Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Szukam samochodu bmw g 30 2.0 benzyna 252 KM

Jak wam sprowuja sie te samochodziki

Dzis bylem ogladac z 2017 roku po przejechaniu stwierdzilem ze moja e 60 mniej trzeszczy w srodku

Czy wszystkie G30 tak trzeszcza plastiki w srodku /

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie nic nie trzeszczy (a śmigam na 19 i 20" RFT) , w końcu to wciąż świeże BMW, a nie 20-letnie Seicento. Ale pewnie ja mam G330, bo mój nawet na autostradzie jedzie stabilnie :lol: A sprawują się raczej doskonale, ciężko znaleźć jakąś wadę, może poza brakiem pełnego flokowania kieszeni w drzwiach i tego, że po każdym odpaleniu jest domyślnie tryb Komfort i aktywny Start/Stop (niby można przekodować, ale mogą się w ASO czepiać). Na razie czysta eksploatacja - filtry, oleje, hamulce. Jedynie muszę zweryfikować swój łącznik elastyczny wału, ale to raczej drobiazg, zresztą chyba nawet podpada pod naprawę gwarancyjną. Gdybym miał się czepiać to bym jeszcze dodał nieco słaby akumulatorek w kluczyku z wyświetlaczem.
Opublikowano

@pawel30 jak przejżysz wątki o jakości i stabilności G30tek to zobaczysz, że część nie ma problemów a część ma. Ja mam G30 z 2017 i trzeszczy oraz ma problemy ze stabilnością. Do tego zawias M pak skrzypi (wahacze i stabilizator wymieniony bez poprawy), kamerka w lusteru była wymieniana. Wydech MP miał krzywo zespawane końcówki i trzeba było reklamować plus poprawka założenia całości bo po czasie się luzowało i znowu było krzywo. Klima żyjąca właśnym życiem też nie umila. To wszystko w dwa lata i 40k km. Może mam wadlowy egzemplarz a może pecha. Kolega, który razem ze mną kupować wersję Luxury miał do wymiamy cieknącą skrzynkę VTG a na blacie nawet nie było 20k km.

Także sam musisz sprawdzić dany egzemplarz i przejechać się w wietrzne dni bo jak trafisz na taki ze słabą stabilnością to skutecznie potrafi to zabić radość z jazdy. Sprawdź te punkty i jak będzie ok to będzie Pan zadowolony :D

Opublikowano
Tu jest jakaś prawidłowość że rocznik 2018 lub 2019 ma poprawione te wady niemowlęce czy jak zwykle loteria? Jak na razie w ciągu 4 lat kupiłem 5 aut 4 nowe i 1 3 latka i żadnych problemów jeśli nie liczyć wymiany przekładni kierowniczej w 2 dniowej 120d. Poza tym 0 jakichkolwiek problemów zastanawiam się jak długo będę miał szczęśliwą rękę :wink:
Opublikowano

Ja mam pierwszy wypust i absolutnie nic się nie dzieje. Plastiki skrzypią, owszem, podobnie jak w F10-tke, mam 94kkm nalotu. Podczas jazdy nie ma skrzypień ani trzasków, był problem z dachem ale został przesmarowany, skalibrowany i jest :cool2:


W ramach gwarancji miałem wymieniany EGR, oraz jakiś łącznik wydechu z DPFEM ( finalnie wymieniono cały DPF, ponieważ na łącznik trzeba było czekać ok. 2 mieś )


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Takze mam jeden z pierwszych wypustow. Auto ma wiele niedociagniec typy parujace lampy acitive led, 2x wymiana mechaniznu opuszczania szyby a czasami i tak zapiszczy, trzeszczace plastiki, skrzypienie tapicerki podczas otwierania drzwi, brak stabilnego toru jazdy przy wietrze i wiele innych. Opisuje tu akurat moj egzemplarz wiec nie sugeruj za bardzo. Srednio po naprawie w aso problem powraca za pol roku do roku.


Mimo tego i tak chyba lepszy wybor niz nowe a6 albo e klasa.

Opublikowano
Dzis bylem ogladac z 2017 roku po przejechaniu stwierdzilem ze moja e 60 mniej trzeszczy w srodku

Czy wszystkie G30 tak trzeszcza plastiki w srodku /

Nie wiem, czy wszystkie. G30 530xD z przebiegiem 28 tys. km trzeszczała na kostce jak opętana :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też mam jeden z pierwszych i żadnych absolutnie problemów tym bardziej jakiegoś trzeszczenia na dziurach.
Opublikowano

40kkm i absolutnie NIE potwierdzam powyższych problemów / wad.

Owszem, uczciwie powiem, że kilka razy coś powiedzmy na dziurach zatrzeszczało wewnątrz (a jestem na tym punkcie wyczulony) ale skończyło się na położeniu silikonu na uszczelkach drzwiowych i uszczelce szyberdachu - i nic na razie nie słychać - ale żeby trzeszczało i mnie mocno wkur...to na pewno nie.

Co do stabilności przy dużym wietrze - potwierdzam, że auto jest czułe na boczne podmuchy, ale ja nie widzę w tym nic nadzwyczajnego.

Poza tym - jestem bardzo zadowolony i tyle.

Opublikowano

Witaj,

ja kupiłem 2 tygodnie temu g30 530ix z pakiem M z grudnia 2018r. z przebiegiem 10tyś. km. Przesiadłem się z Audi A6 C 7 20. TDI z 2013.

Moje pierwsze wrażania: super wyciszenie szczególnie w jeździe po mieście, po przesiadce z TDI przy manewrowaniu na parkingu mam wrażenie jakbym miał elektryka ;), powyżej 200km/godz różnic w wyciszeniu już nie czuje.

Na pewno dużo lepsze osiągi i uważam że jak dla mnie optymalny kompromis osiągów do spalania. Jazda po w deszczu 300km z tempomatem na 150 km/godz spanie wyszło 8.9l.

Kupując w salonie zamieniłem koła z 19 da 18. Wygląda mniej spektakularnie ale jak dla mnie w połączeniu z zawieszeniem M jest to dla mnie optymalna konfiguracja komfortu i przyjemności. N

Minus w porównaniu do Audi to faktycznie większa wrażliwość na boczne podmuch przy szybkiej jeździe autostradowej, to co mnie zdziwiło to mniesz zwrotność przy parkowaniu jaką stwierdziłem przy parkowaniu na tym samy miejscu w podziemnym parkingu. Jak dla mnie to regulacja kierownicy jest trochę za małą tzn. nawet w najniższym ustawieniu jest dla mnie trochę za wysoko. Ja mam elektrycznie regulowaną, nie wiem czy w manualnej regulacji jest tak samo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba było wziąć aktywny układ kierowniczy ze skrętną osią tylną to byś zobaczył co to zwrotność i łatwość manewrowania na parkingach :) Czasami mam wrażenie, że jeżdżę gokartem, choć to 5-metrowa limuzyna jakby nie patrzeć.
Opublikowano
Navi to google. Reszta się nie liczy.

 


najwidoczniej nie masz bmw i nie znasz jakości ich map, która w polaczeniu z RTTI jest więcej niż wystarczająca

 

...daleko jej do Audi, korzystającej z Google.

Oczywiście w Carplay mamy GoogleMaps, ale to inna bajka niz system Audi.

RTTi bardzo dobrze się sprawdza w Niemczech, w naszych warunkach (ilość aut raportujących) powiem średnio.

Wiele złych komunikatów o korkach i szacowanym czasie opóźnienia. Tu naprawdę raporty Googla stoją dużo wyżej.

Opublikowano

mieszkam w warszawie mam RTTI i serio nie narzekam



nie korzystam z gogle po carplay bo denerwuje mnie ze w carplay nie możesz z kierownucy wybrać ostatnich polaczen

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mieszkam w warszawie mam RTTI i serio nie narzekam

 

Ja w Poznaniu i również potwierdzam....

Ostatnio byłem mile zaskoczony jak omijaliśmy zakorkowane miejsca.

Opublikowano

siedziałem cicho, ale zawsze mnie mierzi jak ktoś pisze o googlu w kontekscie map jakby to byl ósmy cud świata.

Nigdy żadna nawigacja nie zawiodła mnie tyle razy i tak mocno, jak google. Czasem muszę jej użyć jak nie działa inna albo mam 5 sekund na wybranie na szybko trasy (ok google - prowadź mnie gdzieś tam)


Najlepszy algorytm dobierania tras i traffic ma wg mnie TomTom. Mam nadzieję, że BMW kiedyś zacznie z nimi współpracować. Tym samym najlepszą nawigacją "wbudowaną" była dla mnie w... Alfie Romeo Giulietta ;)) W giulii miałem już niezłe mapy, ale brak trafficu. W BMW (Warszawa i okolice) na rtti z wbudowaną mapą też nie narzekam - w 80% spełnia moje oczekiwania. Google natomiast:


jeszcze z rok-dwa temu potrafiło mi zmienić samoczynnie destynację (?!) w trakcie nawigacji

zwykle jest w telefonie, więc zasłania i przeszkadza we wszystkim, do czego służy smartfon

nie przelicza nic w tunelu, więc np na Maderze zazwyczaj omijałem zjazd z ekspresówki (bo zjazdy są często zaraz za tunelem)

często mając porównawczo google i tomtom sugerowałem się tomtomem i widziałem później kilkukilometrowy korek za płotem dźwiękochłonnym, w który google mnie siłowo ciągnął

zwykle o korku w google dowiaduję się stojąc w nim

google nie rozdziela trafficu na konkretne pasy - często więc np pas do skrętu w lewo ma kilometrowy korek, a prosto jadą bez problemu i google też tego problemu nie widzi (mimo, że skręcam w lewo) - polecam np zobaczyć wskazania google przy cargo w Warszawie - pas do skrętu w prawo jest zawsze zakorkowany, w googlu ani śladu 15 minutowego czekania

za granicą google jest do niczego - na Sardynii żeby jeździć po mapach googla trzeba mieć suzuki jimmy, a nie bmw


Google ma trzy ogromne zalety:

baza POI (knajpy, stacje etc)

aktualizacja map "live" (ale tomtom obecnej generacji też ma)

szybkość i wygoda wyznaczania celu (asystent)


natomiast algorytm, wygoda działania i korki na pewno do tych zalet nie należą.


mapy w BMW mają jedną sporą wadę - widzą jakieś nieistniejące zamknięcia dróg i często np we Włoszech pokazują drogi jednokierunkowe w odwrotnym kierunku, co w tym gąszczu mega paraliżuje. Sam traffic jest podobny jakościowo do googla - czyli bez szału ale można jeździć.

tomtom ma natomiast też jedną wielką wadę - wielki pierdziel wiszący na szybie z dyndającym kablem ;)

Opublikowano

siedziałem cicho, ale zawsze mnie mierzi jak ktoś pisze o googlu w kontekscie map jakby to byl ósmy cud świata.

Nigdy żadna nawigacja nie zawiodła mnie tyle razy i tak mocno, jak google. Czasem muszę jej użyć jak nie działa inna albo mam 5 sekund na wybranie na szybko trasy (ok google - prowadź mnie gdzieś tam)


Najlepszy algorytm dobierania tras i traffic ma wg mnie TomTom. Mam nadzieję, że BMW kiedyś zacznie z nimi współpracować. Tym samym najlepszą nawigacją "wbudowaną" była dla mnie w... Alfie Romeo Giulietta ;)) W giulii miałem już niezłe mapy, ale brak trafficu. W BMW (Warszawa i okolice) na rtti z wbudowaną mapą też nie narzekam - w 80% spełnia moje oczekiwania. Google natomiast:


jeszcze z rok-dwa temu potrafiło mi zmienić samoczynnie destynację (?!) w trakcie nawigacji

zwykle jest w telefonie, więc zasłania i przeszkadza we wszystkim, do czego służy smartfon

nie przelicza nic w tunelu, więc np na Maderze zazwyczaj omijałem zjazd z ekspresówki (bo zjazdy są często zaraz za tunelem)

często mając porównawczo google i tomtom sugerowałem się tomtomem i widziałem później kilkukilometrowy korek za płotem dźwiękochłonnym, w który google mnie siłowo ciągnął

zwykle o korku w google dowiaduję się stojąc w nim

google nie rozdziela trafficu na konkretne pasy - często więc np pas do skrętu w lewo ma kilometrowy korek, a prosto jadą bez problemu i google też tego problemu nie widzi (mimo, że skręcam w lewo) - polecam np zobaczyć wskazania google przy cargo w Warszawie - pas do skrętu w prawo jest zawsze zakorkowany, w googlu ani śladu 15 minutowego czekania

za granicą google jest do niczego - na Sardynii żeby jeździć po mapach googla trzeba mieć suzuki jimmy, a nie bmw


Google ma trzy ogromne zalety:

baza POI (knajpy, stacje etc)

aktualizacja map "live" (ale tomtom obecnej generacji też ma)

szybkość i wygoda wyznaczania celu (asystent)


natomiast algorytm, wygoda działania i korki na pewno do tych zalet nie należą.


mapy w BMW mają jedną sporą wadę - widzą jakieś nieistniejące zamknięcia dróg i często np we Włoszech pokazują drogi jednokierunkowe w odwrotnym kierunku, co w tym gąszczu mega paraliżuje. Sam traffic jest podobny jakościowo do googla - czyli bez szału ale lepiej niż bez żadnego trafficu ;)).

tomtom ma natomiast też jedną wielką wadę - wielki pierdziel wiszący na szybie z dyndającym kablem ;)



a zeby lekko tez nawiazac do tematu - kupilem G30 z tego roku - nic nie piszczy i nie skrzypi, jestem bardzo zadowolony (wcześniej miałem AR Giulia 2.0 280KM, teraz 520xD). Nie znajduję w nim jakiś znaczących wad w stosunku do Alfy (poza oczywistością w przyspieszeniu) i może jednak nieco ciekawszym jej wyglądem (bmw jest bardzo stonowane). W BMW za to wiele rzeczy rozwiązano o niebo lepiej niż w ALfie - od ważnych po pierdoły. Np wyciszenie to 5 klas w górę. Inforozrywka i mapy też. Harman Kardon to w ogole mam wrażenie inna firma (niby w alfie też był HK). Ale są też np takie błahe pozornie kwestie jak choćby pamięć foteli - w Alfie przypadkowo wciśnięty przycisk na fotelu przy prędkości 160kmh docisnął mnie do kierownicy i prawie połamał kolana (ustawienie mojej narzeczonej) - w BMW musiałbym ten przycisk trzymać - ktoś to przemyślał. Mam też dyskusyjny ambient air (akurat był) - dokupiłem za 250 zł dwa zapachy.... ale muszę przyznać, że uzależniają, są dyskretne i bardzo ładnie pachną. Więc są za drogie (to na pewno) ale wg mnie jednak warto. To jak spsikanie się dezodorantem vs diorem. W obu przypadkach człowiek nie śmierdzi, ale nigdy nikt mnie nie spytał też "co to za dezodorant tak ładnie pachnie" ;)))

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od czasów BMW E60 przez F10 po G30 korzystam z fabrycznej nawigacji BMW, zjeździłem na tym prawie całą Europę i nigdy mnie nawigacja nie zawiodła. Korzystam nadal, bo zwyczajnie jestem z niej zadowolony i uważam, że nic więcej nie trzeba. Dlatego jak mi ktoś pisze, że lepsza jest nawigacja X, Y czy Z to pękam ze śmiechu. Bo może być co najwyżej porównywalna, reszta to tylko kwestia przyzwyczajeń.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.