Skocz do zawartości

tuleje wahacza i ustawienie zbieżności xDrive


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam do wymiany tuleję wahacza wleczonego prawy przód. ASO zaleca wymianę tylko tej zużytej, niezależne serwisy doradzają parami wymianę. Co sądzicie, jakie są Wasze doświadczenia? Wymagane po tej operacji ustawienie zbieżności zalecają wszyscy tylko w ASO, przy xDrive tym bardziej. Faktycznie takie to skomplikowane czy "aparatura/wyposażenie" jakieś specjalna do tego potrzebna? I czy tuleje Lemforder będą OK?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego ja ci napiszę jak ja to robię u siebie.

Jak coś mi nie gra w zawieszeniu to jadę na stację kontroli pojazdów , płacę 20,- i praktycznie w 100% mam sprawę rozwiązaną. Oczywiście ja mam swojego diagnostę, tzn. jest to chłop , który zna się na swojej robocie i podchodzi do tego sumiennie.

Kupuję część i jadę z tym do mechanika ,powtórzę się , oczywiście sprawdzonego.

Lemfforder jest najczęściej wymieniany jako najlepsza część zamienna.

Ja po pierwsze wymienił bym cały wahacz a po drugie zrobiłbym to z obydwu stron.

Zbieżność.....na tym aż tak się nie znam .Ja mam napęd na jedną oś, zbieżność ustawiali mi tak samo jak w starej BMW e39

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mam do wymiany tuleję wahacza wleczonego prawy przód. ASO zaleca wymianę tylko tej zużytej, niezależne serwisy doradzają parami wymianę. Co sądzicie, jakie są Wasze doświadczenia? Wymagane po tej operacji ustawienie zbieżności zalecają wszyscy tylko w ASO, przy xDrive tym bardziej. Faktycznie takie to skomplikowane czy "aparatura/wyposażenie" jakieś specjalna do tego potrzebna? I czy tuleje Lemforder będą OK?

Kolego jakie miałeś objawy padniętej tulei? Stukanie, luzy, może bicie??? Ja mam 520D z przebiegiem 116tys. km. W ubiegłym roku wymieniłem tarcze i klocki z przodu. Tarcze oryginały, klocki niepylące textary. Od jakiegoś czasu pogłębia mi się wibracja przy hamowaniu z wyższych prędkości powiedzmy od 140 do 0km/h i również lekko bije mi kierownica w zakresie powiedzmy 80-120km/h. Nawet pojechałem na doważanie kół na samochodzie. Hamulców raczej nie podejrzewam, w końcu robione rok temu i zrobiłem na nich raptem 10tys. km bo jeżdżę ostatnio sporadycznie ze względu że mam samochód służbowy.

Opublikowano
twarde niepylące klocki zajechały tarcze

Niestety kolego gdzieś z tyłu głowy mam taką diagnozę. Po niedzieli samochód oddaję na przejrzenie zawieszenia żeby wyeliminować jakiekolwiek luzy. Jeżeli potwierdzi się że tarcze po przebiegu 10 tys.km są zajechane to muszę tylko i wyłącznie podziękować osobie która na forum jest doradcą i jednocześnie posiada sklep gdzie kupiłem te części. Od samego początku kierując się opiniami nawet nie rozważałem tarcz innych jak OE. Z racji pojawienia się na rynku klocków z ograniczonym pyleniem rozważałem takowe. Osoba u której kupowałem zestaw nawet sama podsunęła taki zestaw (tarcze OE+ klocki Textar Epad).

Pomijam już fakt że od samego początku skuteczność hamowania zauważalnie spadła w stosunku do oryginału. Felgi fakt czyste ale ja dziękuję.

Przy okazji wizyty u mojego mechanika który pomiędzy wymianami oleju w ASO (dla utrzymania książki) wymienia mi olej i filtry co rok poruszyłem ten temat. Facet odpowiedział mi bardzo rozsądnie. Każda tarcza i klocek ma swój współczynnik tarcia i twardość. Przy doborze tych podzespołów nie można sobie urządzać loterii. Jeżeli zawieszenie okaże się w porządku podejmę decyzję zdjęcia tarcz, klocków i przegląd tego zestawu.

Prośba do ludzi którzy handlują częściami. Jeżeli nie macie pewności jak dany podzespół się sprawuje nie wypowiadajcie się. Dla mnie różnica pomiędzy Textarami a klockami OE to było 200zł. Przy kwocie 1800zł za części to żadna różnica. Jeżeli okaże się że te klocki zajechały tarcze to pokuszę się o jakąś relację ze sprawdzenia całego układu. Być może będzie to przestroga dla innych na przyszłość.

Opublikowano
Mam do wymiany tuleję wahacza wleczonego prawy przód. ASO zaleca wymianę tylko tej zużytej, niezależne serwisy doradzają parami wymianę. Co sądzicie, jakie są Wasze doświadczenia? Wymagane po tej operacji ustawienie zbieżności zalecają wszyscy tylko w ASO, przy xDrive tym bardziej. Faktycznie takie to skomplikowane czy "aparatura/wyposażenie" jakieś specjalna do tego potrzebna? I czy tuleje Lemforder będą OK?

Kolego jakie miałeś objawy padniętej tulei? Stukanie, luzy, może bicie??? Ja mam 520D z przebiegiem 116tys. km. W ubiegłym roku wymieniłem tarcze i klocki z przodu. Tarcze oryginały, klocki niepylące textary. Od jakiegoś czasu pogłębia mi się wibracja przy hamowaniu z wyższych prędkości powiedzmy od 140 do 0km/h i również lekko bije mi kierownica w zakresie powiedzmy 80-120km/h. Nawet pojechałem na doważanie kół na samochodzie. Hamulców raczej nie podejrzewam, w końcu robione rok temu i zrobiłem na nich raptem 10tys. km bo jeżdżę ostatnio sporadycznie ze względu że mam samochód służbowy.

 

Witam, właśnie że nie miałem żadnych objawów, wg mnie wszystko było ok. Nawet przed oddaniem auta do serwisu, przy okazji przeglądu rejestracyjnego na stacji diagnostycznej, diagnosta przyglądał się temu, próbował na różne sposoby znaleźć coś niepokojącego i się poddał. Podejrzewam, że przy okazji serwisu olejowego w ASO, mechanik był zbyt wyczulony albo taka ich strategia, by może klient szybko wrócił i zostawił jeszcze więcej kasy... W opisie protokołu wykonanych zleceń ASO, w uwagach zaznaczyli że właśnie zalecają wymianę tejże tulei.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.