Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie udało mi się znaleźć informacji o takim przypadku interwału jaki wystąpił u mnie. Auto z silnikiem M47 163km, dotychczas serwis olejowy kasowany był po prostu jak się pojawił ponieważ zmiany oleju były zapisywane i wymiana następowała po około 10-12kkm. Chciałem zrównać wskazania komputera z rzeczywistymi wymianami. Komputer pokazywał 25000km oraz 05/2020, wymieniłem filtry i olej, skasowałem z poziomu liczników serwis olejowy i pojawił się nowy interwał 35000km i 10/2021.

Nigdzie nie spotkałem na forach wzmianki o tak dużym interwale kilometrów. Czytałem, że standardowo jest to 25000km. Dlaczego w moim przypadku zrobił się tak duży interwał, czy coś jest nie tak lub należy inaczej go skasować?

Ogólnie rozumiem, że przebieg z service-info zmniejsza się co 1000km, a nie co kilka lub kilkadziesiąt?

Chciałem w sterownikach za pomocą NCS Expert znaleźć informację odnośnie zapisanego interwału, przejrzałem wszystkie i tylko w DDE udało mi się znaleźć jakiekolwiek informacje powiązane z interwałem, tak to wygląda (zresztą cały plik .TRC to tylko kilka poniższych linijek):

OELWARTUNGSINTERVALL
wert_01
wert_03
wert_04
MILANSTEUERUNG_DDE
wert_01

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Normalnie jest to ok. 30 tkm z tym że komputer zmienia tę wartość w zależności od odczytów czujnika jakości oleju.


Mniejsze interwały można ustawić np. w BTool.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Ale skąd interwał 35000km i 2 lata? Jest to fabryczna nastawa? Zrobione zwykłe kasowanie przyciskiem w licznikach. Nie wiem jak z czujnikami czy ma to coś wspólnego z czujnikiem poziomu oleju ale w M47 jest bagnet, a w N47 jest wskaźnik ilości i chyba jakości oleju w liczniku.

Jeżeli tak jest fabrycznie i prawidłowo to nie będę na siłę nic zmieniał ale po wgraniu pliku w NCS Dummy pokazywało interwały 12 i 24msc oraz 15, 20, 25 i 30kkm ale na pewno nie było tam do wyboru 35kkm.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale skąd interwał 35000km i 2 lata? Jest to fabryczna nastawa? Zrobione zwykłe kasowanie przyciskiem w licznikach. Nie wiem jak z czujnikami czy ma to coś wspólnego z czujnikiem poziomu oleju ale w M47 jest bagnet, a w N47 jest wskaźnik ilości i chyba jakości oleju w liczniku.

Jeżeli tak jest fabrycznie i prawidłowo to nie będę na siłę nic zmieniał ale po wgraniu pliku w NCS Dummy pokazywało interwały 12 i 24msc oraz 15, 20, 25 i 30kkm ale na pewno nie było tam do wyboru 35kkm.

W M47N2 jest czujnik minimalnego poziomu oleju i termiczny czujnik jakości oleju (w jednym - ten w misce)

spacer.png

Opublikowano
Czyli chyba dalej pozostaje zapisywanie i zmiana według własnego uznania, bo 35kkm na oleju i 2 lata to jednak przesada. Czytałem, że zmieniając ręcznie interwał na mniejszy nieproporcjonalnie ubywa kilometrów i mimo wszystko pokazuje mniejszy interwał ale wolniej liczy i wychodzi na to samo...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ustawiając ręcznie interwał w Btoolu działa jak należy. Chociaż ja nigdy nie sugeruję się tym co ustawiam w interwale. To dla mnie nie problem "pamiętać" żeby co pół roku wymienić olej..

spacer.png

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Przejechałem kilka tys. km i w dalszym ciągu w serwisie na liczniku pokazuje 35000 do wymiany oleju, 90000 wymiany hamulców z przodu (wymieniałem komplet wraz z czujnikiem i kasowałem wskazania) ale w ISTA po odczycie interwałów prawidłowo pokazuje wartości pomniejszone o przejechane kilometry (jak dobrze pamiętam co 1000km).

Dlaczego na licznikach wskazania nie maleją? Zmieniają się co 5? 10 tys. km? Tylne hamulce wskazują wymianę za 12000km więc jakby co 1000km wartości się zmieniały.

Dlaczego tak jest?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komputer to przelicza na podstawie jakiś algorytmów, na pewno ma wpływ na to jak samochód jest eksploatowany ( miasto, trasa, tryb mieszany), ilość rozruchów itd.
Opublikowano
Rozumiem, tylko dlaczego w ISTA przebieg przebyty od wymiany się zmniejsza, a na wyświetlaczu liczników ciągle jest taki sam jak po resecie (i wymianie czujnika)?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Interwał zmienił się z 35000 na 32000 po przejechaniu ponad 3000km natomiast po wymianie klocków i tarcz z przodu oraz po resecie wymiany po przejechaniu takiego samego odcinka jak na oleju cały czas pokazuje 90000km do wymiany hamulców z przodu (tyle samo ile od razu po resecie). Dlaczego tak może być?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.