 V

aufgetreten vor (abs. KMZ) 334730.00 km

Error occured 2. times at:

Motordrehzahl 2920.00 1/min

Kuehlmitteltemperatur 53.25 Grad C

Lambdasondenspannung vor KAT 0.01 V

aufgetreten vor (abs. KMZ) 334740.00 km

Error occured 3. times at:

Motordrehzahl 2240.00 1/min

Kuehlmitteltemperatur 55.50 Grad C

Lambdasondenspannung vor KAT 0.00 V

aufgetreten vor (abs. KMZ) 335710.00 km

Kurzschluss gegen Masse oder Gemisch zu mager

Fehler steuert MIL an

Fehler momentan vorhanden

Fehler gilt als sporadisch

-------------------------------------------------------------

140 Schnittstelle DME - EWS

Error frequency : 4

Logistic counter: 32

Error occured 1. times at:

Motordrehzahl 1680.00 1/min

Geschwindigkeit 22.00 km/h

Spannung an Klemme 15 14.41 V

aufgetreten vor (abs. KMZ) 334870.00 km

Error occured 2. times at:

Motordrehzahl 3240.00 1/min

Geschwindigkeit 5.00 km/h

Spannung an Klemme 15 14.41 V

aufgetreten vor (abs. KMZ) 334870.00 km

Error occured 3. times at:

Motordrehzahl 3520.00 1/min

Geschwindigkeit 48.00 km/h

Spannung an Klemme 15 14.41 V

aufgetreten vor (abs. KMZ) 334870.00 km

unplausibel

Fehler momentan nicht vorhanden

Fehler gilt als sporadisch

-------------------------------------------------------------

171 Pruefung Kraftstoff-Versorgungssystem

Error frequency : 1

Logistic counter: 41

Motordrehzahl 920.00 1/min

Kuehlmitteltemperatur 80.25 Grad C

Batteriespannung 14.22 V

aufgetreten vor (abs. KMZ) 335200.00 km

Kurzschluss Ubatt

Fehler momentan vorhanden

=============================================================

 

Błędy wykasowałem, jednak problemu to nie rozwiązało. Dodam, iż nie jestem specem od mechaniki więc przed zaprowadzeniem samochodu na warsztat, nauczony wcześniejszymi doświadczeniami, chciałbym zasięgnąć waszej opinii aby mechanik nie zaczął wymieniać połowy samochodu i tworzyć ogromnych kosztów. A może da się to zrobić w domowych warunkach?

Za okazaną pomoc z góry dziękuję.

Pozdrawiam, Piotrek :oops:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz brak sygnału sondy przed katalizatorem, do sprawdzenia wtyczka/wiązka, jak będzie ok to sonda do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sondy pokaż na wolnych obrotach po rozgrzaniu, chociaż pół minuty a gaz zostaw w spokoju.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widać, że przed katalizatorem leży a ma zmieniać wartości, i nie grzeje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.