Skocz do zawartości

BMW 5 [E60 2.0D N47] Problem pompa olejowopróżniowa vacum


xpbit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Piszę ten temat ponieważ nigdzie ale to nigdzie nie znalazłem nic na ten temat i każdy mechanik wymięka przy tym problemie ja zresztą też.


Zaczęło się od przegnitego serwa gdzie zrobiła się dziurka i hamulce nie miały wspomagania.


Serwo zostało wymienione na używane po czym po 3 tygodniach hamulec zrobił się twardy jak skała i nic nie działało, okazało się że serwo w całości było zalane olejem z silnika.


został wymieniony wężyk podciśnienia z zaworkiem z myślą że podciśnienie z serwa zaciąga olej z silnika po zgaszeniu (niestety mylna teoria)


przyszło nowe serwo ze sklepu i to samo olej z głównego węża jest cały czas pchany do góry pomimo że pompa ciągnie -0,9bar


mechanik stwierdził że jak wszystko wymienione to została już tylko pompa vacum. niestety nowa tylko ASO i grubo ponad 2tys zł

Kupiłem używkę z przebiegiem niby 170k km została zamontowana i dalej to samo serwo jest zalewane olejem silnikowym...... nie mogę uwierzyć żeby przypadkowa pompa miała taką sama usterkę (o ile co to usterka pompy)


pompa próżniowa znajduje się w misce olejowej i jest połączona z pompa olejową, rozbierałem ja na kawałki i szczerze mówiąc nie mam pojęcia jakby mógł przedostawać się olej do głównego węża od podciśnienia.


czy ktoś kiedykolwiek miał do czynienia z czymś takim, i co w tej sytuacji zrobić ? bo normalnie ręce opadają już kilka tyś poszło a hamulców dalej nie ma bo serwo jest zapychane olejem....


z góry dzięki i dobre piwo za jakąś porade.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przewodzie idącym do serwa,który wymieniłeś są jeszcze wyjścia do sterowania jeszcze innych elementów (zawór,gruszka)

Jeśli to serwo wyciąga olej to w tych elementach nie powinno być oleju.

Jeśli jednak vacum pompuje olej(napełnia się) ,to w nich również będzie dużo oleju.

Wirnik pompy smarowany jest olejem silnikowym, który jest zawracany z powrotem do komory,przy sprawnej pompie.



Wirnik w pompie spręża powietrza, z jednej strony powietrze jest zasysane a z drugiej powietrze jest przetłaczane.

Nie wiem jak jest realizowane to dostarczanie dawki powietrza do pompy.A to jest dość istotne w tym problemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa pompuje powietrze do skrzyni korbowej a od serwa zasysa czyli olej który ja smaruje jest wyrzucany w mise olejową i tu jest paradoks nie do pojęcia.


pompa która cały czas wypycha z siebie powietrze i olej nagle powoduje to że w głównym przewodzie próżniowym przybywa oleju.....


wymieniłem krótki przewód od głównej magistrali idący do serwa bo w nim jest niewymienny zawór który nie był uszkodzony po prostu błędna teoria


od głównej magistrali wychodzą jeszcze dwa małe wężyki do sterowania EGRem i klapami gaszącymi i to wszystko ale w nich nie ma żadnego oleju może z powodu na ich malutką średnice.


stwierdziłem z mechanikiem że jedynie uszczelniacz z łożyskiem który jest pod sworzniem który napędza łopatkę w pompie może się jedynie uszkodzić przez co wieksza ilość oleju jest ładowana do pompy niż ta która ja tylko smaruje, ale to tylko nasza teoria bo nic innego tam nie ma żadnych innych dojść oleju.


ogólnie poje...y temat, żeby takie jaja z hamulcami były.


najgorsze jest to że nie ma zamienników takich pomp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


stwierdziłem z mechanikiem że jedynie uszczelniacz z łożyskiem który jest pod sworzniem który napędza łopatkę w pompie może się jedynie uszkodzić przez co wieksza ilość oleju jest ładowana do pompy niż ta która ja tylko smaruje, ale to tylko nasza teoria bo nic innego tam nie ma żadnych innych dojść oleju..

 

Ale pompę podmieniałeś i nadal to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam mam pytanie jak czy problem został rozwiązany ponieważ posiadam taki sam problem twardy pedał hamulca wymienione servo na nowe nadal to samo. W przewodzie idącym do serwa tez znajduje się olej, lecz w moim przypadku hamulec wraca do normy gdy silnik pracuje na równych obrotach pedał hamulca jest normalny nacisnę go 3 razy robi się twardy.


Podczas jazdy jest podobnie gdzie nie używam pedału hamulca przez dłuższy czas i nagle nacisnę to wszystko jest okej lecz podczas parkowania lub stania w korku staje się on dwardy i ciężko jest zachamowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

siemanko.


problem rozwiązałem w ten sposób że podłożyłem oring pod zapięcie przeowdu vacum do serva żeby było "nieszczelne" i tym sposobem nie ciągnie oleju aczkolwiek dłużej robi próżnie w servie..... i z czasem i tak troszkę oleju może pociągnać.


pytałem się nawet gośćia od ATE co to za przypadek.... stwierdził że w silniku musi robić się kompresja w skrzyni korbowej i pomimo ze zasysa to i tak wtłacza olej z silnika.... tak więc nie mam pojęcia czy są jakieś odpowietrzniki skrzyni korbowej czy coś innego to powoduje... bo jakby wbrew fizyce się to dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.