Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja do M5 leję - Millers Oils Motorsport CFS 5W40 NT + , ale też wiem że polecają olej 10w60

 

Kto poleca bo chyba nie producent, obecne silniki w modelach M-power są skonstruowane pod oleje o mniejszej lepkości, zalanie olejem 10w60 prowadzi do szybkiego zużycia elementów w silniku, tak dużą lepkość stosowało się dawniej w E39, E60 ale tamte silniki były odpowiednio zaprojektowane pod tak dużą lepkość.

 

Według tabeli , to właśnie producent przewiduje olej 10W60.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-m5-lim/repair-manuals/00-maintenance-general-note/1PSryV8

Chyba ,że chodzi ci o to aby nie zwracać na to uwagi.

5W50 jest obecnie lany do wysilonych silników.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M5 ma silnik S63 i w tabeli nie ma krzyżyka przy 10w60 a więc nie jest zalecany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zgadza się.

Nie znam wszystkich kodów silników a kolega powyżej nie napisał tego.

Po sprawdzeniu w internecie wyszło ,że posiada kod silnika S63 B44 B.

Tak więc , w zależności od tego czy ma DPF , należy lać LL- 01FE bądź LL-12FE. Są dozwolone również inne normy ale to są już szczegóły. Jedna wspólną cechą dla w/w norm to lepkość , 0W30.

Edytowane przez Burza1234
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I teraz zobacz jak wielka jest różnica w lepkości między zalecanym 0w30 a często wlewanym 10w60, magistrala olejowa wraz z pompą olejową nie jest w stanie prawidłowo w szybki sposób rozprowadzać tak lepkiego oleju w wąskich kanalikach zaprojektowanych pod 0w30 i wzrasta temperatura w silniku przez co dość szybko olej traci swoje właściwości i dochodzi do wycierania się elementów w silniku a potem widzimy na youtube filmiki jak to w BMW F10 M5 ponownie padły panewki po 5 kkm. zalewanym olejem 10w60.
Opublikowano
Dobrze, że wziąłem przedłużona gwarancje do 5 lat... zapytam w serwisie jaki leja do takich samochodów i zobaczymy co mi odpowiedzą.
Opublikowano

Dostałem taka odpowiedź:


"Witam, ze względu, że silniki M najnowszej generacji są bardzo ciasno pasowane max jaki mozna zalewać oprócz tego co ASO sugeruje (5W30). Najlepszym rozwiązaniem jest 5W40. Proponuje Motul X-Cess 8100 5w40"

Opublikowano
Gdzieś na ruskich stronach też ktoś fachowo i szczegółowo tłumaczył stosowanie "rzadkich" olejów ciasnym pasowaniem współczesnych silników. Być może znaczenie ma także konieczność szybkiego napełnienia napinaczy łańcuchów po rozruchu, szczególnie w przypadku korzystania z S&G. Mnie w ASO przekonali do oryginalnego 0W30, inna sprawa że w cenie niezłego koniaku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dostałem taka odpowiedź:


"Witam, ze względu, że silniki M najnowszej generacji są bardzo ciasno pasowane max jaki mozna zalewać oprócz tego co ASO sugeruje (5W30). Najlepszym rozwiązaniem jest 5W40. Proponuje Motul X-Cess 8100 5w40"

 

Motul X-Cess posiada w większości bazę HC, do silnika M-power lepiej zalać cos na bazie syntetycznej jak np. Ravenol lub Amsoil

Opublikowano

Aso m Cars Kraków tam gdzie brałem m5 powiedzieli mi, że oni olej biorą 5W30 i taki leją. Nie wiem czy nie pójdę w ten oryginał ale olej co 10 tyś wraz z filtrem olejowym.


Myślicie, że będzie Ok ?


Zobacz ofertę: ORYGINALNY OLEJ BMW TWIN POWER TURBO 5W30 LL-04 5L https://allegro.pl/oferta/oryginalny-olej-bmw-twin-power-turbo-5w30-ll-04-5l-7313133263?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli auto będzie mocniej używane polecam w tym silniku co max 7tyś zmieniać, jeżeli normalnie z przewagą tras ale nie tras 200+ km/h trybem ciągłym to spokojnie 10-12tyś, skrzynia max 50tyś
Opublikowano
Samochodu nie planuje katować ani tym bardziej jakieś wyjazdy na tory itd odpadają jak większości kupując takie samochody :P dlatego planuje właśnie olej wymieniać raz na 10 tyś :) na razie mam 300km jeszcze 1700 do pierwszego serwisu olejowego i odblokowania pełnej mocy.
Opublikowano
Ja do M5 leję - Millers Oils Motorsport CFS 5W40 NT + , ale też wiem że polecają olej 10w60

 

Kto poleca bo chyba nie producent, obecne silniki w modelach M-power są skonstruowane pod oleje o mniejszej lepkości, zalanie olejem 10w60 prowadzi do szybkiego zużycia elementów w silniku, tak dużą lepkość stosowało się dawniej w E39, E60 ale tamte silniki były odpowiednio zaprojektowane pod tak dużą lepkość.

 

Na wstępie pragniemy zaznaczyć, że zawsze zalewamy olej zgodny z życzeniem klienta. Olej 10W60 to tylko nasza rekomendacja bazująca na zebranej wiedzy i doświadczeniu w obsłudze tych pojazdów.



Drogi Panie, niestety nie możemy się z Panem zgodzić. Norma SAE odnosi się do klimatu stosowania a nie do typu silnika. Nasze Firmowe M5 jeździ na takim właśnie oleju. Ponadto serwisy BMW w m.in Niemczech dopuszczają używanie tego oleju w F90. Dla F80/82 sytuacja z resztą jest taka sama.


Silnik w F90 posiada wiele elementów z F10. Testowaliśmy olej SAE 10W60 na długim dystansie (100.000 + KM) w wysoce obciążanych jednostkach (720KM i 970Nm). Pierwsze co widać gołym okiem to znacznie mniejsza ilość cząstek stałych w oleju przy użyciu 10w60.


Proces docierania w naszym M5 wykonaliśmy na 10W60. Po okresie docierania na test zalaliśmy 5W30 i co ciekawe silnik ponownie zaczął opiłkować jak na początku docierania, olej ten zlaliśmy po 300 Km. Po ponownym zalaniu oleju 10W60 nie zaobserwowano w oleju żadnych cząstek stałych.


Poniżej jako ciekawostka link do zdjęć panewek w innym M5 po 26.000 KM na oleju 5W30:


https://www.facebook.com/HypertechSerwis/photos/a.638765456140516/2114891865194527/?type=3

Gdzieś na ruskich stronach też ktoś fachowo i szczegółowo tłumaczył stosowanie "rzadkich" olejów ciasnym pasowaniem współczesnych silników. Być może znaczenie ma także konieczność szybkiego napełnienia napinaczy łańcuchów po rozruchu, szczególnie w przypadku korzystania z S&G. Mnie w ASO przekonali do oryginalnego 0W30, inna sprawa że w cenie niezłego koniaku.

 

Musimy również odnieść się do informacji o ciasnym pasowaniu. Silniki w obecnie produkowanych pojazdach w tym F90 mają pasowania panewek korbowodowych na poziomie ~ 0.025 do 0.070. Dla E92 M3 pasowanie wynosi ~ 0.025 do 0.056 co oznacza, że silnik dla którego rekomendowano fabrycznie 10W60 jest ciaśniej spasowany na tym elemencie.

 

Samochodu nie planuje katować ani tym bardziej jakieś wyjazdy na tory itd odpadają jak większości kupując takie samochody :P dlatego planuje właśnie olej wymieniać raz na 10 tyś :) na razie mam 300km jeszcze 1700 do pierwszego serwisu olejowego i odblokowania pełnej mocy.

 


Komunikat, który Widzi Pan na wskaźnikach dotyczy rozgrzewania silnika. Pełna moc jest dostępna po osiągnięciu temperatury roboczej niezależnie od docierania.




Zachęcamy osoby zainteresowane tematem do kontaktu telefonicznego. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.

Opublikowano
Silniki do M są specyficzne (i rzadkie). Jakie są Wasze doświadczenia z różnymi olejami w "cywilnych" wersjach, także w dieslach? Czy wiecie dlaczego BMW do silników z jedną turbiną rekomenduje 0w30 a do tych z dwiema i więcej 5W30? W ogóle nie ma rekomendacji 5W40 a Wy taki olej do wszystkich diesli zalecacie? Dlaczego? Pozdrawiam
Opublikowano
Umówiłem wizytę w aso na pierwszy serwis po dotarciu i oczywiście namawiali na ich olej oraz, że jeśli mam mieć swój to proszą aby były rachunki w razie ewentualnych problemów itd.
Opublikowano

Drodzy Panowie, norma SAE dotyczy tylko klimatu nie silnika. Rekomendowany przez nas olej 5W40 posiada normę BMW LL04 i w związku z tym można go stosować do jednostek Diesel’a z filtrem cząstek stałych.


Wykres powinien odpowiedzieć na większość pytań. Olej w normie SAE dobieramy na podstawie temperatur otoczenia:


https://images.app.goo.gl/Fcr33QnFJRj3YmhB7

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zacytuję poniżej odpowiedź przedstawiciela znanej firmy olejowej na temat stosowania olejów o wyższej lepkości niż jest zalecana, każdy niech sam wyciągnie wnioski i zdecyduje.


Podsumowując. Który olej będzie lepszy? To wiedzą tylko pracownicy laboratoriów, w których prowadzi się bardzo zaawansowane badania olejów. Pamiętamy też, że nie każdy olej sprawdzi się w każdym silniku.


Świat olejów nie jest czarno-biały. Olej zawsze musi być dobrany do wymagań producenta silnika i sposoby eksploatacji auta.


Myślę, że ciągnące się latami, internetowe dyskusje o wyższości jednych olejów nad drugimi są trochę stratą czasu. Żeby pozwolić sobie na żonglowanie olejami w silniku, trzeba mieć już sporą wiedzę. Najlepszym przykładem niech będzie coś, co przeczytałem na forum pewnej japońskiej marki. Otóż, kilku użytkowników pochwaliło się stosowaniem olejów o wysokiej lepkości. Problem jest taki, że do tych silników wymagane są oleje o niskiej lepkości. Wynika to z konstrukcji tych silników.


Stosowany przez nich olej, skąd inąd, bardzo wysokiej jakości, nie sprawdzi się. Po pierwsze, będzie wolniej przepływał przez węzły tarcia, a to spowoduje gorsze odprowadzanie z nich ciepła. Po drugie, to może być nawet ważniejsze, jeśli zastosujemy olej o zbyt dużej lepkości to będzie on narażony na przegrzanie.


Dlaczego? Lepkość charakteryzuje tarcie wewnętrzne płynu. Jeśli płyn o dużej lepkości będzie poddawany ścinaniu, to co powstanie? Otóż to! Powstanie ciepło. Olej będzie się szybciej utleniał. A tego nie lubimy w węzłach tarcia. Pomijam utrudnioną pompowalność oleju. Nie kombinujcie z olejami.

Opublikowano

Wypowiedź jest ogólnikowa, zero konkretów.


Załączyliśmy powyżej zdjęcie panewek pracujących na zalecanym przez producenta oleju. Czas zrozumieć, że koncernom takim jak BMW nie zależy aby użytkownicy jeździli dożywotnio swoimi samochodami. Te pojazdy są przeliczone na konkretne przebiegi.


Dla nas rzeczowym testem jest weryfikacja takiego silnika po 100.000 KM pracy na 5W30 VS na 10W60. Dodam tylko, że zużycie silnika jest znacząco mniejsze właśnie na 10W60 (czego dowodem jest załączone zdjęcie) - i tym się kierujemy.


Podkreślam przy tym, że zalewamy zawsze olej zgodny z życzeniem klienta. Każdy ma prawo do własnego zdania i to szanujemy.


P.s klienci zauważają często spadek temperatury oleju o kilka stopni co sugeruje występowanie mniejszego tarcia.

Opublikowano (edytowane)
Wypowiedź jest ogólnikowa, zero konkretów.


Załączyliśmy powyżej zdjęcie panewek pracujących na zalecanym przez producenta oleju. Czas zrozumieć, że koncernom takim jak BMW nie zależy aby użytkownicy jeździli dożywotnio swoimi samochodami. Te pojazdy są przeliczone na konkretne przebiegi.

Cześć,

oczywiście, że nie zależy, bo silnik kosztowałby pewnie ze 3x więcej niż teraz.

Pytanie też jakie przebiegi przejeżdżają obecne silniki - widziałem ze 2 miesiące temu roczną G30 z przebiegiem... uwaga.. 394kkm w benzynie. Wciąż jest jedna do kupienia na Mobile z przebiegiem 377kkm... 2 letni samochód.


Wiesz w jaki sposób określa/zapewnia/projektuje się żywotność silnika?

Wiesz w jaki sposób wpływa "jakość" oraz interwał wymiany oleju na żywotność silnika - tzn. ile przejeżdżę kkm na interwale 10kkm, a ile na interwale 20kkm bez poważnej awarii.


Pozdrawiam.

Edytowane przez RalfPi
Opublikowano
Gdzieś na ruskich stronach też ktoś fachowo i szczegółowo tłumaczył stosowanie "rzadkich" olejów ciasnym pasowaniem współczesnych silników. Być może znaczenie ma także konieczność szybkiego napełnienia napinaczy łańcuchów po rozruchu, szczególnie w przypadku korzystania z S&G. Mnie w ASO przekonali do oryginalnego 0W30, inna sprawa że w cenie niezłego koniaku.

Musimy również odnieść się do informacji o ciasnym pasowaniu. Silniki w obecnie produkowanych pojazdach w tym F90 mają pasowania panewek korbowodowych na poziomie ~ 0.025 do 0.070. Dla E92 M3 pasowanie wynosi ~ 0.025 do 0.056 co oznacza, że silnik dla którego rekomendowano fabrycznie 10W60 jest ciaśniej spasowany na tym elemencie.

W końcu konkret - dzięki z tego miejsca!

Opublikowano
czyli co mówicie aby lać ten olej ? https://allegro.pl/oferta/oryginalny-olej-bmw-10w60-m-twin-power-turbo-1l-9146442339 teraz po 2 tys przeleje juz ten 5W30 a potem sam już zmienię na 10W60 przy np. 10k można tak zrobić ?

 

Naszym zdaniem zmiana na plus. Rekomendujemy wykonać ją jak najszybciej. Decyzja należy do Pana. W razie pytań pozostajemy do dydpozycji.

Opublikowano

Myślę że b.dużo zależy od sposobu eksploatacji - jak silnik jest rozgrzewany, na jakich dystansach jeżdżony, czy jest używany S&G, do jakich obrotów rozkręcany itd. Żeby coś jednoznacznego powiedzieć trzeba by zrobić profesjonalne badania porównawcze w powtarzalnych warunkach. Zdjęcia kilku panewek to za mało. I myślę że takie badania robią producenci zarówno samochodów jak i olejów. Czy mają powody aby wprowadzać użytkowników w błąd?

Nie widzę żadnych powodów w przypadku producentów olejów. Jeśli zaś chodzi o producentów samochodów, to teorie spiskowe o planowanych awariach są chwytliwe ale mało logiczne. Przecież silniki uszkadzają się (nie tylko BMW) często na gwarancji. Jaki miałby w tym interes producent? A nawet gdyby sprytnie wyliczył (jak to się niektórym wydaje) aby zatarł się tuż po gwarancji, to jaki miałby interes w psuciu sobie opinii? Rdza za Mercedesem i Mazdą będzie się ciągnęła jeszcze wiele lat i wielu klientów jeszcze stracą. Tak jak BMW straciło wielu klientów po wpadce z rozrządem N47.

Mam przykre doświadczenie z rozwalonym silnikiem (bardzo prawidłowo eksploatowanym) uznawanym powszechnie za doskonały, w innej (też powszechnie bardzo szanowanej) marce. Mnóstwo silników wymienianych na gwarancji, mnóstwo pretensji z całego świata, opinia budowana przez lata z każdym przypadkiem pikuje w dół i już coraz mniej się pisze jakie to mają wspaniałe te silniki (i nie tylko). I co, zaplanowali to? Po prostu błąd konstrukcyjny. Nawet w samolotach to się zdarza, choć projektowanie, testowanie, produkcja i serwis są mocno nieporównywalne z samochodami.

I na koniec - czy w każdym zatartym silniku był oryginalny olej, nie podróbka? Czy był zalany czysty, nie pomieszany w jakimś procencie ze zlewkami? Osobiście znam jeden przypadek gdy w ASO marki premium znajomy zapłacił za wymianę oleju, a w ogóle mu nie wymienili (albo wlali same zlewki przepuszczone przez ręcznik jednorazowy).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.