Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no w navi nie ma świętego graala to prawda, zawsze się zdarzy jakiś fail.

Natomiast statystycznie najrzadziej (pod samym kątem nawigowania, nie patrząc na POI, interfejs itd) zawodził mnie TomTom.

I są lepsze nawigacje od BMW - jeśli ktoś od E60 używa ciągle tej samej nawigacji to raczej średnie ma porównanie, a niektóre korki po prostu uważa za "nie do uniknięcia". Ludzie w Korei Północnej też sądzą, że żyją w raju bo od czasów E60 nigdzie nie byli ;))

Opublikowano

@slonik40 dokladnie

trzeba miec zawsze jakas granice

nic nie jest idealne

najbardziej to kwestia przyzwyczajenia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam porównanie choćby z innych aut. A jeśli chodzi o korki to poruszam się głównie po trasach, na których korków nie ma, więc naprawdę nie potrzebuję czegoś lepszego niż RTTI.
Opublikowano

przykłady z ostatnich dni.

Warszawa, ul. Idzikowskiego - korek od Puławskiej do Czerniakowskiej, ok 2 km - jakieś 20 minut stania (ok godz. 18 w środę) - BMW pokazuje zieloną trasę, tomtom i google pokazują korek (z czego tomtom odradzał w ogóle skręt w tę ulicę, google widziało korek ale nadal pchało w niego)

Warszawa, zjazd z S2 na Puławską (ta zawrotka która będzie przechodzić w południową obwodnicę) - BMW nie widzi tam problemu, jakieś 15 minut stania (wczoraj)

Warszawa, to samo miejsce dzisiaj, BMW znów nie widzi problemu, a ja widzę, że auta już stoją przed wjazdem na wiadukt. Szybka odbitka na prawo i zawrotka pod Luxmedem - na oko uniknąłem z pół godziny stania w ciągu 30 sekund. Tomtom i google sugerowały taki objazd (tzn może mniej radosny niż zawrotka pod luxmedem czy złamanie zakazu w lewo, ale zalecały skręt w prawo w Puławską)


Ja już nawigacji BMW używam tylko jak nie zależy mi na czasie za bardzo, bo ma ładny interfejs i jest na dużym ekranie i jakąś część tych korków tam widzi. Dla tych, co im się spieszy, polecam Tomtoma - też idealny nie jest, ale o wiele lepszy wg mnie.

Opublikowano
Navi to google. Reszta się nie liczy.

 


najwidoczniej nie masz bmw i nie znasz jakości ich map, która w polaczeniu z RTTI jest więcej niż wystarczająca

 

...daleko jej do Audi, korzystającej z Google.

Oczywiście w Carplay mamy GoogleMaps, ale to inna bajka niz system Audi.

RTTi bardzo dobrze się sprawdza w Niemczech, w naszych warunkach (ilość aut raportujących) powiem średnio.

Wiele złych komunikatów o korkach i szacowanym czasie opóźnienia. Tu naprawdę raporty Googla stoją dużo wyżej.

 

Z tego co wiem to jedyne usługi Googla w audi to zdjęcia satelitarne, street view i ogólnie wyszukiwarka czy wysyłanie z komputera punktu docelowego. Praktycznie to samo ma BMW. W audi ani mapy ani natężenie ruchu nie jest dostarczane przez googla.


Mapy do bmw, audi i mercedesa dostarcza Here. Natomiast dane o natężeniu ruchu są dostarczane przez Tomtoma. Nie jest to zależe od ilości BMW na drodze. Więc podsumowując, trójca niemiecka ma dokładnie te same nawigacje. Jedyna różnica to algorytm wyznaczania tras ale raczej nie ma tu jakiejś rewolucji.


Ja z map BMW+rtti jestem zadowolony i nie zawiodła mnie na dłuższych trasach a w większych miastach działa bez problemu. Wspierane miasta z natężeniem ruchu można znaleźć na stronie Here.

Opublikowano

Od prawie roku używam G31 (55Tkm), wcześniej jeździłem A6 C7 / A4 B9.

Proszę potraktować moją opinię jak czysto subiektywną, ale navi w tych autach to inna bajka.

Zaczynając od faktu, że w audi można się z nawigacją "dogadać" naciskając klawisz na kierownicy lub poprzez touchpad, który w BMW każdy zna kto chce wpisać literę Ł, do wybrania adresu np: cukiernia czy nazwa własna obiektu, łącznie z podaniem zdjęcia obiektu docelowego....to jest inny świat.


Teraz kwestia prezentacji na ekranie, w audi jest kolejność zdarzeń, każdy korek opisany osobno, widać po kolei co się dzieje na trasie. Owszem w BMW możemy wejść w RTTI, ale widząc co tam się znajduje szybko uciekam.

Jeżdżę A1, i jak miałbym słuchać podpowiedzi odnośnie autostrady w BMW (lato - bramki) ...motogodziny w aucie byłyby mocno przekroczone ;).

Asekuruję się w takim przypadku aplikacją google w Carplay.

Nie wiedziałem, że źródło danych jest to samo, to pewne zaskoczenie dla mnie, tym bardziej, że w zasadzie na drogach lokalnych RTTi nie działa, a zmienność danych w ciągu krótkiego czasu doprowadza do pasji np: 17 min przeskakuje na 2 min, po czym znowu na 25 min opóźnienia.


Nie jestem technikiem od systemów navi, tylko użytkownikiem i z mojej perspektywy navi Audi mocno na plus.

Podobne zdanie mam odnośnie całego systemu, spięcia ekranu głównego z ekranem za kierownicą... powiedzmy sobie szczerze, w BMW to dwa różne systemy (design/współdziałanie-informacja/kolorystka/wielkość czcionek etc), w audi to może niedoskonały ale zaryzykuję stwierdzenie, że jeden system.


No i gwóźdź do trumny...aktualizacja. On-line (mapy każdego kraju osobno) vs. pendrive (warto poczytać ile z tym zachodu).

Opublikowano

Dzięki za opinię. Niestety nie miałem możliwości przetestować podczas dłuższej jazdy nawigacji w audi żeby wyciągnąć jakieś konkretne wnioski. Chciałem tylko lekko obalić często powielana teorię co do dostawców map czy natężenie ruchu. Ogólnie system nawigacji BMW uważam za dobry i podczas jazdy bardziej czytelny niż posługiwanie się nawigacja z telefonu ale przyznaję rację, że to co wymieniłeś jest problematyczne. Brak voice Control, brak np paska postępu jak np w tomtomie czy nawet brak komunikatów głosowych o zbliżaniu się do zatoru/remontu/wypadku (w nbt brak) jest słabe.

Czasy opóźnień mogły się szybko zmieniać jak masz włączone dynamiczne prowadzenie i przeliczał sobie trasy nowe dlatego tak mógł przeskakiwać z czasami opoznien. Dodam jeszcze, że tomtom dostarcza do audi dane od 2015 albo 2016 (nie pamiętam dokładnie) natomiast bwm przeszło na tomtoma w drugiej połowie 2018. Wcześniej dostawca był Here, który uważam że gorzej sobie radzi od tomtoma w pl a dane natężenia ruchu można zobaczyć na stronie, która podałem niżej.


Ogolnie uważam, że do jazdy po głównych drogach nawigacja się dobrze sprawdza natomiast do zakorkowanych miast google jest znacznie lepsze. Osobiście uważam, że tomtom jest optymalny na trasy i do miasta :D


Formalnie w Polsce dane natężenia ruchu na mapie są dostępne w Białymstoku, Bydgoszcz, Kraków, Częstochowa, Gdańsk, Gdynia, Katowice, Łódź, Lublin, Poznań, Szczecin, Warszawa, Wrocław. I dane te są dostępne raczej na głównych ulicach, boczne uliczki często tych danych nie posiadają. Pozostałe miasta mają tylko dane głównych dróg np krajowych przelatujących przez miasto a pozostałe drogi nie posiadają danych o natężeniu ruchu czy remontach. Bardzo często jest to co wspomniałeś o braku danych na zjazdach z autostrady co jest bardzo słabe bo one właśnie często są zakorkowane. I nie jest to problem tylko BMW tak jak wspomniałem wcześniej, problem trojcy niemieckiej.


Jako ciekawostka można sprawdzić czy ulice w rejonie, w którym się poruszamy posiada w ogóle "aktywne" natężenie ruchu na stronie wego.here.com . Tylko polecam sprawdzić to w nocy jak nie ma ruchu na drogach ponieważ wersja Here na stronie internetowej jest lekko rozbudowana i potrafi pokazać ulicę na czerwono w przypadku dużego korka mimo, że np w nocy nie będzie posiadała, żadnych danych. W naszych systemach dane natężenia ruchu są tylko na ulicach, które mają cały czas kolorki. Podobnie jest z remontami - w miejscach bez kolorków natężenia ruchu nie zostaną one wyświetlone w nawigacji.


Druga ciekawostka, do której zachęcam wszystkich to samodzielne poprawianie map w naszym aucie :) Here posiada bardzo przyjemne narzędzie do modyfikacji i tworzenia nowych dróg i miejsc, zmiany/poprawy adresu, dodawanie POI itd. Narzędzie znajdziecie na mapcreator.here.com . Z moich obserwacji wynika, że wprowadzone i zaakceptowane przez Here poprawki (widoczne na mapie podanej wyżej) zobaczymy w BMW tak za 6-12 miesięcy. Niestety długo ale lepiej późno niż wcale

Opublikowano

nie chodzi mi o nawigacje

Tylko o trzeszczenie plastkow w tak mlodym aucie

cos ktos moze napisac na temat trzeszczenia lub spalania 2.0 benzyna 252 KM ( oznaczenie 3.0 i )

jakie koszty utrzymania lub jakie naprawy moga byc ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te trzeszczące to chyba jakieś powypadkowe rumple albo te, które z lawety pospadały. Skoro w F10 przy 177kkm kompletnie nic nie trzeszczy to ciężko, żeby w dużo lepszym pod każdym względem i młodszym G30 coś trzeszczało. U mnie cały czas jest błoga cisza,a przebieg mam większy niż kolega, który pisał wyżej.
Opublikowano
Te trzeszczące to chyba jakieś powypadkowe rumple albo te, które z lawety pospadały. Skoro w F10 przy 177kkm kompletnie nic nie trzeszczy to ciężko, żeby w dużo lepszym pod każdym względem i młodszym G30 coś trzeszczało. U mnie cały czas jest błoga cisza,a przebieg mam większy niż kolega, który pisał wyżej.

Niestety trzeszczy od nowości zwłaszcza przy wysokiej temperaturze na zewnątrz. Przebieg 30 kk. Serwis nie daje rady- wykończenie deski piano.

Opublikowano
Te trzeszczące to chyba jakieś powypadkowe rumple albo te, które z lawety pospadały. Skoro w F10 przy 177kkm kompletnie nic nie trzeszczy to ciężko, żeby w dużo lepszym pod każdym względem i młodszym G30 coś trzeszczało. U mnie cały czas jest błoga cisza,a przebieg mam większy niż kolega, który pisał wyżej.

 

Dobry żart kolego :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zapraszam do siebie. Mam wykończenie czarne piano + deska w skórze i ani pół grama trzeszczenia. Sorry, nie ta klasa samochodów. To nie 20-letnie Seicento, żeby tu cokolwiek trzeszczało. Inna sprawa, że nie smażę auta na słońcu, bo w większości przypadków jeżdżę z garażu do garażu.
Opublikowano
Kolego s0nar to ja zapraszam do siebie. Nie mam "rumpla" czy tego co spadł z lawety jak to określiłeś. Zapraszam też do salonu w Gdańsku. Wsiądziesz sobie do M5 czy innych także 7emek i zobaczymy czy nic nie trzeszczy. Podczas jazdy owszem nie jest źle co nie znaczy, że jest błoga cisza. Ja na słońcu nie zostawiam bo też z garażu do garażu aaa no i seicento nigdy nie trzeszczyło bo zbyt proste auto było to samo co Polonez więc porównanie kompletnie nieudane. :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.