Skocz do zawartości

BMW 330Ci M54B30 - klekotanie na zimnym starcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim. Na początku chciałbym się ze wszystkimi przywitać to mój pierwszy post na forum, mam nadzieję, że zostanę z wami na dłużej :)


Przechodząc do rzeczy. Moje BMW podczas porannego odpalenia wydało dziwny odgłos - 2, może 3 razy zaklekotalo, z wewnątrz brzmiało to bardzo niewinnie więc nie przejąłem się, bo nawet rozrusznik kręcił tak jak zawsze. Jednak później, odpalałem samochód mając uchylone okno i usłyszałem jak głośny jest dźwięk od zewnątrz. Stwierdziłem, że poszukam informacji w internecie. Z tego co udało mi się znaleźć, są to albo szklanki, albo VANOS lub z zagranicznego YouTube wypadnie zapłonu. Niestety objaw z mojej Buni nie pasuje mi do końca do żadnego z w.w problemów. Gdyż klekotanie trwa maks 2 sekundy i jest przy pierwszym odpaleniu samochodu po dłuższym postoju (kiedy zgasze samochód po 5 sekundach od klekoczacego rozruchu, ten drugi jest już normalny). Co więcej samochód ma moc, nie dymi, nawet na dosyć zimnym silniku (żeby nie było, nie pałowałem na zimnym :P). Prosiłbym o pomoc. Oto link do filmu nagranego przed chwilą (ok. 7°C). Z góry dzięki wszystkim za pomoc :)

https://drive.google.com/folderview?id=1UuGi_tU9vYlbMXpJFG2JMNuUfEutOWw5

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie wtedy od razu czy z opóźnieniem?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Gaśnie od razu (dodałem filmik z odpalania od wewnątrz, też zaklekotalo, można rzecz że w tym samym rytmie, ale na filmie nie słychać). Co więcej żadna kontrolka nie zapala się też w trakcie jazdy, nic nie przerywa, nie brakuje mocy nawet w trakcie wyprzedzania gdzie wciskam do dechy z wykorzystaniem kick-downa :)
Opublikowano
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, ale winnym całego zamieszania okazał się zawór DISA. Dźwięk dochodził stricte z kolektora ssącego. Rozrząd razem z Vanosami był regenerowany około 10kkm temu :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do zdiagnozowania DISY wystarczyło odpiąć wtyczkę ale to abecadło w tych silnikach tak jak uszczelka pokrywy, uszczelka podstawy filtra czy czujniki wałków. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.