Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam e46 sedan 1998r 320 r6(150km) b+g niestety jakieś czas temu padł silnik :(. Prawdopodobnie pękł łańcuszek rozrządu. Jako że wcześniej myślałem już o swapie na coś większego, tak teraz nie mam innego wyjścia. Chciałbym włożyć tam 2.8 (podmienić słupek) do tego jakoś wzmocnić sprzęgło macie jakieś sprawdzone sposoby ? Raczej iść w części z 3.0 D, czy po prostu kupić jakieś nowe sprzęgło i będzie taniej i lepiej?. Następnie myślałem o lekkim kole zamachowym, jak to się sprawdzi przy 2.8 da jakiś efekt ?,A jeśli tak to jak ogarnąć najlepiej takie koło ? kupić używkę ?. Kolejne będą hamulce, myślę o tarczach z 3.0 co bym wtedy potrzebował do takiego swapa hamulców?, jak już to wymieniać wszystkie 4 czy sam przód może wystarczyć + jakie zaciski do tego ? Jak już kupować tarczę i resztę z 3.0 to już i brać zaciski czy może są jakieś lepsze zastawy. Jak się spiszę chłodzenie ? Raczej szukać coś lepszego czy od 2.0 da radę?. Jak to wygląda przy swapie żeby to połączyć oraz jak z kompem da radę coś przy nim ,,przy modzić' żeby polepszyć efekt ? Może macie jakieś pomysły co można albo trzeba zmienić przy okazji gdy silnik będzie jeszcze na zewnątrz aby poprawić trochę osiągi?

Teraz co z wydechem ? Jest seria razem z katami ale chciałbym żeby było troszkę głośniejsza,jak go ogarnąć żeby ten silnik miał komfort pracy ale nie darł ryja też zbyt bo tego nie chcę.

Myślę że jeszcze nie jedno pytanie pojawi się w wątku gdy już zacznę pracę nad autem. :D


Zapomniał bym jeszcze zapytać na początek jaki silnik polecacie ? czy słupek 2.8 w moim przypadku to dobry pomysł ? jeśli tak, to jakie to 2.8 ?


Pozdrawiam :) :lol:

Opublikowano

Ja właśnie jestem po swapie n N42B20 na M52TUB28. U mnie zmiana silnika była wymuszona tym ze remont starego silnika był nieopłacalny. W moim przypadku sprawa jest o tyle prosta że mam automat z najmocniejszą skrzynią jaką BMW ładowało do tego auta (i do większych np X5) więc temat sprzęgła mi odpadł i taki był mój zamiar, Na starcie z pod świateł przy 143KM robiłem wiele mocniejszych aut bo jak wciskasz pedał w podłogę i nie puszczasz ta skrzynia cały czas ciągnie i nie ma spowolnienia związanego ze zmianą biegu. Jeżeli chcesz m52 to kup koniecznie wersję TU ponieważ ona w przeciwieństwie do zwykłej wersji ma żeliwne cylindry. Ponadto szukaj silnika z Niemiec a nie z Anglii. Anglicy w tamtych latach mieli mocno zasiarczone paliwo co powodowało że w zwykłych wersjach gdzie cylindry były aluminiowe powodowało to wyżeranie powłoki zabezpieczającej a co za tym idzie rozszczelnienie na pierścieniach i wzmożone spalanie oleju. Wersje TU były produkowane od 1999r. i miały podwójny Vanos. Ja brałem silnik z osprzętem, wiązkami i komputerami żeby się nie bawić w jakieś kombinacje.


Z tego co sprawdziłem to chłodnica jest w tych autach taka sama więc ja nie zmieniałem. Do tej pory trzyma dobrze temperaturę i się nie przegrzewa.


Aktualnie pracuje nad wydechem, zostawiłem oba małe katalizatory i w środę montuję przedni i środkowy tłumik od silnika 3.0, potem zobaczę jak to chodzi i do tego dobiorę tłumik końcowy.

Jak coś wymodzę to dam znać.


Jeśli chodzi o hamulce ja na razie szykuję się do zaadoptowania hamulców Brembo 4 tłoczkowych z E38. Temat szerzej opisze jak już to opanuję.


Jeśli chodzi o dalsze podnoszenie mocy to ja chcę pójść w turbo (wersja bez odprężania silnika), są do kupienia dedykowane kolektory i turbiny. zrobienie smarowania jest bardzo proste a wysterowanie to już czysta zabawa.

83ba45602a45.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
.W moim przypadku sprawa jest o tyle prosta że mam automat z najmocniejszą skrzynią jaką BMW ładowało do tego auta (i do większych np X5)

Masz na myśli A5S 390R z 318ti?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To chyba masz jakieś nietypowe informacje, to gm, który stwarza wiele problemów gdy jest łączony z silnikiem o większym momencie obrotowym niż takim, który generuje r4 pb. Za wytrzymałą uchodzi skrzynia produkcji zf, montowana w benzynowych r6 z napędem na tylną oś.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ta skrzynia jest też montowana do X5 z silnikiem 3.0D (cięższe i mocniejsze auto) więc nie koniecznie. Z doświadczenia wiem że wszystko zależy od eksploatacji i serwisowania.


Dla przykładu podam że w moim poprzednim aucie (Passat B5FL 1.9TDI 131KM) wszyscy narzekali na pompowtryski, koło dwumasowe i turbo. Ja z żadnym z tych elementów nie miałem problemów, auto NIE kopciło i nawet moi znajomi, permanentni przeciwnicy diesli stawiali to auto jako wzór prawidłowej eksploatacji. Dwumasa wytrzymała 300 000km a reszta do dnia pozbycia się pracowało wzorowo a miało nakulane 450 000km.


Sprawdzałem parametry tej skrzyni i ma lepsze niż ZF więc spokojnie spokojnie, wszystko wyjdzie w praniu.

Na wiosnę wejdzie turbo to zobaczymy jak sobie poradzi z dużym momentem obrotowym.

83ba45602a45.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale te skrzynie rypią się w iksach :roll: i nie tylko, 90% 3.0d z automatem gm nie pracuje prawidłowo, tylko właściciele nie chcą tego zauważać albo przyzwyczaili się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Info z paliwem mam od speca od silników BMW i to on zwrócił moją uwagę na to że zwykły M52 ma cylindry z aluminium pokryte nikasilem który wchodzi w reakcję z siarką zawartą w paliwie. W wersji TU masz stalowe cylindry przez co nie ma problemu ze schodzącą powłoką i kopceniem na niebiesko na zimnym silniku.


a


Co do skrzyni to tak jak napisałem wyżej, wszytstko wyjdzie w praniu, jak się będzie psuła to odszczekam każde słowo ale na chwilę obecną gość którego niedawno poznałem a zajmuje się automatami od lat 80 i jest guru w tych sprawach potwierdził moje zdanie więc trzymam się tej informacji.

83ba45602a45.jpg
Opublikowano
Wszystko ok. Ale czy jest mi ktoś w stanie pomoc na priv lub jakiś inny sposób jak to złożyć i czy da mi coś np.lekki zamach w drogowym aucie, nie chce żeby latała bokiem w każdy zakręt chce tylko żeby jechała lepiej niż te w ch*j słabe 2.0 150 km
Opublikowano

Ja się nastawiam na start z pod świateł więc mnie nie interesuje jazda bokiem ani prędkość maksymalna.

Każdy ma własne odczucia co do szybkości auta, ja po zmianie na 2,8 (m52) zauważyłem że auto jest bardzo żwawe, lekko dodam gazu a już wyrywa do przodu.

Miałem okazję jeździć 2,5 (m54) i nie było takiego wrażenia tyle że ja zostawiłem dyfer od 2,0


Wszystko zależy jaki masz budżet, możesz zrobić wszystko jak masz na to kasę i czas bo może zamiast ładować wielkie pieniądze po prostu kup M3 i pozamiatane.

Jak potrzebujesz jakiejś pomocy to mogę Cię wesprzeć i myślę że tu na forum jest trochę ludzi którzy też Ci pomogą.

83ba45602a45.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.