Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.


Mam następujący problem.

Zauważyłem że na zimnym silniku ciśnienie spalin ma wartości ujemne (na wolnych obrotach). Na rozgrzanym mocno dodatnie np 30-40.

Błędów w komputerze nie było. Wypalanie w mieście było bardzo częste nawet co 150 km. W trasie do 1000 km.

Uznałem że może być uszkodzony czujnik.

Kupiłem nowy czujnik Febi. Teraz nie ma różnic w ciśnieniu spalin na zimnym i ciepłym silniku. Ale przy czujniku Febi pojawia się błąd czunika 4D03.

W aplikacji Btool jest bardzo duży backPressureOffset ok 58.


Czy powinienem zrobić jakąś adaptację nowego czujnika (jeśli tak to jak ?) ?

Czy nowy czujnik jest uszkodzony ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnikow sie nie adaptuje. Masz dpf? Znaczy, fabrycznie masz na pewno ale czy nie jest usuniety?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnikow sie nie adaptuje.

Nie wiem czy w każdym, ale w niektórych silnikach na pewno jest adaptacja i jest wskazana. Niestety ISTA pozwala na to tylko przy występowaniu paru konkretnych błędów.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Próbowałem w ISTA, coś znaleźć. Ale przy tym błędzie jest tylko procedura dynamicznego sprawdzenia czujnika. Wykonałem ją - wyszło że jest sprawny.
Opublikowano

Dzięki.

A czy wartość backPressureOffset ok 58 jest normalna czy czujnik bardzo zawyża pomiar ciśnienia (na oryginalnym czujniku ta wartość jest o wiele niższa) ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.