Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Leje się olej, który spełnia wymagania i najlepiej żeby miał aprobatę BMW. Producent nie wymaga jakichś tam technologii nano, estrów takich czy owakich. To, że silnik przejedzie na jakimś "cudownym" oleju więcej kilometrów to nie jest pewne. Bardziej prawdopodobne jest że w nasze auta ktoś wjedzie, sprzedamy je albo zgniją, a już pewnym jest że przepłacimy za olej 100 a nawet 200 złotych za piątkę.

Gdy dystrybutorzy tych brytyjskich olejów mieszanych w małych halach na zadupiu przeprowadzali kampanię reklamową, podważali takie rzeczy jak technologia nano. Dziś naiwni fanboje jarają się tym i kupują od nich takie oleje z "cząstkami" tyle że znacznie drożej 🙂

Opublikowano
1 godzinę temu, Borsuczek napisał(a):

Leje się olej, który spełnia wymagania i najlepiej żeby miał aprobatę BMW. Producent nie wymaga jakichś tam technologii nano, estrów takich czy owakich. To, że silnik przejedzie na jakimś "cudownym" oleju więcej kilometrów to nie jest pewne. Bardziej prawdopodobne jest że w nasze auta ktoś wjedzie, sprzedamy je albo zgniją, a już pewnym jest że przepłacimy za olej 100 a nawet 200 złotych za piątkę.

Gdy dystrybutorzy tych brytyjskich olejów mieszanych w małych halach na zadupiu przeprowadzali kampanię reklamową, podważali takie rzeczy jak technologia nano. Dziś naiwni fanboje jarają się tym i kupują od nich takie oleje z "cząstkami" tyle że znacznie drożej 🙂

Pojeździj zwłaszcza M550i na oleju z bazą pao a na zwykłym takim za 150zł. Szybko życie zweryfikuje Twoja poglądy na temat różnicy w olejach i tego co w sobie zawierają 😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, chapter322 napisał(a):

Lać jego czy ravenol rup 5w40?

RAVENOL RUP "stosowany jest jako specjalny olej w wyścigach samochodowych przy najbardziej ekstremalnych obciążeniach". Jeśli nie będziesz jeździł w wyścigach wystarczy tańszy VMO. 

Edytowane przez Borsuczek
Opublikowano
17 minut temu, Borsuczek napisał(a):

RAVENOL RUP "stosowany jest jako specjalny olej w wyścigach samochodowych przy najbardziej ekstremalnych obciążeniach". Jeśli nie będziesz jeździł w wyścigach wystarczy tańszy VMO. 

Tylko jedna uwaga. VMO nie jest na bazie pao.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 minut temu, derlysy napisał(a):

Tylko jedna uwaga. VMO nie jest na bazie pao.

Wniosek jest prosty. Baza PAO wg Ravenola ma znaczenie głównie w sporcie motorowym. Stworzenie oleju zgodnego z normą LL-04 a nawet przekraczającego nie wymaga PAO. Ta norma ma już dwadzieścia lat. 

Opublikowano
13 minut temu, Borsuczek napisał(a):

Wniosek jest prosty. Baza PAO wg Ravenola ma znaczenie głównie w sporcie motorowym. Stworzenie oleju zgodnego z normą LL-04 a nawet przekraczającego nie wymaga PAO. Ta norma ma już dwadzieścia lat. 

Trochę tak i trochę nie 😉 inaczej na bazie Pao nie robili by 5w30 VMP bądz 0w30 VSW.

Opublikowano

Panowie , nie ma się co kłócić.  Uważam że jeśli kogoś stać i chce aby jego silnik dłużej żył i był w lepszej kondycji szczególnie N63 to kupi olej z górnej półki typu revanol lub millers. Niebawem będę wymieniał olej więc zobaczę który z powyższych wleje.

Opublikowano
Godzinę temu, chapter322 napisał(a):

Panowie , nie ma się co kłócić.  Uważam że jeśli kogoś stać i chce aby jego silnik dłużej żył i był w lepszej kondycji szczególnie N63 to kupi olej z górnej półki typu revanol lub millers. Niebawem będę wymieniał olej więc zobaczę który z powyższych wleje.

Tylko dyskutujemy i wymieniamy zdania😁 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Ja wymienilem po 1600 km w 540d na 0w30 BMW LL04 kupilem u autoryzowanego dealera przez neta po 59 za litr. To co moge powiedziec to ze w fitrze jest to co na fotkach kilka wiekszych opilkow ok 0.5 mm srednicy i sporo mniejszych Więc wymiana oleju po docieraniu jest niemalże wskazana. A kolejna przy 10kkm. Za olej zaplacilem 385 zl za filtr ok 90 zl oryginalny. I za robocizne 0 😉 czas pracy jakieś 1.5 godzinki. Wymiana w BMW jest akurat bardzo czysta i przyjemna. Najpierw odkręcamy korek na dole. Czekamy az zleci. I korek zostawiamy odkrecony! Potem kluczem nasadowym z przedluzkami odkrecami filtr oleju od gory bardzo powoli bo jak zaczniemy odkrecac to znowu zacznie splywac olej dolem. Tylko trzeba zdjac pokrywe silnika i pokrywe taką po prawo od pokrywy silnika. Nie martwcie sie z filtra oleju nic nie wyleci bo juz wszystko zlecialo w dol przez miske olejowa do baniaczka. Korek spustowy trzeba wymienic podkladke na tą ktora daja z filtrem miedzianą. Moment dokręcania 25 Nm. Moment dokręcania filtra tak samo 25 Nm. Oleju wlewamy 6.5 litra i będzie wtedy stan jakies 3/4 na "bagnecie". Nastepnym razem moze kupie RAVENOL VSW SAE 0W‑30 USVO®.

20231015_100410.jpg

20231015_100428.jpg

20231015_100441.jpg

20231015_100453.jpg

20231015_100501.jpg

20231015_100508.jpg

20231015_100514.jpg

20231015_100625.jpg

Edytowane przez kapibara22
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To, że są opiłki w filtrze i na korku magnetycznym to nie znaczy, że trzeba wymieniać olej zaraz po docieraniu. Opiłki zostały zatrzymane i nie krążą w obiegu oleju. 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Dokładnie to samo chciałem napisać. Olej wymaga wymiany, gdy jego własności fizykochemiczne są poniżej wymagań (co wynika z przebiegu, liczby cykli rozruchu i innych warunków eksploatacji oraz stanu technicznego silnika), a nie dlatego że wypłukał i pozostawił w filtrze resztki z obróbki mechanicznej silnika. Na pewno przy docieraniu powstał jakiś niewielki ścier, ale także pozostał na filtrze i nie ma żadnego znaczenia.

  • Lubię to 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 10.10.2023 o 13:39, chapter322 napisał(a):

Jednak wpadnie olej millers 5w40 nt+

CFS ok, jeśli go często zmieniasz (max 6kkm), do normalnej jazdy ta sama lepkość, ale wersja EE wystarczy i można przejeździć 10-12kkm (robiłem analizę tej oliwy po wymianie w S63 i jest to taka graniczna wartość)

Opublikowano

Od 35 tyś km leje do b48 5w50 mobil 1 (tak jak radzi hypertech), z karty charakterystyki wychodzi, ze ten Mobil jest blizej 5w40 niż górnych widełek w50, wiec spokojnie można lać. Z silnikiem nic sie nie dzieje. Oczywiście jazda bez start stop

Opublikowano
45 minut temu, Piotra napisał(a):

Od 35 tyś km leje do b48 5w50 mobil 1 (tak jak radzi hypertech), z karty charakterystyki wychodzi, ze ten Mobil jest blizej 5w40 niż górnych widełek w50, wiec spokojnie można lać. Z silnikiem nic sie nie dzieje. Oczywiście jazda bez start stop

Mobil olej HC.... Nie lepiej coś na pao czyli faktyczny olej syntetyczny a nie udawany ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, Piotra napisał(a):

Od 35 tyś km leje do b48 5w50 mobil 1 (tak jak radzi hypertech), z karty charakterystyki wychodzi, ze ten Mobil jest blizej 5w40 niż górnych widełek w50, wiec spokojnie można lać. Z silnikiem nic sie nie dzieje. Oczywiście jazda bez start stop

Polecają olej o klasie lepkości nie zatwierdzonej przez BMW? Nakupili tego 5W-50 i im nie schodzi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja LM 5W50 w większości stosuje, w części 5w30 i nie widze róźnicy w użytkowaniu, a ... 5W50 z pewnością lepiej chroni

Opublikowano
1 godzinę temu, luk_byd napisał(a):

Ja LM 5W50 w większości stosuje, w części 5w30 i nie widze róźnicy w użytkowaniu, a ... 5W50 z pewnością lepiej chroni

Żeby 5w50 lepiej chronił to byś musiał pod czerwone pole kręcić. Kręcisz ? Bo jak nie to wcale lepiej nie chroni. Bo nie pracuje taki olej w swoim najlepszym środowisku 😉

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17 godzin temu, derlysy napisał(a):

Żeby 5w50 lepiej chronił to byś musiał pod czerwone pole kręcić. Kręcisz ? Bo jak nie to wcale lepiej nie chroni. Bo nie pracuje taki olej w swoim najlepszym środowisku 😉

Temperatura oleju jest przeciez taka sama...

Opublikowano
1 minutę temu, luk_byd napisał(a):

Temperatura oleju jest przeciez taka sama...

I co z tego. Poczytaj jak sie zachowuje 0w30 w 100 stopniach a jak np. 5w50. Do normalnej jazdy 5w40 to maks.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej o mniejszej lepkości lepiej chłodzi silnik, turbinę. Taki 5w50 będzie miał przewagę dopiero przy dłuższej jeździe z prędkością powyżej 200 km/h lub ciągłe piłowanie pod czerwone pole i jeszcze pod warunkiem że magistrala olejowa wydoli przy lepkości jakiej nie zaleca producent.

  • Lubię to 3
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 2.12.2023 o 15:40, guzior2 napisał(a):

Olej o mniejszej lepkości lepiej chłodzi silnik, turbinę. Taki 5w50 będzie miał przewagę dopiero przy dłuższej jeździe z prędkością powyżej 200 km/h lub ciągłe piłowanie pod czerwone pole i jeszcze pod warunkiem że magistrala olejowa wydoli przy lepkości jakiej nie zaleca producent.

Jak pokazuje doświadczenie - nie tylko moje, wydala.

Z reszta sie nie spieram - bo nie wiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zalecenia zapisane w instrukcji są więcej warte niż własne doświadczenia. No bo co my tu w Polsce wiemy? Gdybyśmy wiedzieli lepiej to sami produkowalibyśmy samochody, tak jak Niemcy, Rumuni albo Czesi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Zalecenia zapisane w instrukcji są więcej warte niż własne doświadczenia. No bo co my tu w Polsce wiemy? Gdybyśmy wiedzieli lepiej to sami produkowalibyśmy samochody, tak jak Niemcy, Rumuni albo Czesi.

Masz racje. Wymieniasz olej co 30 tys km ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.