Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jaśniej to się już nie da.


A co jeśli masz nalany mineralny, silnik pracował 10-30 tys. km i wrócisz do pełnego syntetyka?


Pytasz na forum o olej do swojego auta? Admin zamknie na bank temat.


Poza tym myślisz, że olej silnikowy coś pomoże jeśli silnik masz na wykończeniu?


Osobiscie zalałbym 5W30 x-clean+ MOTULa.

Opublikowano

jak jaśniej się nie da, piszesz jaki zaleca producent a osobiście byś wlał motul to zaprzeczasz sam sobie


tak pytam o olej do swojego auta, kupiłem olej jest do wymiany i nie wiem jaki zalać co w tym dziwnego, jest kilka firm których parametry zgadzają się z oryginałem więc pytam o rady jak masz tak pisać to lepiej nie pisz


a kto powiedział, że mam silnik skończony poprostu po zakupie auta zbliża mi się olej do wymiany i nie wiem co wlać więc te filozofie o skończonym silniku zachowaj dla siebie

Opublikowano
jak jaśniej się nie da, piszesz jaki zaleca producent a osobiście byś wlał motul to zaprzeczasz sam sobie

 

PRODUCENT ZALECA 5W30, więc gdzie Ty tu dostrzegłeś zaprzeczenie?

Opublikowano

To jakie marki olej, jeśli o to pytasz, odpowiedź uzyskasz od każdego inną. Jeden preferuje Motula, drugia Liqui Moly, trzeci Castrola, ktoś inny Millera. Jest coś takiego jak instrukcja obsługi w j. polskim (dostępna w internecie i chyba tu na forum jak dobrze pamiętam) i tam na stronie 198 jest jasno napisane jakie normy BMW ma spełniać olej. To, że ma lepkość 5W30 nie znaczy, że spełnia normy do Twojego pojazdu. Nikt za Ciebie nie podejmie decyzji jakiej konkretnie marki kupisz olej, a zdań na ten temat, jak wcześniej wspomniałem będzie bardzo dużo. To, że ktoś będzie Cię przekonywał do Motula (sam mam Motula) nie znaczy, że inne marki są gorsze.

Reasumując: musi spełniać normy producenta i być produktem znanego, dobrego producenta z pewnego źródła. Nie ma takiej opcji, że ten sam olej kosztuje w jednym miescu 30 % mniej niż u większości sprzedawców. Wiele można przeczytać o Castrolu i problemach. Pracuję ponad 20 lat w branży samochodów ciężarowych i przez większość czasu stosujemy tą markę. Samochody jeżdżą bez problemów od nowości do 1,5 czy 2 mln km. Problem polega na tym, że oleje są podrabiane, podobnie jak wiele innych produktów. Podobnie jest z innymi czołowymi markami sprzedawanymi w dużych ilościach. Podrabia się to, co łatwo można sprzedać.

Opublikowano
To jakie marki olej, jeśli o to pytasz, odpowiedź uzyskasz od każdego inną. Jeden preferuje Motula, drugia Liqui Moly, trzeci Castrola, ktoś inny Millera. Jest coś takiego jak instrukcja obsługi w j. polskim (dostępna w internecie i chyba tu na forum jak dobrze pamiętam) i tam na stronie 198 jest jasno napisane jakie normy BMW ma spełniać olej. To, że ma lepkość 5W30 nie znaczy, że spełnia normy do Twojego pojazdu. Nikt za Ciebie nie podejmie decyzji jakiej konkretnie marki kupisz olej, a zdań na ten temat, jak wcześniej wspomniałem będzie bardzo dużo. To, że ktoś będzie Cię przekonywał do Motula (sam mam Motula) nie znaczy, że inne marki są gorsze.

Reasumując: musi spełniać normy producenta i być produktem znanego, dobrego producenta z pewnego źródła. Nie ma takiej opcji, że ten sam olej kosztuje w jednym miescu 30 % mniej niż u większości sprzedawców.

 


:cool2: :cool2: :cool2:

  • 3 lata później...
Opublikowano

Dopisze się do tego tematu co by nie zakładać nowego

czy oprócz tego ze ma to być 5W30 ma spełniać jeszcze jakieś inne normy ??

tzn czy można lać tam każdy dobry olej (2.0 diesel) czy musi jeszcze mieć jakieś specjalne dodatki ??

Opublikowano
5W30 to tylko jeden parametr - lepkość. Jakość, spełnianie normy producenta to inna historia. Zobacz do instrukcji obsługi - tam masz napisane, że olej musi spełniać normę BMW LL-01 (longlife01), LL-01FE lub LL-04 alternatywny LL-98 lub ACEA A3. Tak masz napisane w instrukcji obsługi. Co do lepkości ja używam 0W40. Jak zagłebisz sie w oleje, to można dostać zawrotu głowy, a niestety niektórzy kończą na lepkości. Niestety część mechaników upraszcza sobie życie i leje na zasadzie tu dam 5W30 a tu 10W40 czy też nie wiem 5W40 bo bierze dwie duże beczki, ma tanio w zakupie i tyle go interesuje. Ostatnio miałem opla turbo beznynę a specyfikacja zalanego oleju jak do diesla starszej generacji. No, ale pewnie było taniej niż ten, który przewiduje producent. Nauczony doświadczeniem, wiem, że niestety wielu warsztatom nie można ufać w tym względzie - wielu zostawia dowody swojej niewiedzy, czy też olewającego podejścia w postaci zawieszek pod maską. Tylko dlaczego użytkownik musi mieć doktorat ze specyfikacji i parametrów poszczególnych środków smarnych? :D
Opublikowano

ok dzięki . Specjalnie nie pytam o konkretną markę bo wiem ze to jak wrzucenia granatu do szamba :D

A wiesz może ile oleju wchodzi do 2.0 diesla ??

Bo i na tym forum i w necie opinie są od 4 do 7 litrów ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.