Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Generalnie tak - myślałem aby kupić lekko używane M2 (230-250 tysięcy), ale ... w sumie drogo.

Widzę, że M3 E92 ma takie "akceptowalne ceny".

Koszty utrzymania mnie nie przerażają, klocki, opony, tarcze, paliwo, ubezpieczenie przerabiam u siebie i trudno.


To co mnie przeraża to niespodziewane naprawy.

Wiem, że to wróżenie z fusów, nawet linka do aukcji Wam nie dam. Ale w sumie chciałbym poznać Waszą opinię, najchętniej podaną przykładami (razem z ceną :P) rzeczy które mogą mi się przekręcić w emce.


Do czego będę używał - generalnie daily. Codziennie dojeżdżam do pracy (Warszawa Centrum -> Mokotów do 10 km) lubię wieczorami sobie pojeździć.

Duże spalanie mnie nie przeraża, bo robię mało kilometrów, więc mój budżet nie piszczy tak bardzo. A lubię cieszyć się każdym z tych kilometrów... wiec dlatego chcę fajne auto.


Więc przyjmijmy sytuację, że wezmę jakieś M3 wiszące teraz na otomoto, za ~120 tysięcy... co powinienem (i za ile) wymienić, wyczyścić, poprawić itp. aby spać spokojnie?

Opublikowano

PANEWKI na 100% są do roboty!

To jest mankament, do którego BMW się nie przyznaje, tzn. nie ma takiego czegoś jak "wymiana panewek w ASO".

Korbowód - to też jest pieniężnochłonne.

Reszta.... jak to reszta, normalne auto razy 3-4.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Masz tu całkiem fajny temat na forum kolegi który kupił jakiś czas temu M3, zrobił listę rzeczy po zakupie u fachowca, wszystko opisał. obczaj w dziale odpowiednim.
Opublikowano

Dzięki! Na pewno będę się odzywał :)


A jak wygląda kwestia ogólnie pojętej niezawodności?

Bo szczerze mówiąc, ja potrzebuję "fajnego daily". Jestem pewien, że M3 fajne będzie, tylko nie chciałbym spędzać czasu w serwisach, gdzie mój samochód będzie uziemiony na długie miesiące. Koszta to kolejna sprawa.

(Ciągle gdzieś mam w głowie M5 E60 i podobno tykającą głowę pod maską)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Śledząc temat e92 M3 od kilku lat mój wniosek jest taki że nie jest to problematyczny samochód.

Panewki, nastawniki przepustnic - to załóż na pakiet startowy. Resztę eksploatacji łatwo policzyć.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
PANEWKI na 100% są do roboty!

To jest mankament, do którego BMW się nie przyznaje, tzn. nie ma takiego czegoś jak "wymiana panewek w ASO".

Korbowód - to też jest pieniężnochłonne.

Reszta.... jak to reszta, normalne auto razy 3-4.

Mimo, że jestem nowy na forum to o M3E92 trochę wiem i nie zgodzę się z Twoją opinią

Panewki nie są mankamentem tylko poprzedni właściciele, którzy nie doczytali instrukcji obsługi samochodu gdzie jest napisane jak wół, z zimnego silnika "moderate driving"

Moderate driving w praktyce oznacza jazdę jak emeryt w trybie komfort do pełnego rozgrzania oleju [zależnie od temperatury otoczenia może zabrać nawet do 30 minut], i obrotach maks do 2500! Widziałem M3 rocznik 2008 przebiegiem 150 tysięcy mil i więcej z oryginalnymi panewkami :cool2:


Oczywiście jeśli ktoś chce spać spokojnie to wymieni panewki na starcie zwłaszcza, że nie wiadomo jak jeździł poprzedni właściciel i nie ma udokumentowanej wymiany panewek


Pozdro

Opublikowano
Z tym „znawcą” szkoda dyskutować :lol:

Na międzynarodowych grupach [głównie Amerykanie i Brytyjczycy - około 5 tys użytkowników M3] robiliśmy sondaże w tej sprawie! Były M3 z rozwalonymi panewkami przebiegiem 40 tys mil i takie z przebiegiem ponad 150 tys mil + na oryginalnych panewkach - Większość z tych, którzy zmieniali panewki robili to z czystej potrzeby własnej, odsetek tych z rozwalonymi panewkami de facto był niski około 5%

Dużo też dowiadywałem się wśród ludzi jeżdżących na tory, sytuacja mniej więcej wyglądała podobnie!


Moja M3 ma oryginalne panewki 64 tys mil przebiegu, mam ją od roku i odpukać nic się nie dzieje mimo, że czasem lubię jak rozprostowuje nogi w trybie M


Ale skoro wiesz lepiej bez podania jakichkolwiek faktówy, danych lub jak widzę nawet bycia posiadaczem M3 E92 to rzeczywiście nie ma sensu dyskutować :cool2:

Opublikowano
Nie miałem na myśli Ciebie tylko tego kogo cytujesz.

Mówisz, że friendly fire? Jak to to sorry

Opublikowano

No, mając codzienny kontakt z osobą, która naprawia tylko eMki, eReSki, AMG, Korwety, eRki itd., widząc co przyjeżdża i po co przyjeżdża i następnie stawiając ten fakt z tym forum potwierdzam to, co słyszę od dawien dawna:


"nie słuchaj nikogo z tego forum" - oczywiście delikatnie to ujmując.



Szczera prawda, do pokazywania swojego ego to TO miejsce jest idealne a jak trzeba coś naprawdę pomóc to nie ma nikogo.


:!:

Opublikowano

Panewki w S65 sa po prostu elementem eksploatacyjnym. Jesli nie byly zmieniane jakis czas temu, trzeba to wliczyc w pakiet startowy - tym bardziej gdy nie ma pewnosci jak auto bylo uzytkowane przez poprzednich wlascicieli.

BMW jak najbardziej ma procedure wymiany panewek w instrukcji serwisowej, i kazdy autoryzowany dealer powinien to zrobic. Jednak bedzie odpowiednio drozej i raczej gorzej (brak doswiadczenia) niz w wyspecjalizowanym warsztacie.


Ogolnie E92 M3 to calkiem solidne auto - chociaz ja nie uzytkowuje jako daily.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano
BMW jak najbardziej ma procedure wymiany panewek w instrukcji serwisowej, i kazdy autoryzowany dealer powinien to zrobic. J

 


Aż chciałbym aby się ktoś wypowiedział kto poszedł do Dealera i powiedział "wymieńcie mi panewki". Co wtedy usłyszał.

  • Moderatorzy
Opublikowano
O czym Ty w ogóle bredzisz ? Kto jeździ teraz e92 do dealera ?
Opublikowano
O czym Ty w ogóle bredzisz ? Kto jeździ teraz e92 do dealera ?

 

LOL - widze ze kultura na Polskim forum BMW silna!

M3 E92 to kultowe auto - wiele osob na zachodzie jezdzi do dealera nimi...


Nie pozdrawiam.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano (edytowane)
No, mając codzienny kontakt z osobą, która naprawia tylko eMki, eReSki, AMG, Korwety, eRki itd., widząc co przyjeżdża i po co przyjeżdża i następnie stawiając ten fakt z tym forum potwierdzam to, co słyszę od dawien dawna:


"nie słuchaj nikogo z tego forum" - oczywiście delikatnie to ujmując.



Szczera prawda, do pokazywania swojego ego to TO miejsce jest idealne a jak trzeba coś naprawdę pomóc to nie ma nikogo.


:!:

Mojego ojca brata konia syn też mówił, że miał kontakt i nawet twierdził, że widział jak jego kumpel naprawiał - tylko co z tego wynika? :cool2: Chcesz mi powiedzieć, że wiesz więcej o moim samochodzie bo znasz go z opowiadań kumpla? Serio?

M3 E92 to kultowe auto - wiele osob na zachodzie jezdzi do dealera nimi...

 

Jako mieszkaniec zachodu poddaję to w wątpliwość - dzwoniłem kilka razy do BMW i mają to w dupie, są na etapie BMW F i G - więcej kasy mniej roboty :mrgreen:

Edytowane przez M3Jerez
Opublikowano
Szkoda nawet rozwijać temat dealerów BMW i M3 E92, ale może ktoś ma jakieś pozytywne doświadczenia?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja jeździłem ponad 5 lat m3 e92.

Bezawaryjne, tanie w eksploatacji i dające dużo frajdy auto :cool2:

Opublikowano

CZYLI:


1. albo nie jeździłeś wręcz wcale.

2. albo nie dbałeś o wóz w ogóle.

3. albo jeździłeś mega delikatnie.


Pytanie, które to "albo" jest z Twojego przypadku?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Sądząc po pytaniach wiesz lepiej niż ja :)

Zrobiłem 60k km. Byłem kilka razy na torach, Poznań, śp. Lublin, Jastrząb + kilka pojeżdżawek na 1/4 mili na różnych lotniskach Toruń, Nowe Miasto, Biała Podlaska, Ułęż, Mtrack pod Koszalinem itd.

Opublikowano

Breras - jaka jest twoja teza?


Op spytal czy E92 m3 jest awaryjne I co nalezy zrobic po zakupie zeby spac spokojnie.


Kilku posiadaczy tych aut wypowiedzialo sie z doswiadczenia ze ogolonie auto jest solidne. Panewki powinny byc wymienione po ok. 100kkm - ale nie jest to jakis powalajacy koszt. Przepustnice moga sie zepsuc - wtedy mozna wymienic lub zregenerowac. Znow - nie jest to jakis kosmiczna inwestycja. Ogolnie koszty nie sa jakies wysokie biorac pod uwage osiagi i wyjatkowosc tego auta. Jak z kazdym autem o takich parametrach - jesli ma sie tylko budzet na zakup, powinno sie szukac czegos innego.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Breras to troll który wypisuje bzdury w każdym temacie i o każdej generacji nawet jeśli oglądał ją tylko w Auto Świecie.

I wielki hejter ASO tak dla zasady. Szkoda Waszej polemiki panowie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.