Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Ostatnio zakupiłem 318i 143 kuce .Kod silnika to N46. Od czego zacząć żeby wyeliminować jakby dieslowski klekocik na wolnych obrotach. Dodam ze wczoraj zaaplikowałem płukankę i oczywiście zlałem stary olej bo nawet nie wiem co tam było.W tej chwili kupiłem olej GM 5w30 ale to tylko tak na miesiąc lub dwa żeby przepłukać silnik.Ten klekocik najbardziej słychać na wolnych obrotach.Po zmianie oliwy jest mniejszy. Co sprawdzić na początku.Dodam tylko ze dopiero raz był podłączany do kompa i oczywiście były błędy które usunięto. Słyszałem tez o adaptacji valvetronika i jakimś teście vanosów ale tego na razie nie robiłem.Czy adaptacja vvt poprzez progs diagnostyczny jest wymagana.Auto nie kopci ma moc nie ma żadnych kontrolek związanych z silnikiem na zegarach. Auto sedan z 2004 roku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij od odczytania błędów i nagrania dźwięku silnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)

Wynik diognostyki

Błd

( 8 )

ECM (Engine Control

Module - DME/DDE)

( 3 )

Nienormalny

2C9C DME: Oxygen-Sensor Heater Before Cat. Conv. 1

2A70 DME: Valvetronic, Servomotor

2D0F DME: Hot-Film Air-Mass Sensor, Signal

ABS (Anti-Lock Braking

System - DSC)

( 5 )

Nienormalny

5E21 ABS-DSC: Pressure Sensor 2

5E43 ABS-DSC: Steering-Angle Sensor, Internal

5E1F ABS-DSC: Vehicle Identification Number Different

5E16 ABS-DSC: CAN Connection To Instrument Cluster

5E40 ABS-DSC: Steering Angle Implausible

LEW (Steering-Angle

Sensor)

( 1 )

Nienormalny

0B LWS: Sensor/Vehicle Allocation Incorrect Or Not

Available

IC (Instrument Cluster -

INSTR)

( 1 )

Nienormalny

F4 KOMBI: No CAN Identification

SRS (Supplemental

Inflatable Restraint

System - AIRBAG/SGM-

SIM)

( 3 )

Nienormalny

02 MRS: Belt Tensioner, Driver



70 MRS: Seat Occupancy Detector

03 MRS: Belt Tensioner, Front Passenger

ZKE (Central Body

Electronic)

( 10 )

Nienormalny

30 GM: K Bus: Data Transmission Disturbed

3D GM: Drive For Rear-Lid Unlocking

48 GM: Interior Lights, Open Circuit

01 GM: Fuse For Interior Lights, Washer Pump

02 GM: Fuse For Central Locking

08 GM: Fuse For Power Window Unit

8A GM: Anti-Theft Alarm Memory, Interior Movement

Detector, Front

80 GM: Anti-Theft Alarm Memory, Terminal R

81 GM: Anti-Theft Alarm Memory, Door Contact, Front,

Driver's Side

85 GM: Anti-Theft Alarm Memory, Rear-Lid Contact

AC (Air Conditioning -

IHKA)

( 1 )

Nienormalny

11 IHKR: Heated Rear Window

LSZ/LCM (Light

Switching Center)

( 7 )

Nienormalny

28 LSZ2: Terminal R Missing

33 LSZ2: Sidelight, Front Right, Faulty

38 LSZ2: Sidelight, Front Left, Faulty

3B LSZ2: Tail Lamp/Brake Light, Left, Faulty

3D LSZ2: Tail Lamp/Brake Light, Right, Faulty

41 LSZ2: Dipped Beam, Right, Faulty

42 LSZ2: Dipped Beam, Left, Faulty



EWS (Elec. Immobilize

System)

Normalny

RAD (Radio)

Normalny



Po skasowaniu powraca tylko jeden. 2C9C DME: Oxygen-Sensor Heater Before Cat. Conv. 1. Filmik wrzuce jak nagram. Czy to moze byc wina odmy czy tej pompy wacuum?? Dodam ze przechodzi adaptacje vvt.


Wydaje mi sie ze auto u poprzedniego wlasciela cale wieki ni ebylo podlaczane pod kompa.Bład przeplywki to pewnie moja wina bo zmieniałem filtr powietrza.

Edytowane przez overbreaker
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do wymiany sonda przed katalizatorem na banku 1.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dziękuje za odpowiedz. Wymienię ale może najpierw sprawdzić czy prąd dochodzi??.A może jakieś syfy we wtyczce i nie łączy. Jeśli chodzi o te sonde to za co ona odpowiada?? Czy przez te usterkę może więcej palić?? Druga sprawa to brak oświetlenia w kabinie.Świeci tylko w schowku.W podsufitce a także te tylne lampki pasażerów nie świecą. Sprawdziłem bezpieczniki i są ok.Od czego zacząć by przywrócić światło w kabinie?? Sprawdziłem bezpiecznik te w schowku po prawej stronie.Czy sa gdzieś jeszcze jakieś inne?? Nie działa tez pompka spryskiwaczy szyb.W ogóle jej nie słychać.Z tego co wiem to mogla paść no chyba ze sa gdzieś inne bezpieczniki o których nie wiem.To moje pierwsze BMW więc proszę o wszelakie info.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli chodzi o sondę to jest błąd samej grzałki, więc wtyczka odpada, ewentualnie uszkodzona jest wiązka. Nie widać jakiejś spektakularnej reakcji na odkręcenie korka, więc pomyśl o wymianie odmy. Jeżeli chodzi o dźwięk to sprawdziłbym napinacz rozrządu i sam rozrząd.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Łancuch nie jest luzny bo przez korek srubokrętem nie idzie go nawet ruszyc.Natomiast na cieplym silniku zdarzylo sie 3 razy ze po odkreceniu korka od oleju auto zgasło.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak nie sprawdza się łańcucha, musiałaby być agonia żeby tu był luz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dzwonilem do aso i mi gadali ze byla jakas akcja z rozrządem w e46 ze cos tam wymieniali ale to szczegół.Oczywiście rozrad ogarne.Jesli chodzi o odme to jest reakcja silnika na odkrecenie korka.Tak samo na wyciagniecie bagnetu.I jeszcze jedna moja obserwacja.Chwilowy warkot przy rozruchu ok 1 sek.Słysząłem ze to moze byc wina jakiego zaworka w pompie oleju.Zaworka zwrotnego.Moze to ktos potwierdzic?? A jesli chodzi o dieselowski dzwiek silnika to jesli nacisne szybko pedal hamulca z 10 razy to chwilowo ten dzwiek praktycznie zanika ale po chwili znow jest klekot.Czyli to moze byc cos z cisnieniem oleju??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zaworek jest w podstawie filtra oleju. Przyczyną klekotania może być pompa vacum, szczególnie jak widzisz zależność z pedałem hamulca. Wymieniany był wadliwy napinacz, ale po tylu latach i kilometrach wymiana tylko jego nic nie da.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zaworek jest w podstawie filtra oleju. Przyczyną klekotania może być pompa vacum, szczególnie jak widzisz zależność z pedałem hamulca. Wymieniany był wadliwy napinacz, ale po tylu latach i kilometrach wymiana tylko jego nic nie da.

 

Ogolnie to mam zamoczoną w oleju pompe vacum.W kabinie czuje spalony olej.Dotknąlemręka tej pompy i jest na niej olej i pewnie gdzies kapie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To do wymiany raczej jak to pewnie ona stuka i od razu nowa uszczelka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Sprawdzam tam z tyłu ręką codziennie i niestety jest olej. Jak dorwę czas to sie tym zajme.Ale czy przez to ze cieknie to czy może ona głośniej chodzić?? Druga sprawa.Czyściłem te solenoidy od vanosa ale nie zmieniałem uszczelek.Czy można założyć ze skoro nie ciekło po obudowie z pod solenoidow to uszczelki sa ok?? A co z malą uszczelką na solenoidzie?? Jakie by byly objawy jakby tamte male przepuszczały??.Ogolnie to nie zawsze jest klekot.Nie raz jak odpale lub jak chwile pochodzi to auto chodzi całkiem inaczej.Czasem bez klekotu.Czy może trzeba odpiąć klemu żeby zrobić jakiś reset komputera??
Opublikowano
Pompe uszczelnilem ale klekot pozostał.I tu ciekawe jak go zapale rano i jak wylaczy sie pompa powietrza wtórnego to auto zaczyna chodzic tak jakby na 3 gary przerywa tak ze dwi eminutki.Potem sie wszystko normuje.Po odpaleniu nie liczac chrobotania przy odpaleniu silnik pracuje normalnie bez KLEKOTU.Pracuje normalnie dopoki nie dotkne pedału gazu....Tak wie chce to dobrze opisac.Silnik nawet jak gorący to chodzi poprawnie bez klekotu dopoki nie zaczne gazowac.CO to moze byc. Czytajac wszystko na temat tego klekotu natknąłem sie tez na post w ktorym gosc opisuje te same objawy i ze pomogla i całkiem zlikwidowała klekotanie wymiana smoka w misce oleju.Bylo pęknięcie gdzies w miejscu łączenia smoka.Teraz pytanie czy wystarczy pomiar cisnienia zeby stwierdzic ze auto ciągnie powietrze z olejem?? Jakie powino byc cisnienie??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.