Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem wszystkim.


Pozwoliłem sobie napisać ten wątek, z nadzieją że ktoś pomoże, doradzi w problemie z ogrzewaniem.


Poprzedni właściciel prawdopodobnie postanowił tanim kosztem uniknąć wymiany chłodnicy która lekko się sączyła, a tym sposobem pozbawił się ( teraz mnie ) ogrzewania.

O ile przez całe lato nie było do uciążliwe, to teraz czas aby się tym zająć.

Przedtem oczywiście sprawdziłem wszystko, co może powodować słabe grzanie i niestety pada na nagrzewnice. Jakiś czas temu prowizorycznie wsypałem odrobinę ( więcej nie dałem rady ) kreta do nagrzewnicy i porządnie przepłukałem. Dało to , namiastkę grzania ( coś czuć ) ale tylko od strony kierowcy.


Proszę Was o jakąś poradę, czy jest sens zabierać się ponownie za "kretowanie" nagrzewnicy, może jakiś dobry sposób ? Jeśli nie, to pozostaje wymiana, która chciałbym zrobić sam.

Mile widziane ewentualnie jakieś poradniki , how-to step by step ;p co bym nie potrzebnie nie rozebrał połowy auta...


Dzięki wszystkim z góry za udzielenie się w temacie. Pozdro!

...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety, musisz rozebrac wiecej niz polowe auta. Tunel srodkowy, pozniej deska, rozpiac drazek kierownicy, wymontowac kolumne kierownicy, nastepnie rozpiac przewody klimy od strony silnika oraz zdjac przewody wodne, odkecic mocowanie stelarza nagrzewnicy od strony silnika, odczepic wiazke od modulu abs pod tunelem, zdjac nawiewy, rozpiac wiazke od cas i jbbf, odkrecic mocowanie nagrzewnicy od strony silnika (tragiczne dojscie), odkrecic caly stelaz razem z nagrzewnica....kuuupppaaa roboty.
Opublikowano

Dla potomnych.


Po pierwsze - czyszczenie wszelkimi sposobami jest bez sensu , u mnie skończyło się wodą w aucie - przeżarło.


Po drugie - da się wyjąć nagrzewnicę bez całego rozbierania mieszalnika, belki itp.

...
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nagrzewnicę można wysunąć w bok po odpięciu tych 20 cm rurek . Wystarczy zdemontować 2 plastiki pod kolumną kierownicy . Demontaż całego wnętrza dotyczy parownika klimatyzacji .
  • 2 lata później...
Opublikowano
Potwierdzam, nagrzewnice mozna wysunac w bok, uprzednio demontujac nagrzewnice elektryczna. Przewody wodne przecialem aby ulatwic wyjecie, nastepnie polaczylem je wezykami gumowymi z opaskami. Niestety trzeba opuscic kolumne kierownicza poniewaz nie wysuniemy zadnej z nagrzewnic. Demontaz ok 3h, montaz juz szybciej. Przy demontazu nagrzewnicy elektrycznej roznitowalem masowy przewod, nastepnie przewiercilem mala srednica wiertlem i skrecilem na srubke dla mocnego kontaktu elektrycznego. Uwaga prad tam jest ponad 50A wiec bez zadnych patentow aby nie iskrzylo. Musi byc to polaczenie solidnie zrobione.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wystarczy zdemontowac tunel i ori masa jest ladnie widoczna.
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli odgrzewasz to wlacz grzalke, 3 posty wyzej kolega opisal co nalezy zrobic.... 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

A czy macie może info w jaki sposób odkręcić kolumne kierownicy? Rozebrałem cały dół polużniłem nagrzewnice elektryczną jednak blokuje ja kolumna kierownicza...Nie chce tego robić w ciemno może ktoś z was ma instrukcję lub opiszę które sruby odkrecić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdejmujesz poduszke, kierownice, pajaka, oslony, odkrecasz 4ry nakretki fi8 (klucz 13mm) i gotowe. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.