Skocz do zawartości

E46 [N42B20] drgania i wypadanie zapłonu, valvetronic?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Od dłuższego czasu borykam się z problemem w mojej BMW.

Pacjent:

BMW E46 N42B20 (318i) + LPG (olej motul 5w40)

Ostatnie błędy:

271E; 2781; 271c; 2754; 2823; 274E; 2743; 2744; 272c; 272d;

Objawy:

Silnik na zimnym silniku przy postoju wpada w straszne drgania, nie wkręca się równo na obroty,

ostatnio zaczął wypadać zapłon na 1 i 4 cyl. codziennie rano. Na rozgrzanym silniku drgania są delikatnie mniejsze.

Podczas lata, problem był, ale mniej odczuwalny, zrobiło się chłodniej i pojawiły się błędy oraz dużo silniejsze drgania

i nierówne wkręcanie się na obroty, drgania oraz wypadanie zapłonu.

Wskazania sond na luzie są w granicy 0,75, zbyt uboga mieszanka, po dodaniu gazu, jest ok w okolicach 1

i na gazie i na benzynie.

Po odłączeniu czujnika valvetronic-a (okrągła wtyczka obok wlewu oleju) auto wkręca się równo na obroty,

nie ma drgań, pracuje równo. Tak jeżdżę. Natomiast straciło na mocy, raz wypadł zapłon,

wskazania sond na luzie 0,75, po przełączeniu na gaz 1,25 o dziwo, po dodaniu gazu 1.

błędy jakie się pojawiły po odłączeniu czujnika: 2850, 2852, 271E, 2783, 274E, 2744, 272B, 272A, 271C.

Co zrobiono:

50k km temu silnik przeszedł generalny remont z wymianą rozrządu.

Wymieniłem czujnik wałka rozrządu od błędu 2781 (na nowy febi) - nie pomogło

sondy przed katem wymieniane z rok temu na nowe oryginały, teraz też robione podmiany na używane - nie pomogło

Podobny problem z drganiami miałem już z rok temu, co skończyło się wymianą wałka mimośrodkowego

na używany - nie za bardzo to pomogło, teraz planują włożyć z powrotem stary, dalej podejrzewam problem z tym wałkiem :mad2:

jak w temacie: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=301165


Natomiast może ktoś z was na podstawie opisanego problemu ma jeszcze jakiś pomysł na rozwiązanie?

Jak każdy nie chcę wymieniać wszystkich części po kolei i testować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wklejaj błędy odczytane w inpa, głowa nie śmietnik i przynajmniej ja nie zapamiętuje kodów :roll: wałek to dobry trop, częsta przyczyna problemów w tym silniku (podziękowania za longlife) ale fajnie byłoby zobaczyć błędy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Temat do zamknięcia.

Problem rozwiązany.

Wymienione zostały wszystkie wałki,popychacze, krzywki w głowicy, były powycierane.

Minimalne odchylenia i już jest to odczuwalne na silniku.

Opublikowano

Robił mi to mechanik specjalizujący się w BMW.

Wszystko używane, zakupił kompletną głowicę (koszt 1000 PLN) i powymieniał wszystkie wałki, popychacze, dźwigienki pośrednie i co się ogólnie dało. Nie pamiętam dokładnie jakie elementy to były.

Zależało mu na tym żeby głowica była kompletna. Koszt robocizny 600 PLN.

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.