Skocz do zawartości

E60 3.0i N52 258km Problem z olejem i płynem chłodniczym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Siemanko. Tak jak w temacie wyżej mam problem z ubywającym płynem chłodniczym (co najlepsze wymieniałem go ponad rok temu (zalałem Prestone zielony po jakimś czasie zrobił się jakby czerwony- pomaranczowy) Nie będę pisał o odpowietrzaniu itp bo to wiadomka i trafiło mi dodatkowo po tym termostat ale to nie o tym. Płyn zmienił kolor i ostatnimi czasy zaczęło go ubywać co wcześniej nie miało miejsca i pojawił się nie wiadomo skąd jakieś małe drobinki piasku w środku wtff, kolejna procedura odpowietrzania (2 razy pod rząd) i problem z ubywającym płynem narazie się rozwiązał (jestem na dalszym etapie obserwacji), aleeee i tutaj dziwna sprawa zaczęło mi go minimalnie podkreślam minimalnie bo to śladowe ilości PRZYBYWAĆ, a oleju w silniku jakby szybciej ubywać (wcześniej też minimalnie go brało, ale nie w takim stopniu jak teraz.. jakieś 3 miarki na i drive od zalania 6.5l i przejechaniu 5 tys km. Standardowo też borykam się z błedami sond lambda o kodach 2CA9 heater lambda probe rear catalyst 2 function, 2CA8 heater lambda probe rear catalyst function, 2C77 lambda probe rear catalyst signal, 2C7E lambda probe rear catalyst trimm control. Dodam, że sondy przed katem są nówki. Mają może 500 km i biją błedami jak tamte wcześniej... (Zła diagnoza miechanika) Proszę o podpowiedź co go tam boli ? Uszczelka pod głowicą ? uszczelnienia zaworowe ? Dodam jeszcze, że auto posiada LPG. Zapraszam do dyskusji. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No jak dodać A+B to wychodzi, że olej dostaje się do płynu chłodniczego co spowodowało zmianę zabarwienia.
Opublikowano
To też powinien mieć niestety płyn w oleju. Podczas pracy silnika ciśnienie oleju jest większe od ciśnienia płynu, więc olej trafia do płynu. Natomiast po zgaszeeniu ciśnienie oleju zanika wraz ze zgaszeniem. W układzie chłodzenia ciśnienie pozostaje przez pewien czas. Po za tym zbironik wyrównawczy jest wyżej od silnika, więc nawet samo to czasem wystarcza aby płyn przedostał się do oleju. Po za tym na korku od zbiorniczka wyrównawczego powinno być "masło" widoczne i płyn raczej sie nie barwi na kolor, a na wierzchu pojawia się olej. Wystarczy wyciągnąć z dna szprycą i powinien byc czysty płyn. Sprawdziłbym, a raczej zrobił uszczelnienia pod chłodnicą oleju. Zawsze taniej od głowicy, a z tego co pamiętam to jest tam gumowa uszczelka, która wiadomo, z wiekiem twardnieje, traci swoje właściwości. Robota nieduża, częsci dość tanie, bo raptem dwie gumowe uszczelki. U mnie zaczęło na zewnątrz olej wywalać, więc zrobiłem, ale ta pod chłodnicą też nie była okazem zdrowia już.
Opublikowano
marek1610 masz rację, natomiast korek od zbiornika wyrównawczego jest czyściutki i suchutki, tak samo korek od silnika nie posiada masła itp . Sprawdzę tak jak mówisz strzykawą od dołu jaki kolor zaciągnę i zobaczymy. Z ciekawości kupiłem też tester uszkodzenia uszczelki pod głowicą z płynem reakcyjnym co2 i też nie zmienił on barwy :D Marku możesz mieć racę co do tej uszczelki pod chłodnicą oleju bo właśnie tam zauważyłem nieszczelność, ale to raczej nie powinno mieć powiązania z płynem chłodniczym mam rację ?
Opublikowano

Ma. Jeśli masz tam wyciek oleju, to zrób. Tam są dwie uszczelki, jedna uszczelnia obudowę, jak jest uszkodzona olej wycieka na zewnątrz. Druga jest pod chłodnicą oleju, wewnątrz obudowy. Generalnie ta jest ważniejsza, bo wyciek z tej pierwszej widać, a jak jest problem wewnątrz, to dochodzi do "wymiany" płynów niestety. Jako, że nie mamy miarki oleju, to też nic nie można o oleju powiedzieć, bo tak to chociaż na miarce coś widać. Tu poniżej masz link do rysunku jak to jest zbudowane. Dopóki przedostają się małe ilości i nie trwa to długo, może nie być na korkach śladów.

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3753-doplyw-oleju-filtr-oleju-wymien-ciep/vCM01543#part05

Opublikowano
Dzięki wielkie ! Nie kierowałem się wgl problemem uszczelek chłodnicy oleju, teraz jak poczytałem trochę na necie to faktycznie może to być rozwiązaniem problemu. Uszczelki już zamówione :8) Po wymianie napiszę czy pomogło. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mogę Cie pocieszyć, że tak czy siak po ok. 150 tys. km sondy tracą swoje właściwości i powinno się je wymienić. W Twoim przypadku przyjrzyj się jeszcze tym za katalizatorami.
Opublikowano
Sondy tracą swoje właściwości??? Wytłumacz mi to prosze bo pierwszy raz coś takiego słyszę xDD Sonda albo działa poprawnie bo jest sprawna, albo nie działa i nie ma reguły po jakim czasie powinno się je wymieniać więc nie wiem skąd takie bajki znasz ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest to wiedza powszechna i nie zamierzam Ci tego udowadniać. Ale gdybyś chciał się douczyć to wpisz sobie "oxygen sensor" w wikipedii.
Opublikowano
Kolega wyżej pisał 150 tys. km, a to jest serwisówka z USA, więc to mile. Jakby nie patrzeć trochę różnicy. Np. Bosch przy niektórych sondach podaje 250 tys. km. co jest w miarę bliskie po przeliczeniu z mil.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Uszczelka wymieniona :D Przyznam, że namęczyłem się przy tym i przestrzegam, aby zarezerwować trochę więcej czasu na to :D szczegolnie problem stwarza śróba obok kolektora .... Aktualnie baja. wszystko suche. Co do Sond to nie wiem właśnie czy wymieniać czy się wstrzymać... mam podejrzenia, że silnik może brac mi olej, sam też jest do uszczelnienia co mam tez na uwadze, aktualnie jestem na etapie obserwacji. Powiedzcie mi jeszcze panowie czy wam też tak dymi na biało jak jest zimny i przez pewien czas po odpaleniu nawet jak nie zdążył jeszcze ostygnąć i ma w miarę odp temp w granicach 70 stopni ?? Dodam, że później jest juz ok
Opublikowano
Masz na myśli dym, czy parę wodną? Generalnie para wodna na zimnym silniku i zimym układzie wydechowym, szczególnie jak jest chłodniej jest normalna i jest jej sporo. Gdyby to był dym powinno być czuc inny zapach niż normalnie przy bogatej mieszance zimnego silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.