Skocz do zawartości

E90 2.0D ubytek oleju i duża turbodziura


gamzaj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka niskiego stanu oleju. Zdziwiło mnie bo 2 tygodnie temu sprawdzałem i było pod max. Ogólnie wyszło że ubyło mi jakies 0.7 L przez okolo 800km. W dodatku jest potężny muł...nawet szybkie ruszenie z 1 biegu kończy się tym że silnik musi wejść na jakies 2500 obr/min i nagle wyrywa. Na każdym biegu podobnie. Wczesniej tak nie było. Samochód ma przejechane 250 tys a turbo nigdy nie było naprawiane. 4k km temu wymieniony został intercooler bo mocno się pocił. Żadnych większych wycieków nie ma. Jedyny jaki namierzyłem to kilka ml w okolicy wtryskiwaczy które chyba wydostały się spod uszczelki pokrywy ale nie sądzę zeby tyle oleju wyleciało tam. Samochod nie dymi ani na biało ani na niebiesko. Czasem obserwuje kropki oleju na zderzaku przy wydechu. DPF jest. Ma ktoś jakis pomysł co mam sprawdzić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Intelcooler od tego samego modelu ? Przed montażem był czyszczony ? Dziwne ze po wymianie intelcoolera masz taka turbo dziurę... co do ubytku oleju to może być turbo ale nie musi. Zdejmij waż przy turbo ten który łączy z ic i zobacz jak to wyglada palcem poruszaj wirnikiem od turbo. Jesli będzie spory wyczuwalny luz „przód tył” to już się kończy delikatny luz na boki jest ok. Poza tym odczyt z komputera live data odnoście doładowania. Jesli będzie spora ilość oleju w dolocie jak zdejmiesz waż to już uszczelniacze puszczają. Jesli ogarniasz trochę mechanikę to sam ogarniesz temat.

Kupujesz rdzeń ori mitsubishi (850zl) rozbierasz uważając na nastawnik tak by go nie rozregulować czyścisz wszystko składasz nowa rurka olejowa i jedziesz dalej.

Myśle ze to najlepsza metoda oczywiście poza kupnem nowej sprężarki. Przynajmniej wiesz ze nie jest regenerowana na najtańszych podzespołach a masz ori nowy rdzeń.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Tak ic był od tego samego modelu a przed montażem wypłukałem go więc był czysty. Od razu po montażu było okej. Dziura zaczęła się odkąd zaczął tak brać olej. Wirnik siedzi sztywno. Jedynie co to zauważyłem że jest bardzo duzo oleju w dolocie do turbo. Wygląda jakby leciał tym krótkim przewodem gumowym który wychodzi gdzieś z pokrywy zaworów. Czy możliwe że odma nie separuje oleju i leci wszystko do dolotu? W sumie gdyby olej był w ic to moze od tego dziura :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zdjęcie się nie ładuje. Kiedy ostatnio wymieniałeś odme ?


Tu masz link z filmem na yt jak wejść w live data w inpie. Chodzi o 2:15 tam masz wartości oczekiwane przez komputer oraz rzeczywiste. Najlepiej sprawdzić to podczas jazdy. Myśle ze już dalej dasz rade odczytać parametry.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem doładowanie. Przykładowo podczas przyśpieszenia z 3 biegu z 1.5 tys obrotów progam pokazuje że oczekiwana wartość doładowania to 2400 a wartość rzeczywista wtedy jest 1500 okolo. Dopiero powyżej 3tys obrotow turbo nagle zaczyna pompować i wartość te są sobie praktycznie równe :( :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest problem z turbo/ bądź nastawnikiem zmiennej geometrii. Najlepiej oddać turbo do sprawdzenia. Wtedy będzie można wykluczać kolejne usterki.


A tak na marginesie jak wyglada sprawa z dpf jak często się wypala? Sprawdzałeś w programie jakie ciśnienie jest za dpf ? Nie jest czasem przypchany



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ze gdyby sie wypalał to bym widział w lusteku raczej...ostatnie wypalenie dpf według komputera to przy przebiegu 235 tys a obecny przebiegu ponad 250 tys. Przez połowe posiadania miałem uszkodzony termostat egr i temperatura silnika nie przekraczała 50 stopni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przyjrzyj się dobrze DPF, przez tyle tys km bez wypalania może być już w kiepskim stanie. Miałem kiedyś e60 2.0d i zajechany dpf dawał bardzo podobne objawy. Była bardzo zamulona z dołu i dopiero od 3200 obrotów miała jakaś moc. Ty na pewno tez nie masz pełnej mocy po prostu jest takie odczucie gdy nagle zacznie przyspieszać.

Ogólnie powinna sypnąć błędami, powinna tez się częściej wypalać. Czy wszystko działa poprawnie? Nie masz problemów z klapa gaszącą? Auto gaśnie delikatnie czy telepie ?


W lusterku raczej byś tego nie zobaczył bo to nie jest tak ze jak się wypala to idą jakieś kłęby dymu czy coś. Ogólnie jesli jest wszystko ok to jest to niezauważalne. Temperatura spalin przy wypalaniu przekracza 500c ciśnienie splin przy przyciskaniu u mnie dochodzi do jakiś 130 już nie pamietam jaka jest tam jednostka.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie te w dolocie. Jak otworzysz maskę i zdejmiesz pokrywę silnika to po stronie kierowcy łączy się z rura od intercoolera. Klapa gasząca i za nią egr. Skoro ci czasem telepie to działa ona nieprawidłowo przez co DPF się nie wypala. No i w sumie nie ma kiedy się wypalić jak robisz odcinki po 10km



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No diesel to nie był dobry pomysł na takie dojazdy :roll: dostałem się do tej klapy i chodzi dość płynnie ale było na niej pełno oleju i w egr samym też. Mimo że jak kupiłem samochód to czyścilem egr z tego nagaru i było tam czysto. Wymieniłem już odme ale stara nie wyglądała na zużyta bo w sumie oprócz membrany nie ma co się tam popsuć. Turbo pod względem luzu tez sprawdzałem w prawdzie palcami ale nic nie czuć. Dość czesto tez czuje spaliny w środku a wydech jest szczelny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalić gada i po problemie. Klapa może chodzić płynnie ale tam jest taka płytka elektroniczna wewnątrz i tam zbiera się olej. Po czasie robi się zwarcie i przestaje działać poprawnie a z czasem w ogóle. Mniejsza teraz z nią.

Wiec tak

1. Awaria sprężarki bądź nastawnika geometrii.

2. DPF na wykończeniu

3. Opcja 1 i 2


Na początek sprawdź dpf widzę ze lubisz pokręcić wiec wywal go z auta zobacz jak to wyglada nie wiem czy masz w okolicy jakaś firmę która zajmuje się filtrami ich regeneracja itp. Niech go przebadają. Możesz tez się przejechać bez puchy i zobaczyć czy będzie poprawa. Tylko wtedy auto chodzi jak odrzutowiec. Ale bez obaw po krótkiej przejażdżce nic mu nie będzie a błędy które wyskoczą sobie skasujesz.

Jesli nie będzie poprawy to musisz dać turbo do sprawdzenia. A jak wyklucza się te dwie opcje to trzeba będzie szukać dalej.

Możesz tez oddać auto do zaufanego mechanika tylko broń Boże do pseudo bo wymienia ci wszystko i zapłacisz pół wartości auta.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okolicy trudno o zaufanego mechanika...dlatego wole samemu cos ogarnąć. Zapomniałem dodac że mam zrobionego chipa który śledzi od jakis 100tys. Pół roku temu hamowałem i wyszło 190KM. Wtedy też nie było tego muła. Dziś się bawiłem gazem podzczas jazdy i ten muł jest też np przy 3.5 tys obrotów....wciskam nagle pedał a on zastanawia się ze 2 sekundy i dopiero ciągnie. Myślę że możesz mieć rację z tą turbinka...poprzedni właściciel wymieniał nastawnik. Może i przyszedl czas na mój. Sprawdzę ten dfp dokładnie jeszcze i dam znac. Dzieki za odpowiedź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.