Skocz do zawartości

Pisk przy starcie E91 320D 2011 163KM


ApplePL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Może, ktoś miał taki problem i sobie z nim poradził?


Przy zapalaniu silnika bardziej na ciepłym niż na zimnym słychać pisk.


BMW E91 2.o TDI 163KM


Pasek wymieniony na Conti, napinacz INA wymieniony, rolki i sprzęgło alternatora INA, a pisk dalej jest ...


Koło pasowe ciche

Edytowane przez ApplePL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% koło pasowe. Mam to samo. Najlepiej zaznacz sobie na kole pasowym markerem lub czymś kreskę na kole i na tej gumie w środku. Pojeździć trosze i zobacz czy kreski są dalej tak samo czy się przedstawiły. Jeśli to będzie koło pasowe, to kupuj tylko firmę Corteco a będzie spokój na lata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest to pisk zużytego paska wieloklinowego. Koszt nowego nie jest drogi, około 120zł. U siebie wymieniłem go na pasek contitecha (nr 6DPK1817) i od roku jest spokój (fakt faktem wymieniłem również wtedy napinacz i koło pasowe corteco).

 

3 paski wymienione - ostatni Contitech , zmiany nie ma, jedyne co pozostało to koło pasowe, ale dziwne bo jest ciche a z tego co wiem jak jest do wymiany to słychać je

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wymieniłem koło pasowe i [BAD], dalej piszczy .. jak ktoś chętny to mam na sprzedaż nowe koło z rachunkiem i gwarancją (pisać na priv)

Brakło mi właśnie pomysłów bo wszystko wymienione, jedynie zastanawiam się nad paskiem, nie był kupiony w ASO BMW, ale też Contitech i wyglada jak oryginał, czarno szary z tą powłoką jak w ASO, może jednak musi być oryginał BMW (może jacyś szamani je czarują)

Edytowane przez ApplePL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest to pisk zużytego paska wieloklinowego. Koszt nowego nie jest drogi, około 120zł. U siebie wymieniłem go na pasek contitecha (nr 6DPK1817) i od roku jest spokój (fakt faktem wymieniłem również wtedy napinacz i koło pasowe corteco).

 


Pasek wieloklinowy

11 28 8519128 6 PK X 1697 taki ma być u mnie


https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-3/e91n-touring/320d-ed-ece-neutralna/silnik/naped-pasowy-sprezarki-klimatyzacji-11_4578

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci ze mnie zaskoczyłes z tym kołem, że to nie to. Miałem go na dniach wymieniać właśnie. Wymieniłem pierwsze napinacz bo skakał bardzo mocno i myślałem że słabo napina pasek, i że przy obciążeniu piszczy. Po wymianie to samo. Ja zaowazylem jeszcze jedna rzecz która może wskazywać na pasek. Zimą tego pisku nie było ani razu przy minusowych temp. zrobiło się trochę cieplej na wiosnę i pisk powrócił. Na niskich temp pasek się kurczy jak wiadomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jednak ... pasek :mad2:


Pojechałem dzisiaj do ASO BMW i kupiłem oryginała, założyłem i po pisku :cool2:


Porównując Conti zamiennik a Conti oryginał, widać że oryginał jest lepiej wykonany i moim zdaniem to dlaczego tak jest bo oryginał jest krótszy i bardziej wszystko jest napięte, tyle w temacie, nie żałować na paski tylko kupić oryginalny w ASO i po problemie, jeżeli na oryginale dalej jest pisk to dopiero szukać po kolei napinacz, rolki, sprzegiełko alternatora, koło pasowe, klima i pompa.


Temat do zamknięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po kupnie auta wymienialem pasek bo był w agonalnym stanie i nie piszczalo, wymiana na 99% nie ori (bo mechanik kupował) i tez jakieś 3lata spokój. Ile zapłaciłem z ASO? W takim razie też kupię i wymienię, zobaczymy czy u mnie też przestanie piszczec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ori Pasek (conti) ma jakąś dodatkową jasną warstwę w porównaniu to conti nieori

 


Mam zamiennik Conti prawie identyczny z jasną warstwą coś a'la filc , ale inne wykonanie bo widać i na nim piszczał, gdzie zapewniano mnie, ze to to samo co oryginał, a to nie prawda, mechanicy nie mają pojęcia (co nie którzy) i wydaje im się że to musi działać bo pasek nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po kupnie auta wymienialem pasek bo był w agonalnym stanie i nie piszczalo, wymiana na 99% nie ori (bo mechanik kupował) i tez jakieś 3lata spokój. Ile zapłaciłem z ASO? W takim razie też kupię i wymienię, zobaczymy czy u mnie też przestanie piszczec

 

178 zeta z F. Vat


Wiesz może nie ma reguły u jednych musi być orygianał a u innych wystarczy Gates, który de facto też chyba robi dla BMW paski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zapytać czy w wersji 184KM 2011r jest łatwo wymienić ten pasek i napinacz. Ja mam tylko jeden pasek bo wspomaganie jest hydrauliczne. Napinacz ma dwie rolki. Bardzo proszę napisać jeżeli ktoś już to robił czy da się to zrobić w garażu czy lepiej jechac do mechanika bo nie chce tego dziś rozebierać ponieważ jutro muszę jechać do pracy a chciałbym mieć czym :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów, bardzo proszę o pomoc. Po wymianie wtrysków, cewek, świec i oleju. Zaczął pojawiać się metaliczny dźwięk podczas odpalania. Nie występuje on z każdym odpaleniem, raczej powiedziałbym, że to loteria. Rozrusznik przez mechanika został wysłany do sprawdzenia. Poddany regeneracji, wymieniony bendiks, takie fachowcy zauważyli usterki. Problem nadal pozostał.


320i n43


Czy u mnie również występuje ten sam problem, z jakim borykał się autor tematu ?


Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.