Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Koledzy, takie pytanie - jest N47 z bledem oxygen sensor. jest to jedyny blad w calym aucie. nic wiecej sie nie pokazuje. blad po skasowaniu wraca. w zwiazku z tym mam pytania


1. czy to bedzie na pewno sonda lambda, czy cos innego moze powodowac blad sondy?

2. czy sonda lambda ma wplyw na wypalanie dpf? bo wg komputera dpf jest w bdb stanie i wypalil sie poprawnie 92km wczesniej

3. czy sonda moze miec wplyw na ilosc powietrza ktora jest dostarczana do silnika? bo to jedyny parametr w silniku, ktory w biezace/oczekiwane ma rozbieznosc. (biezace cos ok 400 a oczekiwane ok 1000) reszta parametrow, bez zarzutu.

Edytowane przez scaramanga
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odczytaj ten błąd w inpa i wklej tutaj, po to jest ta ramka aby ją interpretować. Dopisz 118d (czy co tam masz) n47 do tytułu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jakie sa prawidlowe parametry pracy sondy lambda? auto z ciekawa przypadloscia... sonda wymieniona na nowa. zero bledow silnika, po przejechaniu 1000km nadal zero bledow silnika. sonda caly czas pokazuje parametry: napiecie 0,0 i druga wartosc lambda (1) tez 0,00

te parametry byly sprawdzane ze 100 razy. nic sie nie zmienia. dpf wypala sie prawidlowo... niby wszystko dziala.


przed wymiana sondy byla zalozona uzywana w celu sprawdzenia czy na pewno problem tkwi w sondzie. ta uzywana pokazywala parametry. nie pamietam dokladnie ale napiecie ponizej 1v i ten drugi parametr wahal sie w zaleznosci od obrotow w granicach 4-7.


poza tym odnosze wrazenie, ze na tej podmienionej auto mialo znacznie lepsza dynamike niz na tej co nie pokazuje zadnych parametrow...


uszkodzona sonda?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma innej opcji jak na używanej było ok, jaką sondę kupiłeś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To akurat dobry wybór, to idzie na pierwszy montaż, widocznie miałeś pecha.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wymienilem na używaną roczną z Toyoty, bo toyoty jezdzą na tych sądach nadal, a te z BMW są już stare. Także kupiłem 1,5 roczną z Toyoty. Wymieniłem i tyle. Błąd zniknął i wszystko śmiga.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest reset adaptacji sondy w ista, ale nie jestem pewny czy właśnie w tym silniku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

problem w tym, ze w samochodzie o ktorym pisze nie ma zadnych bledow. starownik czysciutki po 1000km. a sonda stoi caly czas na tej samej wartosci 0.0mv i ani drgnie w zadnym zakresie obrotow. obok stoi auto z identycznym silnikiem i wartosci wahaja sie od 0.4mv do 0.7mv w zaleznosci od obrotow.

jedyny objaw (o to subiektywny) to ze brak dynamiki temu autu z wartoscia 0.0

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest reset adaptacji sondy w ista, ale nie jestem pewny czy właśnie w tym silniku.

 

w benzynach jest na pewno. ale w dieslu nie znalazlem...

  • 4 lata później...
Opublikowano

Dla potomnych. Nowa sonda do Toyoty 2WW jest 100zł tańsza niż prawie identyczna do BMW. Różnica to dodatkowa osłonka i krótszy o 3-4cm przewód. Bez problemów można go podłączyć.
Używana ale działa dobrze błąd zniknął, parametry w normie. Podczas spokojnej jazdy lambda wynosi około 2,0. Jak puścimy gaz powinna w ciągu 1-2sek pokazać maksymalną wartość lambda +32.

OE BMW 13627804369 / Bosch 0281004079
OE Toyota 8509030 / Bosch 0281004168

 

20240507_182527.jpg

20240507_164656.jpg

20240507_164621.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.