Skocz do zawartości

Interpretacja INPA - nierówna praca silnika m52


bialy07

Rekomendowane odpowiedzi

Uprzejma prośba do osób doświadczonych o interpretację "wyników krwi" mojej e39.


Aktualnie w aucie występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym - nie jest to widoczne na obrotomierzu, jednak auto drży na jałowym. Szczególnie gdy podniosę obroty o 100 RPM drżenie jest jeszcze bardziej wyczuwalne. Gdy obroty osiągną 1000RPM wibracja/drżenie zanika. Na jałowym słychać pod maską jakby syczenie. Znajomy mechanik po otwarciu maski mówi...oooo ona zasysa gdzieś powietrze. Ale...gdzie? :) Dostałem też info, że to silniczek krokowy jest taki głośny - syczy...co myślicie Panowie? Gdy minimalnie lub gwałtownie dodaję gazu syczenie zanika. Gdy zdejmę nogę z gazu, obroty spadają i znowu słychać syczenie gdy auto pracuje na wolnych obrotach. Mam też wrażenie, że obroty między 2000RPM a 1000RPM opadają powoli.


Do tej pory auto otrzymało nowe świece zapłonowe. Zostały też zamienione wszystkie cewki z identycznego auta - nie ma żadnej różnicy w pracy silnika na cewkach moich oraz tych wymienionych.

Jakieś 500km temu wymiony termostat oraz pompa wody. Wszystko na dobrych częściach. Auto idealnie trzyma temperaturę w pionie. Szybko się też nagrzewa.


W aucie został wymieniony olej na nowy 5w40 Millers. Stary olej po 11tyś km miał zapach benzyny. To mnie zaniepokoiło. Auto jest mało używane i tylko na krótkich odcinkach, ale chyba teoria, którą spotkałem w internecie nie może być prawdziwa - "Na krótkich dystansach paliwo dostaje się do oleju, bo silnik jest niedogrzany". Osobiście w to nie wierzę. Co sądzicie?


Uprzejma prośba o interpretację, gdyż brakuje mi wiedzy jeśli chodzi o niektóre parametry. Dodatkowo po 15 października rozpoczynam urlop i w planie jest zdemontowanie kolektora ssącego w celu sprawdzenia wszystkiego co jest w tej okolicy. W planie także wymiana odmy. Będę wdzięczny za wszelkie rady!


IMG201909_qsaeepa.jpg


IMG201909_qsaeepq.jpg


IMG201909_qsaeehp.jpg


IMG201909_qsaeehh.jpg


LAMBDA-1j_qsaeehx.jpg


LAMBDA-2j_qsaeehn.jpg


Screensho_qsaeehe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak dla mnie to zbyt dużo powietrza na wolnych obrotach. Silnik źle widzi obciążenie, może masz zacięty zawór wolnych obrotów. Szukaj też lewego powietrza.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wszystko na pierwszej focie

-total air use off air mass flow meter(przepływomierz) minimalnie za dużo powietrza dla tej pojemności

-engine load( dawka powietrz na cylinder inaczej obciążenie) poza zakresem

-air use off the idle control valve (uchylenie przesłony zaworu wolnych obrotów) poza zakresem

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko na pierwszej focie

-total air use off air mass flow meter(przepływomierz) minimalnie za dużo powietrza dla tej pojemności

-engine load( dawka powietrz na cylinder inaczej obciążenie) poza zakresem

-air use off the idle control valve (uchylenie przesłony zaworu wolnych obrotów) poza zakresem

 

Ale dlaczego za dużo powietrza?? Jak tylko pamiętam właściwy zakres dla przepływki to 12 do 13.50 kg/h więc u kolegi jest delikatnie za mało...według mnie, engine load to praktycznie też zawsze poza zakresem w silniku M52(tak miałem na poprzednim 2.5 i tak samo jest na obecnym 2.8), air use off the idle praktycznie zawsze pokazuje tą samą wartość co odczyt z przepływki

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Wszystko na pierwszej focie

-total air use off air mass flow meter(przepływomierz) minimalnie za dużo powietrza dla tej pojemności

-engine load( dawka powietrz na cylinder inaczej obciążenie) poza zakresem

-air use off the idle control valve (uchylenie przesłony zaworu wolnych obrotów) poza zakresem

 

Ale dlaczego za dużo powietrza?? Jak tylko pamiętam właściwy zakres dla przepływki to 12 do 13.50 kg/h

 

Bo to silnik 2,0 i odczyt przepływki jest inny dla każdej pojemności. Te 12-13,5 to można osiągnąć przy rozgrzewaniu zimnego silnika ale nigdy na gorącym silniku pracującym bez obciążenia, dla tych silników odczyt powinien się mieścić do 12kg. Pisze z własnego doświadczenia.


Engine roughness to korekcja wtryskiwaczy. Korekcja jest wprowadzana na podstawie prędkości kątowej wału po każdym zapłonie cylindra. Jeżeli po zapłonie mieszanki kolejnego cylindra wał nie przyśpieszy od daną prędkość jak wcześniejsze cylindry zostaje zwiększona dla niego dawka paliwa. Przeważnie korekcja dotyczy najsłabszego cylindra. To może też być cewka,świeca, wtryskiwacz.

Co do parametrów engine load i air use off the idle control valve to bazuje na swoich silnikach m50tu i m54 i nie mam takich dziwnych odczytów jak wszystko ok.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podczas ostatniej trasy zaobserwowałem, że podczas gwałtownego przyspieszania auto lekko dymi, nie jest to typowy biały dym, bardziej ciemny. Na postoju z rury wydechowej czuć benzynę. Co ciekawe sprawdziłem olej i jest on wyraźnie rzadki o silnym zapachu benzyny.


Zgodnie z tym co pisałem wcześniej, kolektor został wymontowany. Sprawdzam wszystko...


Pierwsza diagnoza - zacięty silniczek krokowy, zdecydowanie widać to po wymontowaniu. Odma szczelna, bez dużego nagaru.

Kolektor w środku bardzo mokry - benzyna w kolektorze.


Znajomy mechanik twierdzi, że to awaria wtryskiwaczy. Paliwo w oleju - awaria wtryskiwaczy. Jednak wszystkich? To chyba nie jest możliwe.


Panowie prośba o pomoc...czy można sprawdzić wtryskiwacze benzynowe? Jak to zrobić? Wiedza o wtryskiwaczach diesla jest duża, ale brakuje mi wiedzy dotyczącej benzynowych wtryskiwaczy. Nie widziałem ofert regenerowanych wtryskiwaczy benzynowych.


Kolejna ciekawostka - znajomy ma używane 100% sprawne wtryskiwacze od 530i. Poleca mi montaż właśnie takich do silnika M52. Mówił o ich wydajności i trwałości, a także że wtryskiwacze te pasują bez problemu do silnika 2 litry. Podobno i tak komputer steruje dawką, więc nie ma mowy aby coś było źle po montażu wtryskiwaczy od 530i. Co podpowiada Wam wiedza? Czy to jest dobre rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma fizycznej możliwości żeby paliwo z uszkodzonego wtrysku znalazło się w kolektorze. Wystarczy popatrzeć jak umiejscowiony jest wtryskiwacz.Paliwo może dostać się do kolektora tylko przez uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, przez wężyk podciśnieniowy.


Co do wtryskiwaczy z 530 to twój znajomy szuka po prostu jelenia na wtryskiwacze.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki! Zwrócę uwagę na regulator.


Sprawa wtrysków 530i :lol: Być może szuka jelenia, pytanie czy one fizycznie pasują? Inny przykład...czy z motoru M54 2.2 benzyna mogę założyć wtryski do M52?

Czy ktoś z Was orientował się ile kosztuje wtryskiwacz benzynowy po regeneracji? Nie spotkałem w internecie takich ofert.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.