Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jestem świeżym nabywcą BMW X E70 3.0 si rok 2007. Przebieg 280000 km. Planuje założyć LPG. Nie wiem jaki wybrać . Gaz firmy KME 3200 zł. Stag 4000 zł. Miałem kiedyś staga w innym aucie i nie byłem zbytnio zadowolony. Może ktoś coś pomoże ?
Opublikowano

cześć,

też własnie stoję pod ścianą w związku z gazem. Mi polecali Staga albo elpigaz. Miałem elpigaz w audi 3.0 220KM i przez 5 lat bez żadnych problemów prócz rzeczy elsploatacyjnych. Raz tylko wymienili mi wskaźnik po 4 latach i to na gwarancji.

Tylko nie wiem czy zamontują do BMW

Opublikowano
Jeden gazownik powiedział że przy Stagu muszą być dwa parowniki bo jeden jest tylko do 300 km.Drugi że wystarczy jeden .Trzeci powiedział mi za staga 3500 zł przy tych samych komponentach.Dużo jest negatywnych opinii o stagu. Sam miał w Oplu i nie byłem zbytnio zadowolony. Co jakiś czas na ustawianie, tu listwa do wymiany , parownik, a to wina świec, przewodów itd. Kilku kolegów założyło gaz KME i są zadowoleni. Raz że cena niższa od staga a dwa auto działa ok.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stag to tylko kontrolka sterująca, która sama w sobie jest bardzo dobra, LPGTech jest jeszcze odrobine lepszy. To co przypniesz do sterownika ma znaczenie (wtryski, REDUKTOR - parownik był w dużym fiacie, jakiej grubości przewody pod autem:polecam faro fi8mm do X5) i to jak ten sterownik ustawisz. Jeden powie Ci że na jednym reduktorze obrobi ok 280km. Tak, w lecie w korku ;) W zimie na autostradzie może być problem jak będziesz szybko jechał.

Łatwo gazuje się kosiarki 1.6, za dobrą instalacje do X5 3.0i auta trzeba ze 4-4,5k żeby to chodziło. KME to kamień łupany.

W BRC bym się nie pchał, bardzo drogi serwis na tle pozostałych instalacji.

Ogólnie poszukałbym w swojej okolicy polecanego warsztatu na LPG forum. Przy okazji można zobaczyć jak powinien być założony gaz.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Wybierz lepszego instalatora.

Tak jak zostało wcześniej powiedziane - STAG to tylko komputer. Fakt, że w homologacji ma pewien ograniczony zbiór komponentow ale... zależy na jakiego gazownika trafisz.

Istotną rolę odgrywa sposób montażu oraz regulacja.


Ja założyłem do V8 n62 instalację na sterowniku STAG, reduktor kme twin, wtryskiwacze barracuda... Robiłem to własnoręcznie więc kompromisów przy montażu nie było. Działa i to całkiem nieźle. Zobaczymy jak da radę reduktor w zimie (w końcu jest tylko jeden) jednak do tej pory nawet przy pełnym bucie do ponad 200km/h wyrabia. Jak zimą nie wyrobi to założę dwa magiki :-) a ten sprzedam. Ostatecznie jakby były problemy z zasilaniem to można trochę benzyną podlać - w końcu tak często się nie jeździ więc jakiś wielkich strat nie będzie :-)

Chwaląc STAGA - jest fajny support (polska firma), instrukcje, schematy, soft itp po polsku. Widzę, że się rozwijają bo co jakiś czas upgrade sterowników z poprawą funkcji itp.

Opublikowano

Co do gazownika - instalatora to gość jest sprawdzony w KME . Zakładał w kilku autach kolegów i jest ok. Kuma to co robi. Chodzi mi głównie o samą instalacje KME . Czytałem na forach i do BMW X5 się nadaje. W Mojej okolicy w promieniu 100 km jest kilku gazowników . Chyba pięciu. Każdy zakłada staga i opowiada różne bajki. A ceny od 3500 do 4500 zł za te same instalacje. Najlepsze jest to że dzwoniłem tydzień temu do dwóch o staga i powiedzieli mi 3500- 4000 zł. Zadzwoniłem ponownie po tygodniu i już cena wzrosła do 4500 zł na tych samych częściach co pytałem wczesnej. Rządzą się swoimi prawi i dla mnie jest to śmieszne. Jak powiedziałem że tydzień temu powiedziueli mi 4000 zł to mówią że to nieprawda. Szok :shock:

Ten od KME od razu powiedział 3200 zł. fakt że po znajomości. Parownik pojedynczy do 400 km.

Przy stagu jeden mówi że wystarczy jeden parownik a drugi że dwa i być pan mądry ? Dlatego chyba założę KME. Ma dobre opinie na forach itd i cena jest przystępna. Co o tym myślisz ?

Opublikowano

Ile ma być reduktorów nie zależy od tego czy to STAG, KME czy cokolwiek innego. To zależy jedynie od zapotrzebowania na gaz oraz wydajności reduktora - zarówno gazowej jak i cieplnej.

Akurat z bardziej popularnych reduktorów o dobrej wydajności jest właśnie KME Twin. Co ciekawe, termicznie sprawuje się lepiej niż KME Gold, który formalnie ma obsłużyć większą moc.

Montaż dwóch reduktorów to też nie jest problem - jedyna kwestia to miejsce gdzie to upchnąć. Tutaj magiki są małe i bardzo wydajne ale wielu gazowników się ich boi bo kiedyś były problemy - ponoć rozwiązali je.


Różnice w opiniach gazowników mogą brać się stąd, że jak gość robi KME to weźmie i jeden reduktor KME i będzie OK. Jak gość robi STAGA i nie chce dawać reduktora KME to będzie mówić, że trzeba dwa reduktory...


Co do ceny. Bez rabatów, na stronie jednego z większych sprzedawców instalacji gazowych masz konfigurator i cennik. Możesz zobaczyć ile kosztują same graty. Reszta to robocizna gazownika + rabat jaki on dostanie a Ty nie zobaczysz bo nie jesteś odbiorcą hurtowym.


Wejdź na forum LPG, tam masz przykłady instalacji. Poszukasz swojego silnika i zobaczysz co montują. Oczywiście patrz na w miarę aktualne instalacje bo czasy się zmieniają i raz jest jeden producent lepszy od drugiego a raz odwrotnie. Mało tego są komponenty, które w pierwszej wersji były kiepskie a w poprawionej są już o niebo lepsze (patrz popularne reduktory AC - niby wydajne ale nie trzymały zadanego ciśnienia - dużo osób narzekało, po modernizacji wróciły do łask bo usunięto wady).

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam Koledzy.

Ja właśnie przymierzam się do założenia podltlenku do mojej 4.8. Czy moglibyście mi polecić jakiś zakład gdzie ładnie robią instalację i znają się na gazowaniu BMW?


z góry dzięki

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.