Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich jestem posiadaczem od niedawna bmw e91 163km. Czytałem wiele tematów ale nie znalazłem czegoś podobnego ale może ktoś już się z tym spotkał.

Tak więc problem polega na tym odpalam samochód dymi nie jest to para bo w warunkach 20+ też widać ten dym jest koloru bialo niebieskiego dodam że po rozgrzaniu silnika też widać delikatny dymek na wolnych obrotach tak samo jest po przejechaniu 50km w lusterku widać dymek na postoju, po dodaniu gazu jest go więcej dym oczywiście na postoju przy jeździe nie kopci ciągle czasem puści bąka silnik pracuje równo nie bierze oleju jestem po wymianie filtrów 2000km temu, spadku mocy też nie ma czasami jest taka dziura przy dodaniu gazu chwilowa ale nie zawsze wtryski w normie jeden tylko delikatnie odbiega od normy błędy spalin dpf podobno był wycięty z tlumika słychać gwizd puszki od katów niby są. Dodam że dzisiaj przy pakowaniu przykopcil na bialo niebiesko zgasilem silnik po odpaleniu już nie. Z mojej strony brak pomysłów bo spotkałem się z takim czymś pierwszy raz a przed oddaniem do mechanika prosił bym o jakąś poradę żeby zaraz nie naciagneli mnie na coś.

Z góry dzięki za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
DPF wycięty z katem. Nastawnik geometrii turba się pewnie przycina lub turbo się już zużyło. Plus pewnie ogólne zużycie silnika, DPF nie wycięty z komputera czyli takie polskie druciarskie standardy.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Jaki przebieg ma silnik? Jeśli dymi na biało niebiesko, to znaczy ze coś przepala olej. Pierwsze podepnij auto pod kompa i popatrz na błędy czy są. Później podejdź do jakiegoś fachury, który Ci powie ze DPF jest prawidłowo wykodowany albo to zrobi. Wymienialem olej? Jak tak to na jaki? Zamieniales lepkość może? Musi mieć normę L-04. Ja u siebie nie mam DPF i katalizatora, egr-a, klapek w kolektorze i wszystko dobrze wyprogramowane i zero komcenia czy dymienia. No i auto jest po mapie
Opublikowano
Przebieg już jest 300tys i leci dalej no z tym dpf to i tak muszę wyprogramowac może kopcic przez nie wyprogramowanie czy turbo bardziej ?? Zalany olej motul 5w30 tak myślę żeby zabrać się za uszczelniacze i odme ale odma niby wymieniona faktura z turbo jakieś 50k temu o to chodzi ze bledy są tylko z dpf związane tak że mam zagadkę zawsze wszystko wychodzi parę dni po kupnie..... Żeby obroty falowaly lub brakowało mu mocy a tu nic z takich objawów
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja u siebie nie mam DPF i katalizatora, egr-a, klapek w kolektorze i wszystko dobrze wyprogramowane i zero komcenia czy dymienia. No i auto jest po mapie

 

Wygląda na to że powinni Cię zatrudnić w Monachium jako inżyniera. :lol:

3A0jS9b.png
Opublikowano
Ja u siebie nie mam DPF i katalizatora, egr-a, klapek w kolektorze i wszystko dobrze wyprogramowane i zero komcenia czy dymienia. No i auto jest po mapie

 

Wygląda na to że powinni Cię zatrudnić w Monachium jako inżyniera. :lol:

Specjalnie pojechałem na stację zeby zbadać spaliny, i wszystko przechodzi z dużym zapasem

Opublikowano
chodzi ze bledy są tylko z dpf związane tak że mam zagadkę zawsze wszystko wychodzi parę dni po kupnie..... Żeby obroty falowaly lub brakowało mu mocy a tu nic z takich objawów

 

Skoro masz błędy związane z dpf to wycięli go fizycznie a w komputerze dalej jest. Auto będzie się wypalać pomimo braku dpf, jest większa temperatura spalin, komp podnosi dawkę paliwa, występuje „dziura w przyspieszeniu”. Mocy nie będzie brakować, będzie przykapcać, spaliny będą bardzo śmierdzące przy wypalaniu bez dpf.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Czyli to że on jest usunięty nie znaczy że nie będzie sprawiał problemu?? Dokładnie jak piszesz jak leci ten dym że spalinami aż w oczy szczypie. A turbo też może sprawiać takie problemy jak ma już luz?? Oleju nie wzięło nic ani grama stan jest jaki był tak samo z płynem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

DPF musi być usunięty i fizycznie i programowo. Jeśli zrobili tylko jedną z tych rzeczy to pozostałość nie będzie działała poprawnie.

Najpierw z tym zrób porządek.

spacer.png

Opublikowano
A więc tak byłem na diagnostyce podłączyli kompa i co pokazało zabrudzony filtr paliwa błąd czujnika różnicy ciśnień i jeszcze jakiś związany z dpf błedy wykasowane. Wtryski w normie. Tak że z błędów to tylko to. Powiedzieli mi żebym jeździł i przyjechał za 3 dni żeby zobaczyć czy dalej będą te same błędy związane z dpf. Dymienie nie ustało. Chyba będę musiał zostawić go na dłużej. No i to turbo mnie jeszcze męczy ten lekki luz na nim.
Opublikowano

Na 99% to nie turbo. Reakcja na gaz/dziura w przyspieszeniu powoduje procedura dopalania filtra. Przymyka się przepustnica w dolocie (auto ma wtedy taki bardziej basowy dziwek) do tego zmiany w układzie wtryskowym by podnieś temperaturę spalin potrzebna do dopalenia sadzy w DPF.

Jesli jest tak jak przypuszczamy czyli fizycznie filtra nie ma a w komputerze nadal istnieje to wystarczy go programowo wyłączyć i wszystko będzie dobrze.

Najlepiej jechać od razu na chiptuning sprawdza ci przy okazji kondycję silnika, wywala dpf z programu i zrobią nowa mocniejsza mapę silnika.


Jaki luz masz na turbo ?

Tak po chłopsku luz przód tył niedopuszczalny

Delikatny luz na góra dół to normalne pod wpływem ciśnienia oleju się kasuje.


Oczywiście mówimy tu o lekkim luzie nie o takim ze widać jak łopatki od turbo ocierają po obudowie.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Wrzucę link z filmem jak to wygląda jakieś 5-10 minut po odpaleniu tak by się sprawował jak by był źle wycięty z programu dpf?? Ten metaliczny dźwięk w dali to u sąsiada jak coś.


Opublikowano

Po 10min procedura nie aktywuje się bo silnik nie zdąży osiągnąć 75c. Wyglada to jakby gdzieś dostawał się olej. Odma bądź turbo za dużo puszcza. Ale rownież błędy od dpf nie powinny wyskakiwać po jego usunięciu



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Tak jest też po godzinie tylko trochę mniej ale jak mu przygazuje to też puszcza dymka mniejszego ale puszcza jadę właśnie znowu na komputer zobaczymy czy te same błędy się pokazują. Pierścienie?? To by raczej już tracił moc i oleju by sporo ubywalo???
Opublikowano
Tak więc wróciłem z diagnostyki i wywala dalej te same błędy czujnik spalin dalej te same związane z dpf ustawiłem się na poniedziałek żeby popatrzyli co jest tam grane.
Opublikowano
Zadzwonili z warsztatu i powiedzieli że na pewno dpf do wyłączenia bo tylko wycięty luz na turbo to swoją drogą do zrobienia ale też że niby uszczelic wtryskiwacze trzeba
Opublikowano
Zadzwonili z warsztatu i powiedzieli że na pewno dpf do wyłączenia bo tylko wycięty luz na turbo to swoją drogą do zrobienia ale też że niby uszczelic wtryskiwacze trzeba przy okazji maja sprawdzić szczelność silnika te uszczelnienia wtryskow mogą powodować kopcenie??
Opublikowano
Zadzwonili z warsztatu i powiedzieli że na pewno dpf do wyłączenia bo tylko wycięty luz na turbo to swoją drogą do zrobienia ale też że niby uszczelic wtryskiwacze trzeba przy okazji maja sprawdzić szczelność silnika te uszczelnienia wtryskow mogą powodować kopcenie??

 


No to wyłączaj i szukaj dalej. Na co liczysz teraz ?

...
Opublikowano
Liczę na to i pytam czy to co chcą zrobić może mieć coś wspólnego z moim problemem bo nie wiem czy jest tak faktycznie czy mnie chcą na hajs naciągnąć a nie miałem nigdy takiego przypadku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.