Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, w niedługim czasie będę się przymierzał do wymiany pokryw (11147504376 oraz 11147512101) ze względu na wyciek płynu chłodniczego z tylu silnika. Rurka sprawdzona, trójkąt od wężyka spod maski wymieniony, została ta część, która zapewne odpowiada za ubytki.

Pytanie do Was, kto w Warszawie i okolicach w miarę sprawnie byłby w stanie zdjąć skrzynię wraz wymianą tych elementów? Po demontażu znajdują się one zaraz za kołem zamachowym. Mam nieciekawe wspomnienia z okolicznych warsztatów, wolałbym zasięgnąć rady tutaj.

Jeśli macie jakieś sugestie, propozycje, to proszę o wiadomość.

Opublikowano

Jakbyś miał garaż z kanalem to do ogarnięcia.


Przy tym zabiegu bardzo dobrze było by rozkręcić skrzynię. Możesz też sprawdzić istą w jakim jest stanie. Czasem skrzynia wydaje się że chodzi pięknie ale koretky ma już bardzo duże i wymaga remontu co wcale nie jest takie drogie.


jeśli wsadzisz od dołu kamerkę na wysięgniku to dojedziesz do wanienki i będziesz widział czy z niej leci.... ogólnie jaki kolwiek wyciek nawet z przodu silnika miedzy blokami powoduje że to właśnie tam z tyłu cieknie. Warto zdjąć podszybie i zerknąć co się dzieje od tylu, tam tez jest kilka oringów. Ogólnie przerabiałem temat bardzo duzo razy. Pod tą wanienką jest śruba z której penie też będzie mały wyciek oleju wiec przy okazji warto i ją ogarnąć.


W 2 dni do ogarnięcia z dopieszczaniem w 4. Uważaj przy wyciąganiu skrzyni aby nie przesunąć za daleko wybieraka bo jest tam taki mały wałek jak zgubisz to go nie kupisz, jak się nie zastosujesz i zgubisz to mam skrzynie na części ;) Jakby był garaż do wynajęcia za normalne pieniądze to jestem chętny i za śmieszne pieniądze mogę to zrobić ;) Nawet zrobiłem sobie urządzonko do testowania solenoidów ;].


AAA trzeba pamietać że skrzynia waży około 90kg ja niestety sam ją zdejmowałem i wkładałem tak więc nawet z podnośnikiem bez 2 osoby nie jest fajnie ;)


Dźwięk v8 bez wydechu COŚ PIĘKNEGO POLECAM. Trzeba pamiętać że ogien z kata moze poleciec wiec na wszelki wypadek gaśnica pobliżu ale wygluszenie słabo się pali i ręką łatwo ugasić (to bardziej przy spawaniu sie przydaje)



Wiadomo przy okazji przyjrzeć się trzepa podporze oraz łącznikowi. Te wanienki jeśli nie kupiłeś czasami w dobrych pieniądzach idzie kupić zamiennik. Jeśli byś kupował uszczelki do skrzyni czyli konwertera i pompy to też 10x tańsze są zamienniki i są ok.


Pamiętaj skrzynia ma zejść z konwerterem.

Opublikowano
Jakbyś miał garaż z kanalem to do ogarnięcia.


Przy tym zabiegu bardzo dobrze było by rozkręcić skrzynię. Możesz też sprawdzić istą w jakim jest stanie. Czasem skrzynia wydaje się że chodzi pięknie ale koretky ma już bardzo duże i wymaga remontu co wcale nie jest takie drogie

 

Możesz podpowiedzieć gdzie w ista sprawdzić kondycję (korekcję) skrzyni?

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie tematem, natomiast nie posiadam niestety miejsca, w którym mógłbym się zaszyć na kilka dni i sam popracować ze skrzynią. Nie wydaje mi się, abym w ogóle się tego sam podjął, stąd pytanie o propozycje i warsztaty.

 

Warto zdjąć podszybie i zerknąć co się dzieje od tylu, tam tez jest kilka oringów. (..) Pod tą wanienką jest śruba z której penie też będzie mały wyciek oleju wiec przy okazji warto i ją ogarnąć.

 

O jakich oringach piszesz i jakiej śrubie? Masz może jakieś foty z tego rodzaju naprawy, byłoby myślę bardzo pomocne i zostało dla potomnych.

  • 2 lata później...
Opublikowano (edytowane)
Rurka sprawdzona, trójkąt od wężyka spod maski wymieniony

 

1. jak sprawdziłeś rurkę (þrócz pełnej rozbiórki kolektora i górnej pokrywy z uszczelką aby zobaczyć na własnej oczy)?


2. który to trójkąt masz na myśli ?


diag_7pht.jpg

Edytowane przez mikael12
Opublikowano
Jakbyś miał garaż z kanalem to do ogarnięcia.

Przy tym zabiegu bardzo dobrze było by rozkręcić skrzynię. Możesz też sprawdzić istą w jakim jest stanie. Czasem skrzynia wydaje się że chodzi pięknie ale koretky ma już bardzo duże i wymaga remontu co wcale nie jest takie drogie.

 

1. Kojarzysz może który ekran w INPA pokaże te parametry korekt na biegach skrzyni ?

2. Co w skrzyni można wymienić ?


518NdHzAjaL.__AC_SX300_SY300_QL70_ML2_.jpg


adapter mechatronica

tuleja wtyczki

tulejki uszczelniające


z prostych rzeczy tyle :wink:

myślałem też o

tłoczkach ale to chyba wymaga zdjęcia płyty separacyjnej i amator może się zgubić dlatego się boję

fb5091375384315d.jpg

czyszczenie elektrozaworów można zrobić



Mieszkam na Górnym Śląsku, kusi mnie zrobić sobie większy remont skrzyni bo co prawda po 5 latach miała wymieniany olej, ja wymieniłem drugi raz po 10, zrobiłem adaptacje i chodzi idealnie, wcześniej mi trochę szarpała na zimnym w trybie sport między dwójką a trójką, na razie się to cofnęło ale kusi mi wymienić kilka rzeczy jak te wyżej wymienione.


Buduje się z garażem na posesji i będę miał dobry kanał jeszcze jesienią albo wiosną przyszłego roku


Chętnie bym sobie samemu to ogarnął


A druga rzecz mam jakiś wyciek z tyłu silnika, znalazłem na tej grubej blasze stabilizującej od dołu silnika trochę płynu chłodzącego, podejrzewam, że albo:


valley pan - 01 Pokrywa z uszczelką górna

albo

cover rear - 05 Pokrywka zamykająca, tylna


diag_232c.jpg


Natomiast mam dobrą tą rurkę łączącą (03 - coolant pipe), myślę tak bo nie tylko nic nie wypływa mi przez ten otwór z przodu ale również aby to potwierdzić po jeździe wcisnąłem sobie kilka metrów białej wełny takiej na sweter przez tą dziurkę i zostawiłem na noc.


Rano nic nie było ani kolorowe ani trochę wilgotne więc chyba z tej rurki mi nic nie cieknie.


Nie wiem czy dobrze myślę, że to co ludzie pokazują to jest efekt wycieku z rurki?

img_0188-jpg.849789


Myślę, że coś by się pojawiło gdyby jakaś kropla była to była z początkiem rutki przy uszczelce to by spadła na tą wełnę i bym widział efekt kolorowy


Natomiast ubywa mi płynu, na 5000 km muszę dolać tak mniej więcej szklankę 250 ml.

Myślę, że gdybym przyjechał 10 000 km bez dolewania to dostałbym komunikat niski poziom.


Wcześniej miałem też wyciek na czujniku temperatury przy wyjściu z chłodnicy ale wymieniłem tą gumową rurkę razem z czujnikiem i z przodu wszystko jest suche, rurki (04) nie podejrzewam (test wełny raczej mnie utwierdza w tym),

natomiast widzę wyciek pod/z tyłu silnika więc albo

valley pan - 01 Pokrywa z uszczelką górna

albo

cover rear - 05 Pokrywka zamykająca, tylna

Opublikowano

W kwestii płynu po valley pan opisałem Ci w innym wątku.

Z tą regeneracją skrzyni to nie jest tak różowo.

To co pokazałeś na zdjęciu to nie są tłoczki ale akumulatory ciśnienia i siedzą w mechatronice. Jak już rozbierać mechatronikę to warto wymienić i te akumulatory ciśnienia (chyba, że są wypukłe - bo płaskie oznaczają zużycie), tłoczki i płytę separacyjną.

Uszczelki na Twoim zdjęciu są na połączeniu mechatroniki ze skrzynią (+ uszczelniacz wtyku).


Jeśli chcesz podejrzeć korekty skrzyni to w inpie musisz szukać opcji podglądu adaptacji.

Natomiast jeśli te korekty będą jakoś mocno odbiegać do normy to sama remont mechatroniki może nie wnieść wiele bo w grę wchodzi całkowita szczelność skrzyni na panewkach i uszczelnieniach pomiędzy koszami.

Jest trochę roboty i kasy do włożenia jeśli byś chciał kompleksowo to wszystko powymieniać (dochodzą jeszcze tarczki itp). Niektórych panewek nie wyciągniesz i nie wbijesz bez odpowiednich narzędzi.


Tak więc jeśli skrzynia działa poprawnie to ją zostaw w spokoju :-)

Opublikowano

Odnośnie skrzyni Zf 6HP. masz tu film, jasno prosto i fachowo.


Te tłoczki, grzybki, jak by ich nie zwać (tłumiki mechatroniki), to nie żadne akumulatory ciśnienia. Ich zużycie objawia się twardą zmianą biegów, szczególnie jest to odczuwalne przy redukcji do zatrzymania. temat groszowy. Przy przebiegach jakie maja auta w tej chwili zawsze przy jakiejś robocie, gdzie jest s.b na wierzchu, czy tez zdjęta misa w s.b. to zrobić.

Tak dla przykładu: https://allegro.pl/oferta/tloczki-mechatronika-zf-6hp19-6hp21-6hp26-6hp28-11259556944?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax&ev_campaign_id=17996333742&gclid=Cj0KCQjwuuKXBhCRARIsAC-gM0iJ4AIL5vToQsbWrc8ELc1BkWOsQSTcLNQ31sf3viM5cyYl4e1EXOMaAt_fEALw_wcB

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.