Skocz do zawartości

F25 2.0D automat - Wibracje przy niskiej prędkości


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja wam powiem tak.Może co niektórych zszokuje,a co niektórzy powiedzą,że gadam głupoty.Jakieś 1,5 roku temu wywaliłem klapki w kolektorze,w miejsce ośki z klapkami wstawiłem zaślepkę.Wydawało mi się,ze nie ma różnicy.Jakieś 2 tyg temu zauważyłem,że poci mi się olejem lekko pod kolektorem.Myślę sobie i tak kolektor trzeba zdjąć,uszczelka z klapkami 160 zł w aso.Kupiłem.Panowie,jakie było moje zdziwienie po założeniu klapek z powrotem.Auto z dołu lepiej przyspiesza,łagodniej chodzi,bardziej miękko,automat zmienia biegi delikatniej.Po prostu nie to auto.Po wywaleniu klapek jadąc pod górkę delikatnie przyspieszając auto jakby wpadało w lekkie wibracje,słychać było lekkie buczenie.Teraz tego nie ma.Tak panowie ja też byłem zdania ze klapki to tylko problemy,wymysł ekologów i do niczego nie potrzebne.Jednak po ponownym ich montażu zmieniam zdanie.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam, podpinam się do tematu

Mam F25 z 2010 2.0 D, automat. Kupiłem rok z Niemiec i tak. Wymieniłem rozrząd, filtry, regeneracja turbiny i olej w skrzynce rozdzielczej. Misa skrzyni biegów wydawała się świeża więc nie zmieniałem oleju w skrzyni biegów.

Od samego początku czułem to lekkie falowanie obrotów, a raczej skrzyni czy napędu przy jeździe z jednostajną prędkością najbardziej odczuwalną przy niskich obrotach. Co ciekawe obserwowałem kilka razy i nie zauważyłem żeby falowała wskazówka obrotomierza. Tylko skrzynia biegów tak jakby "kołysała, falowała". Na trybie sport było to mniej odczuwalne ale myślę, że to przez podwyższone obroty. Z czasem zaczęły się też szarpnięcia, a ostatnio przy zmianie biegów bardziej odczuwalne. Klapki faktycznie wywalone, ale z tego co kojarzę to przed ich usunięciem też było to "falowanie".  Ostatnio słychać było lekki stukot jakby spod skrzyni przy zimnym silniku i wrzuceniu biegu czy to "D" czy "R".  Tak z 3-4 razy (nie regularnie) .Brak jakiś komunikatów poza tym, że ostatnio zaświecił się check i wyszedł błąd P0101. W niezależnym serwisie BMW powiedzieli, że to krzywy wał przedni, ale mój mechanik to wykluczył. Obstawia konwerter skrzyni biegów, ale nie było to takie pewne więc z tym jeździłem - do dzisiaj. Żona ruszyła i po kilkudziesięciu metrach po zatrzymaniu i ponownym ruszeniu auto zgasło. Samochód zapala normalnie i równo pracuje na "P" lecz po wrzuceniu biegu "D" lub "R" gaśnie.

Proszę o pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.