Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam BMW E61 bez fabrycznego PDC. Niestety auto ma swoje gabaryty i potrzebuje czujnikow parkowania na tył. Oryginalne pdc wiąże się niestety z kilkutysiecznym nakładem finansowym a wolę pieniążki przeznaczyć na coś innego. Mam pytanie.

Czy ktoś w E61 montował czujniki parkowania nie fabryczne? Gdzie mogę prócz klapy znaleźć sygnał wstecznego biegu by uruchamiać czujniki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej.

Ja montowałem u siebie, możesz zerknąć jak wyszły https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=261808

Sygnał znajdziesz w prawym boczku, tam jest wiązka kabelków, miernik w rękę i znajdziesz odpowiedni przewód.

Dodam, że działają do dziś dnia bez najmniejszych problemów.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Krzysiek super wyszedł ci ten projekt auta. Niestety chyba w boczku sygnału stopu nie znajdę bo mam e61 i światła cofania w klapie. Chyba że się mylę bo zaduzo kombinacji z zasilaniem do tych czujnikow
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki.Spytaj kolegę speed1211, nasz kochany moderator, on tu jest specjalistą od karawanów :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Udało się coś wymyślić? Jestem dokładnie na tym etapie i jakoś nie chce mi się ciągnąć kabla przez klapę. Chyba na razie podłączę zasilanie na stałe i będę sprawdzał jak ludzie blisko podjeżdżają w korkach :?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej,


Montowałem w mojej e61 moduł haka.

W wiązce w słupku prawym na pewno znajdziesz przewód od światła cofania.

Szukałem go w taki sposób:


1. Odpiąłem akumulator.

2. Wpiąłem się miernikiem do żarówki od wstecznego.

3. nakłuwałem przewody aż znalazłem czujnikiem zwarcia właściwy.


Przy nie odpięciu akumulatora możesz spowodować błędy w jakimś module.

U mnie np włączyły się na stałe wycieraczki i musiałem kasować błedy przez OBD2.


Jeśli nie znajdziesz tego przewodu to mogę na dniach rozbebeszyć boczek i dokładnie sprawdzić który to przewód.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


U mnie np włączyły się na stałe wycieraczki i musiałem kasować błedy przez OBD2.

 

Tu raczej zrobiłeś spięcie na Lini can

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.