Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

X5 to mój pierwszy automat. Nie będę się rozwodzić nad wyższością jednych skrzyń nad drugimi. Ogólnie mi się podoba, choć czasem zrobił bym zmianę biegów trochę inaczej...


Najbardziej praca automatu odbiega od moich wyobrażeń podczas jazdy na dosyć stromych wniesieniach i zjazdach. Czasem przełączam na tryb sport aby trochę zmienić charakterystykę pracy skrzyni lub ostatecznie na tiptronik aby sobie drążkiem powachlować.


Do rzeczy:

Zjeżdżam ze stosunkowo stromej góry, na tyle stromej, że trzeba mocno dohamowywać aby zejść do tych 50 - 60km/h. Wiadomo, najpierw hamuje skrzynią, w pewnym momencie pojawia się potrzeba dohamowania hamulcem. No i tutaj nie podoba mi się praca skrzyni choć jest logiczna. Jeśli lekko nacisnę pedał hamulca i następnie go zwolnię a samochód zaczyna dalej się rozpędzać, to skrzynia redukuje biegi na niższe i silnik wkręca się moim zdaniem niepotrzebnie na wysokie obroty - pod 5000.

Czy zatem lepiej jest hamować w ten sposób, opierając się na algorytmie sterownika czy może lepiej uruchomić steptronic i wybrać taki bieg aby zoptymalizować hamowanie silnikiem i hamulcem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.