Skocz do zawartości

530d 231KM - osprzęt silnika - pompa wody rolki napinacz


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czołem,


Najwodoczniej od wymiany koła pasowego wszystko na około się zaczyna sypać.

Wiem, że mam pompę wody do wymiany, trochę z niej cieknie. Ale co jeszcze wymienić tam przy okazji, żeby było dobrze na dłużej?


https://czescidobmw.pl/vin/vinunit.aspx?catalogid=BMW201810&vehicleid=311850620&categoryid=166409&unitid=2030141398&ssd=$*KwFuWkttJi8-CjNkLRJuOzYiAgUbbmhoazM6IGhlJDg9KT8_anluHCZ4PDU5eGInOiZ-cXgoOzQ-ej8pJ2x_JyUpPiwYfilhfmchJiEjLzZsf1cnfy84OH9gejQ6SG9pbGp-ICQuYGN-PzE_Gyd_NzFhKTdmfXhvZGVraCcnN34pOXl8Z3p6S1sgbX8nAAAAAGtJUYk$&vin=&iframe=true&width=100%&height=100%



151840.gif?s=252361748&k=e37e2f14322c68bd71968f4291ad2595



Podobną robotę robiłem w M54, wiec coś tam wiem, pytanie o ile trudniej tutaj będzie?


A ogólnie to pytania pomocnicze wypunktuję, żeby było łatwiej:

1. Czy jak wymienię: 9, 7 i 4 będzie ok, czy coś jeszcze?

2. Czy są jakieś niespodzianki, (czy chłodnicę EGR trzeba wywalać)?

3. Ile płynu zleci jak wywalę pompę? Żebym wiedział jak się na to przygotować - miska czy wanienka? :D (płyn niedawno był wymieniany, wygląda ładnie).

4. Jak odpowietrzyć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No nie znalazłem :mrgreen:


Ale już po strachu, wymienione i działa - cichodza.. poza trykotaniem dizla :lol:


Z ciekawostek - dobrze uszczelkę silikonem do pompy przykleić i ostrożnie ją układać przed przykręceniem, bo łatwo sobie palce pociąć.



Jedyne co się nie udało to wymiana rolki napinacza. Kto wię jak do tego dojść? Pompa wspomagania i alternator trzeba wywalić?

Opublikowano

Rolke napinacza wymieniasz kompletną z prętem ;) Od tyłu odkręcasz kluczykiem 10 z napinacza bez demontowania czegokolwiek ;) Śrubki w napinaczu nie musisz wymieniać (jest na tyle ciasno ze nie wyjdzie).


Chyba ze juz kupiłeś samą rolke to wykręć sobie z auta cale z prętem bo na aucie tego nie odkrecisz. W imadle też bedzie ciężko ale moze jakos dasz rade ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam komplet - INA sprzedaje z prętem, uszczelką i śrubką.


Ale nie mam pojęcia jak tam dojść. Podczas poszukiwań wyszło mi, że pompa wspomagania conajmniej musi zejść, żebym tam siędostał.

Opublikowano
Mam komplet - INA sprzedaje z prętem, uszczelką i śrubką.

 

Śrubki nie wymienisz bo nie wysunie się. Chyba że odkręcisz napinacz ale bądźmy szczerzy... nie opłaca się ;)

 

Ale nie mam pojęcia jak tam dojść.

 

Jest ciasno ale da się to zrobić płaskim kluczem. Byle popuścić a potem palcami pójdzie. Nawet jak chcesz sobie pompę wspomagania odkręcić to tragedii nie ma bo 3 śrubki jak dobrze pamiętam (2xM8 i 1xM6).



Jak miałeś pompę wody też z INA to za 50k km sobie ją skontroluj. U mnie się rozpadła po około 60k km a teraz mam OE BMW :duh:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedyne co mieli z pompy wody to saleri.it - SIL - będzie trzeba kontrolować, tak samo jak koło - FEBI tylko było... No ale cóż, lepsze takie niż to co miałem w samochodzie :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.