Skocz do zawartości

E39 520i / 97r. zmiana zegarów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wymieniłem w swojej buni zegary z małym obc i samochodzikiem bo miałem te najzwyklejsze , zegary są od silnika 2,0 (taki jak mój) ale o rok młodsze bo z 98r. Po podłączeniu wszystko działa oprócz obc (bo nie mam jeszcze manetki) no i wiadomo przebieg jest inny (większy) i słynna kropka...Chcę dokupić manetkę i uruchomić wskazania kompa , czytałem że trzeba będzie coś zakodować NCsem i dołożyć jakiś kabelek między zegarami a MIDEM....Proszę Was o potwierdzenie lub jakieś inne sugestie co i jak....pozdro...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Założyłeś licznik z dużym wyświetlaczem?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw musisz zmienić vin w liczniku bo nie da się zakodować Ncs-em jak vin się nie zgadza. Najlepiej użyć pasofta choć nie w każdym liczniku się da zmienić vin bez wylutu. Jeżeli masz godzinę na midzie to nie musisz ciągnąć żadnego kabla.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Godzina na MIDzie jest , czyli dokładam manetkę i kodowanie po zmianie vinu...a kaki moduł i co tam trzeba zmienić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładasz manetkę i tu nie mam na 100% pewności ale kodowanie manetki znajduje się w liczniku, zmieniasz na BC activ.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Starszy licznik to IKE nowszy to KMB. Raczej masz ten starszy.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Inerfejs dotarł PaSoft zainstalowany, Vin zmieniony tylko nie mogę uruchomić obd w zegarach , ta funkcja w IKE nie jest podświetlona i nie mogę jej włączyć ... o co chodzi???

Manetka podłączona..!!!

wersja PaSoft 1.4.0.7 ... może trzeba wgrać nowszą ..0.9 ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw zakoduj licznik Ncs-em a potem zakoduj manetkę.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kodowanie licznika


Profil expertmode

F1 VIN/ZCS/FA

F3 ZCS/FA f.ECU

E39-> OK

EWS -> OK

F6 Back

F4 Process ECU

IKE lub KMB

F2 Change the Job

ZCS_schreiben

F3 Execute Job


znowu

F2 Change the Job

SG_Codieren

F3 Execute Job


Licznik zakodowany, potem musisz zmienic

BC

nicht_activ

na

BC

activ

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Witam ...niestety kicha coś namąciłem bo zginął mi przebieg w EWS i nie wiem jak go dopisać , uciekł mi przebieg w LCM ale tam udało się dopisać (chociaż wpisywałem inny a zapisał się inny ale zbliżony do tego z IKE) nie wiem co się stało ,w DME też zginął przebieg , potem włączyłem NCSa i zrobiłem jak wyżej zakodowałem licznik niby ok... chciałem zrobić BC na activ ale już nie mogłem się połączyć , patrzę na zegary a tu nie ma już samochodzika , weszłem znowu w IKE zaznaczyłem ptaszkiem te funkcje które się odznaczyły i zakodowałem... no i samochodzik wrócił. kiepski ze mnie informatyk bo już nic nie kumam...a ponadto w pliku FSW.PSW.TRC mam tyko wpis BC_code a nie samo BC ..czy to jet to?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mógł zginąć przebieg z ews, czym grzebałeś? trzeba było zacząć od zakodowania licznika ncs.


Czytałeś ten temat

https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=137347


Wydaje mi się że należy zaznaczyć wpisy CC

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Wszystko robiłem PaSoftem dlatego że musiałem na początek zmienić VIN i przebieg ( w tym nowym liczniku ), no i jak pisałem wcześniej Vin w IKE zmieniłem i przebieg też na taki jak EWS , a potem miałem nadzieję że uda mi się uruchomić OBC też PASoftem , no i musiałem coś namącić że zginął przebieg w EWE-sie...nie pamiętam co tam naklikałem ale wyszła "kicha"... przepraszam za swoją niewiedzę myślałem że wyjdzie lepiej.... pozdro..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
EWS sam powinien pobrać przebieg z IKE, przynajmniej EWS3 tak działa.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Dzisiaj znowu trochę kombinowałem i sprawa ma się tak koduję zegary NCS-em jak radzi kolega (piotr520) któremu bardzo dziękuję za zaangażowanie w mój problem, zegary się kodują ale po tym kodowaniu znika mi samochodzik z zegarów (ale to nic) idąc dalej chcąc zmienić w pliku FSW.PSW.TRC wpis BC-na activ którego u mnie nie ma!!! wyskakuje mi taki komunikat:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/07bf244d93c2a50f

i nic dalej się nie da. o co chodzi...???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po kodowaniu samochodzik znika, bo licznik jest zakodowany do twojego auta gdzie nie było BC. Kodowanie robimy po to żeby mieć dwa moduły z oryginalnym wyposażeniem (IKE i EWS) na wszelki wypadek.

Co do uruchomienia BC to wprowadziłem cię w błąd jeżeli chodzi o wpis BC activ, byłem pewny że koduje się podobnie jak w e46, a takie kiedyś kodowałem.

Ale dałem ci link do tematu odnośnie dołożenie BC do e39. Masz tam gotowy wsad, odczytaj swój i porównaj. Tak jak pisałem wcześniej do zmiany wpisy CC, nie ruszaj wpisów CAN jak wszystko działa.

Możesz odczytać swój oryginalny wsad i zachować na wszelki wypadek a wgrać ten z linku.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Są dwa sposoby kodowania (trzeci post)


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=179944


Raczej kodujesz tym drugim skoro masz taki błąd.

Wypróbuj ten pierwszy przez Codierdaten lesen


Prfil expertmode rozumiem że masz poprawnie ustawiony.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

U mnie są takie profile w NCSie..

Default profile

EKSPERT MAN

Revtors NCS Ekspert Profile

Ekspertenmodus


Ja nie instalowałem INPY tylko kupiłem małego lapka z wgranym programem INPA i NCS a teraz wgrałem PaSofta...

Dziwne jest to że na żadnym profilu nie mogę wejść w te ustawienia żeby sprawdzić co tam jest pozaznaczane... wpisuję hasło :repxet i nic ..

Opublikowano
Jeszcze dzisiaj jedno podejście zrobiłem i nic !!! zrobiłem to tym pierwszym sposobem z posta wyżej od "piotr520" wgrałem ten gotowy wsad i wszystko niby do końca poszło , żadnego błędu czyli chyba się zakodowało oczywiście samochodzik zniknął i dalej nie ma żadnego OBC.... teraz już nie wiem sam czy musi być tan kabelek pociągnięty od manetki do zegarów czy nie musi ??? czy jest jeszcze coś co mogę spróbować ??? ........... pozdro..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.