Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jak w temacie podczas diagnozy INPA wypiął mi się interfejs z laptopa po ponownym wpięciu do gniazda USB auto zgasło. Wiem że nie spina się sprzetu podczas diagnozy ale to chwila nieuwagi. Wywala podczas kręcenia rozrusznikiem błąd wału i świec żarowych. Czujniki na wale i wałku podmieniane z innego sprawnego auta. Diagnoza wykazuje tylko te dwa błędy gdzie szukać przyczyny w mechanicznym uszkodzeniu czy w oprogramowaniu sterownika?
Opublikowano

Wypiety na całą noc ..bez zmian nieodpala.

Bez wymiany/ podmiany sterownika raczej się nieobędzie. Tak więc jeśli już będę musiał wymienić sterownik to tylko. na taki jak mam DDE 794 626.

Później tylko synchronizacja ews- dde i auto powinno odpalić? Czy jeszcze o czymś muszę wiedzieć?

Zauważyłem że jak kręcę rozrusznikiem 5-10 sekund INPA pokazuje obroty z czujnika wału i wyświetla w błedach świec żarowych przy jakich obrorotach zaistniał ten błąd, jak krócej niewykrywa wcale impulsów z czujnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie napewno nie padnie sterownik silnika od zerwania połączenia z interfejsem, jeszcze na linii K gdzie DDE silnik , skrzynia EGS i skrzynia rozdziału momentu obrotowego jest na linii CAN (CAN_H i CAN_L ) podłączone do zegarów który jest interfejsem dla tej magistrali i pośrednikiem dla K-line obd , tylko synchro można stracić

lub wprowadzić się może tryb transportowy , energooszczędny , uśpienia , wyprowadzenie z tego trybu i synchro DDE/ EWS przywraca pełną komunikacje

Wymiana sterownika silnika nie jest taka prosta , musisz mieć edytor EWS i jakiś programator aby soft silnika odczytać edytować ISN w EWS i dopiero synchronizacja

przejdzie, lub druga opcja , całość EWS , DDE i pestka kluczyka

błędem sterownika swiec się nie przejmuj, pali zawsze bez niego nawet w zimie , ale błąd czujnika hala wału korbowego to bez tego czujnika nie odpali

sprawdzałeś zasilanie tego czujnika trzy przewody , 12V akumulatora, 5V , GND masa po zapłonie

dobry test pokazuje

jak sprawdzić taki czujnik to zwykłe kabelki z diodami led ja zabezpieczyłem dodatkowo rezystorem
Opublikowano

...nie sprawdzałem. Dzisiaj sprawdzę. Też myślę że DDE jest technicznie sprawne bo mam pełną diagnozę auta. Wypiołem sterownik zrobiłem oględziny złącz gniazd i wtyków i wszystko jak z fabryki.Dam znać co wyjdzie po sprawdzeniu zasilania czujników halla.

...silnik odpala miałem zwarcie do masy przewodu sygnałowego 5V czujnika wału czego skutkiem było przepalenie obwodu zasilania halla. Z tym sobie poradziłem-zrobiłem bajpas z głównego zasilania 12V DDE.


Temat do zamkniecia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.