Skocz do zawartości

Bmw e36 wymiana sterownika silnika


Pawele1987

Rekomendowane odpowiedzi

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=120678




Witam, prosił bym o poradę odnośnie wymiany komputera sterującego silnikiem w bmw e36, silnik m43 pojemność 1.8i 115koni z 1995r. skrzynia manualna

Komputer DME Który w niej siedzi to Bosch o numerach 0 261 203 277 i numer poniżej na naklejce 1743 247 001.

Chciałem kupić cały zestaw komputer dme z ews i pestką kluczyka tyle że akurat nie mogę namierzyć komputera o takich samym numerze.

I tu moje pytanie czy numer z naklejki komputera musi być zgodny czy wystarczy żeby był od e36 i silnika m43 1.8 ????

Może ktoś przerabiał taki temat


Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu moje pytanie czy numer z naklejki komputera musi być zgodny czy wystarczy żeby był od e36 i silnika m43 1.8 ????

Może ktoś przerabiał taki temat


Dziękuję za pomoc.

 

Nie musi mieć tych samych numerów, wystarczy ta sama pojemność i nic więcej nie musisz robić, moze być bez ews i pestki tylko trzeba usunąć immo.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam przepraszam że się jakiś czas nie odzywałem ale musiałem zdobyć komputer. Miałem 100% sprawny komputer od bmw bez fabrycznego ews auto z którego go wyciągnąłem przy mnie chodziło na tym kompie. Okazuje się że dalej nie ma iskry.

Ręce mi opadły ale próbuję drążyć temat dalej. Napięcia na kości do komputera sprawdzone, jak i masy. Czujnik położenia wału korbowego wymieniony na zamiennik oporność 500ohm, czujnik wałka rozrządu przekładałem od innej, cewkę też inną brałem i jak nie było iskry tak nie ma. Inpa błędów nie pokazuje. Po podpięciu komputera który chodzi w aucie bez ews odpiąłem i w mojej ews i zmostkowałem kable od rozrusznika, Ma ktoś pomysł co może być jeszcze odpowiedzialne za brak iskry??


Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sterownik ze srebrną naklejką to sterownik z EWS. Jaki błąd występuje przy rozruchu? Błąd napięcia pin 26 lub błąd EWS?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam problem rozwiązany. Okazało się że NOWY czujnik położenia wału korbowego był wadliwy. Mimo że oporność była w normie 520ohm. W końcu już nie miałem innego pomysłu i postanowiłem kupić jeszcze jeden nowy czujnik z innej firmy i auto pali jest iskra. Temat rozwiązany.


Co mogę dodać jeszcze od siebie. Komputer z silnika m43 1.8i z wiatrakiem na wiskozie 94r - 95r. nie pasuje do silnika m43 1.8i z 96r w górę który już nie ma wiskozy. W tym starszym brakuje co najmniej jednego czujnika na kolektorze i wtryski benzynowe działają pod dwa a w nowszym pojedynczo. Stary komputer zadziałał w silniku po 96r. ale obroty głupiały strasznie.

Jeszcze ciekawostka że w silniku m43 z wiskozą pompa paliwa nie pracuje w ogóle po przekręceniu zapłonu (i to mnie zgubiło byłem pewien że coś z immo się dzieje) Dopiero jak zacznie czytać obroty silnika wtedy pompa paliwa działa. W silniku po 96r. jest troszkę inny sterownik inne oprogramowanie ma i tam pompa załącza się na chwilę wraz z przekręceniem zapłonu.


Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.